JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


PRAGA Baby


Malý osobní vůz s páteřovým chassis a nezávisle odpérovanými koly, vyráběný v období 1934-1938.

Výrobce:
ČESKOMORAVSKÁ-KOLBEN-DANĚK, A. S.
Automobilní oddělení, Praha X., Karlova 22
První vyrobený vůz Praga Baby na fotografii z dobového tisku (1934) Druhý vyrobený vůz Praga Baby (1934)
Poprvé byl vůz Praga Baby představen na Pražském autosalonu 1934, kde pro své elegantní linie vzbudil velký ohlas.
První dva vyrobené vozy, zatím bez diferenciálu, měly středovou partii střechy potaženou umělou kůží "Fabrikoid" a malé reflektory Bosch o průměru skla Ø150 mm.
Technické údaje Praga Baby:
Motor: řadový čtyřválec SV
Vrtání: Ø 60 mm
Zdvih: 88 mm
Obsah: 995 ccm
Kompresní stupeň:
Výkon: 22 koní při 3.200 ot./min.
Kliková skříň: z lehké slitiny(elektronu)
Blok válců válců: snímací, ze šedé litiny
Písty: z lehké slitiny
Hlava válců: snímací, z lehké slitiny
Počet hlavních ložisek klikového hřídele:
Pohon vačkového hřídele:

Karburátor: Zenith 26T
Doprava paliva: samospádem
Chlazení: vodní, nucené s pumpou a ventilátorem
Obsah chladiče: 8 litrů
Mazání: tlakové, oběžné
Olejová náplň: 4 litry (v karteru motoru)
Olejové čerpadlo: zubové
Uložení motory: tříbodové, v gumových silentblocích
Zapalování: bateriové s rozdělovačem
Baterie: 6 V / 75 Ah
Dynamo: 6 V / 90 W

Spojka: jednolamelová, suchá
Převodovka: třírychlostní, se zpátečkou,v bloku s motorem
Synchronizace: druhá a třetí rychlost
Řazení: pákou uprostřed vozu
Převody:
1- stupeň 1 : 4,14
2 - stupeň 1 : 2,26
3 - stupeň 1 : 1
Zpátečka - 1 :
Přenos síly na zadní nápravu: kardanem se dvěma Hardy-spojkami
Hnací náprava: zadní - výkyvná,bez diferenciálu
Rozvodovka: samostatná, pružně uložená k rámu
Převod zadní nápravy: spirálovým ozubením Gleason
Rám: centrální skříňový nosník, vpředu i vzadu rozvidlený
Přední osa: paralelogram tvořený nahoře rameny z ocelového plechu, dole pérem
Přední pérování: příčným listovým pérem, doplněné tlumiči
Zadní osa: výkyvná, hnací
Zadní pérování: příčným listovým pérem
Tlumiče pérování: vpředu i vzadu pákové, hydraulické
Řízení: hřebenové, volant vlevo
Nožní brzda: mechanická lanová na všechna kola
Ruční brzda: mechanická lanová na všechna kola
Mazání podvozku: centrální, pedálem

Kola: plné ocelové disky s prohloubeným ráfkem
Pneumatiky: 4,75 – 16 superballon

Rozvor: 2.540 mm
Rozchod vpředu: 1.125 mm
Rozchod vzadu: 1.170 mm

Délka zavřeného vozu: 3.680 mm
Šířka: 1.420 mm
Výška: 1.450 mm
Výška otevřeného vozu s nataženou střechou: 1.420 mm
Světlost: 148 mm
Průměr otáčení: 10 m

Váha chassis s normální výpravou: 605 kg
Váha zavřeného vozu s náplněmi: 815 kg
Užitečné zatížení: 470 kg

Nejvyšší rychlost: 92 až 100 km/hod.
Spotřeba na 100 km: 8 - 9 litrů (při jízdě mimo město)
Spotřeba oleje na 100 km: 0,12 - 0,15 litru
Objem nádrže zavřeného vozu: 26 litrů (v motorovém prostoru)
Obsah nádrže roadsteru: 24 litrů
Motor
byl v podstatě osvědčený litrový čtyřválec z typu Piccolo 203. Základními parametry bylo vrtání Ø 60 mm a zdvih 88 mm, takže šlo o motor dlouhozdvihový. Jeho základem byla elektronová kliková skříň, na které seděl litinový blok válců, shora uzavřený snímací hlavou, rovněž odlitou z elektronu.
Motor měl ventilový rozvod byl SV, tedy spodové ventily, uložené po pravé straně bloku.
Podvozek v provedení 1937, tady už s pneumatikami 5,25 - 16

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text