![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) ZETOR 25 - traktor SIDECARY - přehled výrobců 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
20.1.2021 Š - ŠKODA 1100 OHC - závodní (typ 968) 19.1.2021 Š - ŠKODA Sport - typ 966 16.1.2021 Č - ČEZETA - skútr typ 501 |
|
LEONETTE Mustang M 20
Brazilský lehký motocykl s československým motorem Jawa 50 typ 20, vyráběný firmou L.Herzog Industries, Rio de Janeiro, Brazil.
Koncem padesátých let šéf a majitel firmy, pan Leon Herzog, původem polský emigrant, navázal obchodní styky se socialistickým Československem. Výsledkem bylo nejprve doplnění prodejního programu firmy o dovážené malé motocykly Jawa 50 - Pionýr, posléze i výroba vlastních malých motocyklů, do kterých pan Herzog montoval české motory.
Vrcholem celé řady se stala sportovní verze, inspirovaná italským mopedem Vittoria, ale osazená československým třírychlostním motorem Jawa 50 typ 20.
Firma L.Herzog S.A. nabízela svého padesátikubíkového "Mustanga" M 20 na rozdíl od nás dokonce ve třech různých variantách! Ty se lišily především sportovnějšími, méně sportovními, či dokonce téměř závodními řidítky a třemi různými variantami sedla.
Pan Herzog prostě uměl na požadavky trhu reagovat daleko pružněji než socialistické plánované hospodářství a vyplácelo se mu to, přestože své mopedy a malé motocykly vyráběl v podstatně menších sériích, než naše Považské strojárne n.p.
Zpracováno s použitím podkladů, poskytnutých pány Leonem a Alexem Herzogem z firmy L.Herzog Industries, Brasil a za pomoci Jiřího Bartuše (www.motomagazin.cz).
|