JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ŠKODA Sport - typ 966


V roce 1949 postavila továrna Škoda AZNP Mladá Boleslav dva sportovní vozy s použitím dílů Tudoru 1101.
Základem byly odlehčené a snížené sériové podvozky, zkrácené o 400 mm, které nesly ručně vyklepané otevřené dvousedadlové karoserie z hliníkového plechu.
Vozy byly postaveny během pouhých šesti týdnů a svou premiéru měly 25. září 1949 na mezinárodní Velké Ceně Brna, která se jela na Masarykově okruhu.
8.února 1950
byl vůz Škoda Sport představen na výstavě na Václavském náměstí v Praze.
Na této fotografie z dobového tisku je v popředí konkurenční závodní Aero-Minor, za kterým je částečně vidět sportovní vůz Škoda 966.
22.-26. května 1950
uspořádala brněnská odbočka AKRČs (Autpklubu republiky Československé) akci nazvanou
"Motorismus lidu", jejímž středem bylo brněnské náměstí Svobody.
Na jehlanovitém stánku Minor-Škoda-Tatraplan byly vystaveny závodní vozy těchto tří značek, na snímku je vidět vůz Škoda typu 966 Sport., tady už přelakovaný do tmavočervené barvy.
16.-17.září 1950
se jel I.Ostravský automobilový závod (16.září v sobotu byl oficiální tréning - velmi deštivý). V kategorii závodních vozů do 2.000 ccm, která se jela společně s třídou sportovních vozů do 1100 ccm, velmi dotíral na vedoucího jezdce Bruno Sojku (Tatraplan Sport) Bobek na Škoda 1100 s kompresorem. Bobek ale nedojel, pro poruchu odstoupil ve čtvrtém kole - tady na snímku z časopisu Svět motorů č.89
Neoficiálním podnětem ke vzniku závodních speciálů Škoda Sport se prý stal úspěšný start závodního vozu Aero Minor ve 24.hodinovém závodu Le Mans v létě roku 1949, se kterým posádka Sutnar-Krattner zajela neuvěřitelné druhé místo v absolutní klasifikaci!
„Dvouválcový dvoutakt odněkud z Letňan! – no na to snad v Boleslavi, s naší tradicí, máme taky, nebo ne?!!“ neslo se prý konstrukcí, jak mi vyprávěl její někdejší pracovník, pan Přádný, když jsem za ním byl, tuším v roce 1965, kvůli prototypu lidového vozu Sagitta, který jsem tehdy měl - a pak mi věnoval krásné album, plné propagačních fotografií tudorů i obou vozů Škoda Sport typ 966.
Závoďák Škoda 1100 Sport, kterému se přezdívalo "placka", tady v černobílé kresbě z roku 1970 autora článku Petra Hošťálka.
Vůz Škoda 1100 Sport se dochoval ve sbírce Judr. Honzy Egidyho z Kutné Hory (na snímku za volantem) - tady zatím v nepůvodním barevném provedení.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text