JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


IFA (DKW) F 9


z časopisu Svět Motorů číslo 76 (duben 1950) Osobní automobil nižší střední třídy s dvoutaktním tříválcovým motorem a pohonem přední nápravy.

Výrobce:
Technické údaje IFA F 9:

Motor: dvoutaktní tříkanálový tříválec s vratným vyplachováním
Typ: F 9
Vrtání: Ø 70 mm
Zdvih: 78 mm
Obsah: 900 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 6,25
Výkon: 28 / 30 ks při 3 600 / 3.800 ot./min.
Písty: z lehké slitiny
hlava válců: z hliníkové slitiny, s půlkulatými spalovacími prostory
Blok válců: ze šedé litiny, vcelku s horní polovinou klikové skříně
Kliková skříň: z litiny, vodorovně dělená v ose klikového hřídele
Klikový hřídel: slisovaný z několika dílů
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, válečková
Ojniční ložiska: válečková
Rozvod: pístem
Časování: SZ 49° před HÚ, SK 49°po DÚ, VZ 67°před DÚ, VK 67°po DÚ

Karburátor: horizontální, BVF
Doprava paliva: samospádem
Obsah nádrže: 25 litrů (pod kapotou za motorem)
Chlazení: vodní, termosyfonové, podporované 4-lopatkovým větrákem
Obsah chladiče: 10 litrů (chladič za motorem)
Mazání: olejem přidaným do benzínu v poměru 1 : 25
Uložení hnacího agregátu: tříbodové, v gumových silentblocích
Zapalování: bateriové s rozdělovačem a cívkou
Regulace předstihu: automatická - odstředivá
Hodnoty předstihu: v klidu 2-3 mm před HÚ, max.otáčky 8 mm
Svíčky: Ø 18 mm,
Baterie: 6V / 60 Ah
Dynamo: 6V / 190 W
Starter: 6V / 0,6 ks

Spojka: jednolamelová, suchá
Převodovka: v bloku s motorem, 4-rychlostní se zpátečkou a volnoběžkou
Řazení: deštníkovou pákou v palubní desce
Převody:
1 - 3,5
2 - 2,06
3 - 1,35
4 - 0,96
Rozvodovka: vcelku s převodovou skříní
Převod rozvodovky př. nápravy: ozubené soukolí Gleason 1 : 4,875

Hnací náprava: přední
Pérování vpředu: příčným listovým perem a dělenými spodními rameny
Tlumiče předního pérování: hydraulické pákové, dvojčinné

Zadní náprava: pevná, vedená vlečenými rameny
Pérování vzadu: příčným listovým pérem
Tlumiče zadního pérování: hydraulické pákové, dvojčinné

Rám: obvodový nosník čtyřhranného průřezu
Karoserie: celokovová, uzavřená dvoudveřová
Kufr: přístupný zvenku zezadu
Řízení: hřebenové, volant vlevo
Nožní brzda: IFA, hydraulická jednookruhová, na všechna kola
Ruční brzda: mechanická na zadní kola
Mazání podvozku: jednotlivými maznicemi

Kola: plné ocelové disky s ráfkem 3,25 D x 16", zális 33 mm, upevněné 5-ti šrouby
Pneumatiky: 5,00 – 16"

Rozvor: 2 350 mm
Rozchod vpředu: 1 190 mm
Rozchod vzadu: 1 260 mm

Délka vozu: 4 200 mm
Šířka: 1 600 mm
Výška: 1 450 mm

Nejmenší průměr otáčení: cca 10 m

Pohotovostní váha vozu: 870 kg
Přípustné zatížení: 380 kg
Nejvyšší rychlost: 110 km / hod.
Spotřeba na 100 km: 8,5 l

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text