![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) JAWA 500 OHC model 15 - 1953 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
17.4.2021 Š - ŠKODA 1200 "Sedan" Š - ŠKODA 1101 osobní vozy 15.4.2021 W - WALTER typ Junior |
|
MURIEL 350 W/NG (1940/1980)Sportovně cestovní motocykl - vlastní přestavba Jiřího Musila z Českých Budějovic. Základem tohoto pohledného stroje je motor s převodovkou a přední částí rámu z válečného anglického stroje Ariel W/NG, vybavený přední vidlicí z Nortona, zadní částí kyvnou vidlicí a laminátovou nádrží vlastní konstrukce a osazený koly z Hurikana. Přestavbu dokončil Jiří Musil někdy v roce 1980. Stroj byl získán do exposice Jihočeského motocyklového musea v létě 2015.
Na začátku šlo o vojenský stroj, který obvykle používaly britské jednotky, takže své první míle pravděpodobně absolvoval s vojákem v sedle jako spojařský motocykl.
Tohle byly jeho původní technické parametry: Výrobce: Ariel Works, Birmingham, England Motor: jednoválcový stojatý čtyřtakt Typ: W/NG Vrtání: Ø 72 mm Zdvih: 85 mm Obsah: 346 ccm Kompresní poměr: Maximální výkon: 17 ks ( kW) při 5.800 ot./min. Ventilový rozvod: OHV Mazání: oběžné, se suchým karterem Karburátor: Amal Hlavní tryska: 120 Výřez šoupátka: ¾ Poloha jehly šoupátka: prostřední zářez Zapalování: dynamomagnetové Lucas Baterie: 6V / 14 Ah, ukostřen minus pól Předstih: Svíčka: Spojka: 2-lamelová, suchá Primární převod: řetězem Převodový poměr: Převodovka: 4-rychlostní Burman Řazení: nožní, vpravo Sekundární převod: válečkovým řetězem ½“ x 5/6“ – 110 článků Převodový poměr: Rám: jednoduchý trubkový, vzadu pevný Přední vidlice: Paralelogramová Kola: 19“ drátová Ráfky: 3,00 x 19 Pneu přední: 4,00 – 19 Pneu zadní: 4,00 – 19 Objem nádrže: 2 ½ gallonů Brzdy: mechanické čelisťové, Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a táhlem Parametry: Největší délka: 2.180 mm Šířka (přes sidecar): 1.530 mm Výška: 1.020 mm Rozvor: 1.420 mm Rozchod: 1.140 mm Světlost: 120 mm Výška sedla nad zemí: Vlastní váha: 169 kg Spotřeba: 5 l / 100 km Max. rychlost: 80 km/hod. Jak a s jakou vojenskou jednotkou se dostal k nám, ani kdo byl jeho prvním majitelem u nás, se neví. Na snímcích mladý Jirka Musil na výletě někde u řeky a jeho pozdější žena. Stroj dostal i zcela novou přední vidlici, to když Jirka Musil sehnal "Roadholdery" z Nortona ES 2, které ovšem upravil po svém montáží hliníkových krycích pouzder. Nádrž si navrhnul a uplácal vlastní, moderního tvaru, z laminátu. Nepočítal ale s tím, že si tak způsobil do budoucna chronické potíže, protože laminát působením benzínu ustavičně pracoval a měknul.
Definitivní utažení plovákové komory po posledním rozebrání a vyčištění karburátoru.
|