JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Právě renovované stroje

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
6.8.2020
C - COMMER QX
13.7.2020
B - BMW - motocykl typ R 47
B - BMW - motocykl typ R 42

2014 - Renovace alternativního závodního motoru HURIKAN Sport 350 ccm


2014 - leden
Začínáme snášením dochovaných dílů z půdičky nad dílnou a zjišťováním, co všechno je a co chybí. Pak nastává důkladná prohlídka stavu dílů a rozvaha, co s čím bude nutno dělat. A následuje očista.
Na tomto snímku je ze závodního motoru 350 ccm pouze ta půlka karteru, hlava je ze současně renovovaného cestovního Hurikana 004.
2014 - leden
Oprava zkorodované části karteru navařením. Nálitek pro olejové šroubení je po navaření materiálu nahrubo ofrézován, dále už se bude obrábět ručně, pilováním a broušením.
2014 - únor

Montáž olejové pumpy s ozubeným kolečkem z hliníkové slitiny.
2014 - květen

Smontování magnetu zapalování (Auto-Union) do montážního celku s nově vyrobeným mezikusem a namontování původního ozubeného kolečka, které nejeví téměř žádné znaky opotřebení.
2014 - červen

Usazení magnetu zapalování na své místo...
2014 - červen

... a Jirka Musil může být s uložením magnetu spokojen. Vůle mezi zuby koleček náhonu jsou, jak mají být.
Na tomto snímku už je nejen definitivně usazena kliková hřídel s ojnicí, ale i namontovaný otočný olejový filtr a kompletně sestavené soukolí rozvodu, včetně olejové pumpy a namontovaného náhonu magnetu zapalování.
Po odsoustružení vyběhané původní vložky válce a vyčištění metodou "hydrofiniš" (šetrné otryskání skleněnou balotinou ve vodní lázni) je ošetřený a čistotou doslova zářící válec připraven k nalisování vložky nové.
Hlava válce po umytí, stav před započetím renovace.
2014 - červen

Matice výfukového kolena se ve slušném stavu nedochovala, takže Musil dle originálního výkresu vyrobil novou.
2014 - červen: Jirka Musil při protáčení válce na soustruhu (na míru nové vložky).

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text