JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


JAWA-ČZ 150 - 1955


Dvoumístný cestovní motocykl, t.zv. "mezityp"

Výrobce:
Závody 9. května, národní podnik, Praha – Strašnice (Jawa)

Výrobce motoru:
ČZM Strakonice
Motocykl pochází od pana Zdeňka Padevěta z Rudné, byl to jeho první a jediný stroj. Nabídl jej pro museum s tím, že je již stár a je mu líto jej přenechat mladým klukům ze sousedství, kteří ho chodí přemlouvat, že by si z něj udělali krosku pro lítání po okolních loukách a polích.
Motocykl je t.zv. lidové provedení, bez chromu, kdy kola a nádrž byly pouze stříkané stříbřenkou. Pan Padevět si po čase pořídil luxusnější nádrž chromovanou, originální stříbřenkovou ke stroji přidal. Celkově je stroj v mimořádně dochovaném původním stavu, pojízdný, jen od roku 1967 odhlášený.
Na to, že na původním tachometru je natočeno 45.247 km je stroj mimořádně dochovaný. Je zřejmé, že si ho jeho první a jediný majitel, pan Zdeněk Padevět, vážil, a že ho celý život hýčkal.
Technické údaje Jawa-ČZ 150 typ 352:

Motor:
Jednoválcový dvoutakt v bloku s třístupňovou převodovkou
Vrtání: Ø 57 mm
Zdvih: 58 mm
Obsah: 149 ccm
Kompresní poměr: 1 : 6
Maximální výkon: 6,2 ks při 4.500 ot./min.
Maximální kroutící moment: kgm při 2.750 ot./min.
Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25
Karburátor: Jikov 2918 HC s přívěrou vzduchu

Zapalování: setrvačníkový magnet na pravém konci klikového hřídele
Výkon: 6V / 45W
Baterie: na přání (6V / 7 Ah, ukostřen minus pól)
Předstih:
Svíčka:
Spojka: lamelová, v olejové lázni
Primární převod: řetězem v olejové lázni, 50 článků
Převodový poměr:
Převodovka: třírychlostní, s nožním řazením
1. rychlost - 1 : 18,246
2. rychlost - 1 : 8,590
3. rychlost - 1 : 6,182

Sekundární převod: válečkovým řetězem ½“ x 5/6“ – 114 článků

Kola: 19“ drátová (36 drátů v kole)

Ráfek přední: 2,25 x 16
Pneu přední: 3,00 – 16
Tlak vzduchu vpředu:

Ráfek zadní: 2,50 x 16
Pneu zadní: 3,25 – 16
Tlak vzduchu vzadu: 2,00 atm

Objem nádrže: 13 l (z toho asi 1 l rezerva)

Brzdy: mechanické čelisťové,
Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a táhlem
Průměr brzdových bubnů: Ø 140 mm
Šířka obložení: 25 mm, nýtované

Parametry:

Největší délka: 1.960 mm
Šířka (přes řidítka): 680 mm
Výška: 1.030 mm
Rozvor: 1.310 mm
Světlost: mm
Výška sedla nad zemí: 702 mm

Úhel sklonu přední vidlice: 62°
Stopa (závlek kola): 70 mm

Přední vidlice: teleskopická s hydraulickým tlumením
Zdvih vepředu: 130 mm
Zadní vidlice: kyvná, se dvěma hydraulicky tlumenými pružícími jednotkami
Zdvih vzadu: 100 mm

Vlastní váha (bez paliva): 103,5 kg
Pohotovostní váha: 111 kg
Dovolené zatížení: 150 kg
Celková přípustná váha: 261 kg

Spotřeba na 100 km: 3,0 při průměrné rychlosti 60 km
Max. rychlost: 85 km/hod.
Max. stoupavost: 31%

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text