JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
16.12.2017
A - AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP
15.12.2017
Š - ŠKODA 430
14.12.2017
P - PRAGA - nákladní typ AN

JAWA-ČZ 125/150 - druhá kývačka


Inovované provedení první strakonické kývačky, vyráběné od roku 1955 s celonábojovými brzdovými bubny.
Výrobce:
Závody 9. května, národní podnik, Praha – Strašnice (Jawa)
Výrobce motoru:
ČZM Strakonice
Technické údaje Jawa-ČZ 125 ccm (Jawa-ČZ 150 ccm)
inovovaného provedení s celonábojovými brzdami od poloviny roku 1955:


Motor: ČZ 125c (ČZ 150c)
Typ: 351.01 (352.01)
Jednoválcový dvoutakt v bloku se třístupňovou převodovkou
Vrtání: Ø 52 mm (Ø 57 mm)
Zdvih: 58 mm (58 mm)
Obsah: 123,2 ccm (148 ccm)
Kompresní poměr: 1 : 7 (1 : 6,9)
Maximální výkon: 5 ks (6,2 ks) při 4.250 ot./min.
Maximální kroutící moment:
Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25
Karburátor: Jikov 2918 HC
Zapalování: setrvačníkové magnetové na pravém konci klikového hřídele
Dynamo: 6V / 45W
Baterie: pouze na přání - 6V / 14 Ah, ukostřen minus pól
Předstih: 4,8 - 5 mm před horní úvratí
Svíčka: PAL 14 / 175
Spojka:lamelová, v olejové lázni
Primární převod: řetězem v olejové lázni
Převodový poměr: 22 : 45 (počty zubů)
Převodovka: čtyřrychlostní, s nožním řazením
1. rychlost - 1 : 3,166
2. rychlost - 1 : 1,768
3. rychlost - 1 : 1,266
4. rychlost - 1 : 1
Primární převod: 1 : 2,045 (pouzdrovým řetězem 3/8“ x 3/8“)
Sekundární převod: válečkovým řetězem ½“ x 5/6“ – 110 článků
Převodový poměr: 17 : 44 (počet zubů) t.j. 1 : 2,59

Rám: jednoduchý uzavřený, svařovaný z obdélníkových profilů
Přední vidlice: teleskopická
Zdvih předního kola: 130 mm
Zadní vidlice: kyvná
Zdvih zadního kola: 100 mm

Kola: 16“ drátová (36 drátů v kole)

Ráfek přední: 2,25 x 16
Pneu přední: 3,00 – 16
Tlak vzduchu vpředu: 1,2 – 1,3 atm

Ráfek zadní: 2,25 x 16
Pneu zadní: 3,00 – 16
Tlak vzduchu vzadu: 2,00 atm

Objem nádrže: 13 l (z toho asi 1 l rezerva)

Brzdy: celonábojové, čelisťové,
Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a táhlem
Průměr brzdových bubnů: Ø 140 mm
Šířka obložení: 35 mm, nýtované

Parametry:
Největší délka: 1.960 mm
Šířka (přes řidítka): 700 mm
Výška: 1.030 mm
Rozvor: 1.310 mm
Světlost: 140 mm
Výška sedla nad zemí: 730 mm

Úhel sklonu přední vidlice: 62°
Stopa (závlek kola): 70 mm

Vlastní váha (bez paliva): 108 kg
Pohotovostní váha: 118 kg
Dovolené zatížení: 150 kg
Celková přípustná váha: 268 kg

Spotřeba: 3,1 l / 100 km (3,0 l/100km)při průměrné rychlosti 60 km
Max. rychlost: 75 km/hod (85 km{hod.)

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text