JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


GULLIVETTE

Brazilské mopedy firmy L.Herzog Industries, Rio de Janeiro, vyráběné s dováženými francouskými motory značky Lavalette

Vylepšená verze brazilského mopedu Gulliver s francouským motorem Lavalette, který se od roku 1957 vyráběl pod označením Gullivette už s přední teleskopickou vidlicí.

Výrobce:
L.Herzog Industries, Rio de Janeiro, Brasil
Tovární retušovaný snímek mopedu Gullivette v provedení z roku 1957.
Řez populárním a velmi úspěšným francouzským mopedovým motorkem Lavalette, který byl v mopedech Gulivette používán. Motorek neměl převodovku, pouze odstředivou rozběhovou spojku a stálý převod do pomala klínovým řemínkem. Firma Herzog Industries, se sídlem v Rio de Janeiro, Brasil do mopedů Gullivette montovala známé francouzské miniaturní dvoutaktní motory Lavalette.
Mopedy Gullivette byly velmi úspěšné a rozšířené a vyrobilo se jich přes 4.000 kusů, než firma následně zahájila výrobu nových typů Leonette s motory Jawa typu 552. Ty dovážela z Československa, přes podnik zahraničního obchodu PZO Motokov Praha.
Kromě základního provedení se moped Gullivette vyráběl pro drobné živnostníky i v provedení "Comercial" - tedy s menším předním kolem, nad nímž byl masivní nosič pro upevnění přepravního koše nebo bedny.
Nutností byl v tomto případě důkladný, široce rozkročený, stojan.
Zpracováno s použitím podkladů, poskytnutých pány Leonem a Alexem Herzogem z firmy L.Herzog Industries, Brasil a za pomoci Jiřího Bartuše (www.motomagazin.cz).
KOMENTÁŘE:

11.2.2014 WhbeOfKbCd:
binaryoptions.txt;1
 

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text