JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


DOUGLAS Mk IV. S - 1950


Anglický cestovní motocykl z roku 1950.

Výrobce:
Douglas (Sales & Service) Ltd., Kingswood, Bristol, England
Doug_test_zprava_0912 Technické údaje Douglas Mk IV. (sportovní Mk IV. S v závorce):

Motor: dvouválcový čtyřtaktní boxer
Typ: T 35/S
Vrtání: Ø 60,8 mm
Zdvih: 60
Obsah: 348 ccm
Kompresní poměr: 7,25 : 1
Výkon: 23 ks při 5.500 ot./min.
Ventilový rozvod: OHV
Počet ložisek klikového hřídele: 2
Typ ložisek: u rozvodů fosfor-bronzové pouzdro, u setrvačníku dvojité válečkové

Karburátor pravý: AMAL 274 AJ/4A dvoušoupátkový
Karburátor levý: AMAL 274 AK/4A dvoušoupátkový
Hlavní tryska: 80
Výřez šoupátka: 4/5
Jehla: 4

Mazání: tlakové oběžné
Náplň: 2,27 litru (4 pints) v karteru motoru
Elektrický systém: 6V
Zapalování: Lucas Magdyno MN2, typ XX 1153 – 6V/48W
Svíčky: Lodge H.14
Tlumiče výfuků: Burgess

Spojka: jednolamelová suchá (automobilového typu)
Lamela: Ø 6¾” (Ø171 mm)
Materiál obložení: Ferodo

Převodovka: čtyřstupňová, s nožním řazením (na pravé straně)
Sekundární převod: válečkovým řetězem 1/2" x 5/16" (1/2 x "305") 116 článků

Celkové převody:
1. rychlost - 1 : 16,3
2. rychlost - 1 : 10,1
3. rychlost - 1 . 7,42
4. rychlost - 1 : 5,86

Rám: dvojitý trubkový, dole uzavřený
Sedlo: Terry, odpérované dvojicí spirálových per
Přední vidlice: “Radiadraulic” (tlačená krátká kývačka s hydraulickým tlumením)
Zdvih př. pérování: 140 mm (5,5 inch)
Zadní vidlice: kyvná, odpružená torzními tyčemi
Brzdy: čelisťové, půlbubnové Ø 177,8 mm (7 inch)

Kola: 19 palcová, drátová
Ráfky: 2 x 19” prohloubené
Pneumatiky standardní: 3,25 – 19” (Firestone)
Huštění: 1,5 - 1,6 atm vpředu i vzadu

Nádrž: 13,6 litru (3 gallons) - z toho rezerva 1,7 litru (3 pints)
Palivové kohouty: 2, Ewarts

Rozvor: 1.385 mm (54,5 inch)
Délka: 2.140 mm (84 inch)
Šířka: 698 mm (27½ inch)
Výška zatíž.: 972 mm (38¼ inch)
Výška nezatíž: 997 mm (39¼ inch)
Světlost zatíž.: 134 cm (5¼ inch)
Světlost nezatíž.: 158 cm (6¼ inch)

Váha (suchá): 158,9 kg (350 liber)
Barva: Douglas Polychromatic Blue - metalíza

Max. rychlost: 120 km/hod. (75 mph)
foto: Richard Hryciow foto: František Hořice Popisovaný stroj s Petrem Hošťálkem v sedle.
Na prvním snímku z VIII. Holíčského zámockého okruhu (17. září 2016),
na druhém snímku ze závodu do vrchu Brno-Soběšice (24.září 2016).

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text