JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Právě renovované stroje

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


2015 - Oprava motocyklu Muriel W/NG


V létě 2015 přibyl do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích motocykl MURIEL W/NG, zajímavý stroj stavěný koncem sedmdesátých a dokončený začátkem osmdesátých let Jiřím Musilem z Českých Budějovic.
Už při druhé vyjížďce zaklepalo v motoru, asi jako by upadl výfukový ventil. Motocykl byl dovezen do dílny k Jirkovi Musilovi, kde bylo po demontáži hlavy válce zjištěno, že se z neznámých důvodů přidřel výfukový ventil, zůstal viset a lehce do něj klepnul píst.
Ventil byl jen nepatrně ohnutý, takže Musil ho srovnal a zabrousil.
Vzhledem k tomu, že už při prvním svezení přední kolo za jízdy výrazně „dupalo“, po dokončení opravy motoru ho Jiří Musil demontoval s podezřením na vadný plášť.
Po sundání pláště v pneuservisu bylo zřejmé, že ráfek, ač nový, značně hází a má uvolněný výplet. Takže jej Petr Hošťálek přecentroval a kolo následně nechal vyvážit (téměř zbytečně, protože váhová diference byla pouhých 40 gramů). Následovala opětovná montáž do motorky a zkušební jízda. "Dupání" se poněkud zmírnilo, ale nezmizelo docela.
Takže následovala stejná repase zadního kola, u něhož byl výplet sice tuhý, ale byl značně deformovaný ráfek (původní, válečný). Znamenalo to ráfek zcela rozpklést a za pomoci dřevěných špalíků, svaráku a kladiva porovnat, než jej bylo možné opětovně vyplést tak, aby házel maximálně v milimetrové toleranci. V té chvíli bylo najednou vše v pořádku, i na zadním kole stačilo 40 gramů dovážení a motocykl se zcela zklidnil.
Původně vzadu tvrdý rám motocyklu překonstruovaný Jiřím Musilem na pérování kyvnou vidlicí, nemá centrální stojan, ale jen boční vyklápěcí opěrku. Její "vykopnutí" při zastavení ale nebylo nohou možné, protože je příliš vpředu a přes bouli primárního krytu se k ní nemohlo.
Takže další úpravou, provedenou při té příležitosti, bylo navaření malé šlapky na nohu stojanu, což manipulaci s boční opěrkou výrazně usnadňuje.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text