JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
18.11.2018
A - AMO - F 15
17.11.2018
B - BMW 319/1 - Sport
B - BMW 327

FORD Köln - Model Y


Malý osobní vůz firmy Ford, vyvinutý pro evropské poměry, který byl vyráběn v Německu (Köln)
v letech 1933 - 1936.

Výrobce:
FORD MOTOR COMPANY A.G., Köln a. Rhein
Vůz byl vyvinut v Americe a poprvé představen v Anglii, 21. února 1932 na výstavě v Londýně, pochopitelně s volantem vpravo.

Toto je konkrétní snímek z výstavy, určený pro zprávu do tisku. Jednalo se ale ještě o prototyp. Vozy, které se sériově začaly vyrábět v anglickém Dagenhamu až od srpna, měly menší (nižší) chladič a odlišné boky kapoty jen s devíti mřížkami.
Německá filiálka představila typ "Y" označený jako Modell "Ford Köln" poprvé na Berlínském autosalonu v únoru 1933, který byl zatím ještě s anglickou verzí identický. Současně už ale představila i Cabriolet vlastního, německého, provedení, který měl ve srovnání s anglickým originálem prostornější a pohodlnější karoserii.
Technické údaje typu Y:
Motor: řadový čtyřválec SV
Vrtání: Ø 56,6 mm
Zdvih: 92,5 mm
Obsah: 921 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 6,2
Výkon: 21 koní při 3.400 ot./min.
Kroutící moment:
Blok motoru: ze šedé litiny, vcelku s klikovou skříní
Písty: z hliníkové slitiny
Počet kroužků: 2 kompresní, 1 stírací
Klikový hřídel: z mangan-uhlíkové oceli
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná
Ventily: spodové SV, bez seřizovacích šroubků
Pohon vačkového hřídele: čelními ozubenými koly z Novotexu

Karburátor: spádový, Solex
Doprava paliva: benzínovým čerpadlem
Chlazení: vodní, thermosyfonové, podporované dvoukřídlovým větrákem
Objem chadící vody: 7 litrů
Mazání: tlakové a rozstřikovací
Náplň oleje: 2,5 litru v olejové vaně
Výfukový tlumič: Ford
Zapalování: 6V bateriové s cívkou a rozdělovačem
Předstih: automatický (odstředivě stavitelný)
Baterie: 6 V / 80 Ah (pod kapotou)
Dynamo: 6 V / 90 W s regulací třetím uhlíkem

Spojka: jednolamelová, suchá
Převodovka: třírychlostní se synchronizací 2. a 3. stupně
Převody:
1.stupeň – 1 : 3,40
2.stupeň – 1 : 1,96
3.stupeň – 1 : 1
Hnací náprava: zadní – pevná s opěrnou rourou
Převod zadní nápravy: 1 : 5,50 (nebo 1 : 5,11)
Pérování vzadu: příčným listovým pérem, s hydraulickými tlumiči
Přední náprava: pevná
Pérování vpředu: příčným listovým pérem, s hydraulickými tlumiči
Rám: z plechových lisovaných U-profilů
Řízení: šnekové, volant vlevo
Nožní brzda: mechanická, bubnová, táhly na všechna kola
Ruční brzda: mechanická, táhly na zadní kola
Mazání podvozku: jednotlivými mazničkami

Kola: drátová s odporově přivařovanými dráty, upevněná na 5 šroubů
Pneumatiky: 4,50 – 17"
Rozvor: 2.286 mm
Rozchod vpředu: 1.143 mm
Rozchod vzadu: 1.143 mm

Délka vozu: 3.630 mm
Šířka: 1.370 mm
Výška: 1.630 mm
Průměr otáčení: 10 m
Váha podvozku: 540 kg
Celková váha vozu: 700 - 750 kg (dle provedení)
Celková přípustná váha: 1.000 kg

Nejvyšší rychlost: 85 - 90 km/hod.
Spotřeba na 100 km: 7,5 – 8 litrů
Objem nádrže: 30 litrů (v zádi vozu)

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text