JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
18.11.2018
A - AMO - F 15
17.11.2018
B - BMW 319/1 - Sport
B - BMW 327

LEONETTE Mustang M 20

Brazilský lehký motocykl s československým motorem Jawa 50 typ 20, vyráběný firmou L.Herzog Industries, Rio de Janeiro, Brazil.

Koncem padesátých let šéf a majitel firmy, pan Leon Herzog, původem polský emigrant, navázal obchodní styky se socialistickým Československem. Výsledkem bylo nejprve doplnění prodejního programu firmy o dovážené malé motocykly Jawa 50 - Pionýr, posléze i výroba vlastních malých motocyklů, do kterých pan Herzog montoval české motory.
Vrcholem celé řady se stala sportovní verze, inspirovaná italským mopedem Vittoria, ale osazená československým třírychlostním motorem Jawa 50 typ 20. Leonette Mustang M 20 byla brazilská obdoba našeho Pionýra-Mustanga. Dlužno ovšem říct, že designérsky podstatně zdařilejší. Prospekt ukazuje provedení z roku 1969, kdy firma ještě montovala štíhlý doutníkový tlumič z mopedu Stadion S 22 na pravé straně.
Dvousedadlový sportovně střižený moped VITTORIA, který byl předlohou pro konstrukci mopedu Leonette Mustang M 20.
Firma L.Herzog S.A. nabízela svého padesátikubíkového "Mustanga" M 20 na rozdíl od nás dokonce ve třech různých variantách! Ty se lišily především sportovnějšími, méně sportovními, či dokonce téměř závodními řidítky a třemi různými variantami sedla.
Pan Herzog prostě uměl na požadavky trhu reagovat daleko pružněji než socialistické plánované hospodářství a vyplácelo se mu to, přestože své mopedy a malé motocykly vyráběl v podstatně menších sériích, než naše Považské strojárne n.p. Tento prospekt sportovního mopedu Leonette Mustang M 20 je z roku 1970. Po pravdě řečeno, ten nový tlustý a nehezký výfukový tlumič z dvousedadlového Pionýra, mu na kráse nepřidal... Koncem roku 1969 byl připraven inovovaný typ sportovního mopedu Leonette Mustang M 20 s výfukovým tlumičem z dvousedadlového Pionýra Jawa typ 20. Pro jeho představení továrna nechala nafotit reklamní fotografie na břehu moře. To krásné děvče ale nebyla profesionální modelka, nýbrž dcera majitele firmy, pana Leona Herzoga. A ještě jednou reklamní fotografie z pláže s dcerou Leona Herzoga.
Zpracováno s použitím podkladů, poskytnutých pány Leonem a Alexem Herzogem z firmy L.Herzog Industries, Brasil a za pomoci Jiřího Bartuše (www.motomagazin.cz).

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text