JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
18.11.2018
A - AMO - F 15
17.11.2018
B - BMW 319/1 - Sport
B - BMW 327

PREMIER Liliput


Lehký dvoutaktní motocykl, slovy výrobce:
"Úsporný moderní motocykl, prvotřídní domácí výrobek nejdokonaleji zpracovaný a v každém ohledu spolehlivý."

PREMIER
Akciová společnost pro výrobu jízdních kol a strojů, PRAHA - CHEB.
Technické údaje PREMIER Liliput 2½ - 4 HP:

Motor: jednoválcový, dvoudobý, s vnějším setrvačníkem
Vrtání: Ø 70 mm
Zdvih: 70 mm
Obsah: 269 ccm
Uspořádání: tříkanálové s deflektorem
Válec: ze šedé litiny, bohatě žebrovaný
Výkon motoru: 2½ - 4 HP
Kompresní poměr:
Karburátor: Variat dvoušoupátkový, ovládaný páčkou na řidítkách
Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 10
Zapalování: magnetové Bosch
Svíčka:

Primérní převod: válečkovým řetězem
Spojka: lamelová, suchá
Rychlostní skříň: dvourychlostní
Rychlostní skříň na přání: třírychlostní anglická Sturmey-Archer
Řadění rychlostí: pákou v kulise přímo na převodové skříni
Sekundární převod: klínovým řemenem
Sekundární převod na přání: válečkovým řetězem (za příplatek)

Rám: jednoduchý, z ocelových bezešvých trubek letovaných do mufen
Přední vidlice: trubková kyvadlová, kývající kolem vodorovného čepu
Benzinová nádrž: podrámová, s obsahem asi 6½ litru
Sedlo: lavorové, stavitelné. pérované dvojicí tažných spirálových per
Přední pérování: centrálním vodorovným spirálovým pérem
Brzdy: špalíkové, působící na kónické ráfky
Ráfky: 26"palcové, falcové
Pneu: 26 x 2¼" Dunlop nebo Continental
Řidítka: turistická nebo sportovní, černě smaltovaná, výškově stavitelná
Rychlost: 65 km/hod.
Spotřeba: asi 3¼ / 100 km

Váha: 70 - 72 kg.
Největší délka:
Největší šířka:
Největší výška:
Rozvor:

Cena s řemenovým převodem a dvourychlostní převodovkou: 7.900,- Kč
Příplatek za třírychl. převodovku Sturmey - Archer: 300,- Kč
Příplatek za řetězový sekundární převod: 145,- Kč

Nabízené příplatkové doplňky:
světlo
tandemové sedlo (socius)
tachometr
hodinky



Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text