JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


STADION S 23 - 1962 (export Belgie)

Sportovní verze mopedu Stadion, určená pro export do Belgie.

Stadion S 23 v provedení pro export do Belgie. Stadion S 23 v provedení pro export do Belgie měl nádrž s chromovanými boky, lemovanými tenkou zlatou linkou a s prolisovaným nápisem "Stadion". Dlouhé sedlo mělo pouze navozovat "sportovní posaz", pro jízdu ve dvou tento moped nebyl nikdy schválen.
Moped Stadion S 22 v exportním provedení pro Belgii zprava. Tento moped, původně určený pro Belgii, byl z exportní zakázky vrácen, následně v továrně repasován, osazen standardním válcem pro výkon 1,8 ks a poté přes partiovou prodejnu v roce 1963 prodán zaměstnanci n.p. Motor-Jikov České Budějovice. Je dodnes v původním dochovaném stavu, nebyl nikdy renovován.
Motor: jednoválcový dvoutaktní v bloku s dvoustupňovou převodovkou
Vrtání / Zdvih: Ø 38 mm x 44 mm
Obsah: 49,8 ccm
Výkon / otáčky: původně 0,8 ks / 5.000 ot.min., po repasi 1,8 ks / 5.000 ot.min.
Karburátor: Jikov 2912 PS
Elektrická výzbroj: setrvačníkové magneto PAL
Objem nádrže: 5,6 l

Parametry:
Délka: 1 822 mm
Šířka: 640 mm
Výška: 895 mm bez plexiskla
Váha: 52 kg
Spotřeba: 1,6 l / 100 km
Max. rychlost: 30 km/hod.
KOMENTÁŘE:

24.12.2013 perak350@centrum.cz:
Ta max.rychlost je snad větší,když se výkon zvedl z 0,8 na 1,8 ks.I S 11 jezdila víc než 30km/h.
 
20.2.2014 Petr Hošťálek:
Uvedené technické údaje jsou parametry nového stroje, tedy původního provedení pro Belgii, které bylo seškrceno na 30 km/hod.
Po reklamačním vrácení do továrny byl stroj, jak je uvedeno, repasován. S tím, že by se posílal znovu do Belgie, se nepočítalo, to se zákazníkem vyřídil belgický zástupce mopedem jiným. V budějovickém n.p. Motor-Jikov se to řešilo odprodejem některému ze zaměstnanců přes partiovou Mototechnu a protože u nás by nikdo s mopedem o maximálce 30 km/hod. nejezdil, automaticky se při repasi vyměňoval válec za standardní. Moped pak jezdil obvyklých 45 km/hod.
 

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text