JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Z 9


Z_9_1929 Osobní automobil s dvoutaktním motorem, vyráběný v letech 1929 - 1932, který měl být společným programem Pragovky a Zetky.

Výrobce:
Československá zbrojovka a.s., Brno
Motor vozu Z-9 byl dvoutaktní řadový dvouválec typu M 12, který měl sání řízené rotačním šoupátkem a používal písty s deflektorem.
Technické údaje:

Motor: řadový dvoutaktní vodou chlazený dvouválec
Typ: M 12
Pracovní způsob: tříkanálový, se sáním řízeným rotačním šoupátkem
Počet válců: 2
Vrtání: Ø 79,5 mm
Zdvih: 100 mm
Obsah: 993 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 6
Výkon: 22 koní při 2.600 ot./min. (16,5 kW)

Písty: s deflektorem, odlité z lehké slitiny
Počet hlavních ložisek klikového hřídele:
Pohon rotačního šoupátka: čelními koly
Karburátor: horizontální Ø 30 mm Amal
Doprava paliva: samospádem
Chlazení: vodní, nucené s pumpou, ventilátorem
Mazání: směsí benzínu s olejem
Elektrická výzbroj: 12 V, Scintilla
Zapalování: magnetem Scintilla
Baterie: 12 V / 45 Ah pod sedalem řidiče
Dynamo:
Starter:

Spojka: jednolamelová, suchá
Převodovka: třírychlostní se zpátečkou
Hnací náprava: zadní - pevná
Rozvodovka: kuželové soukolí s diferenciálem
Přenos síly na zadní nápravu: hřídelem s Hardy-spojkou
Rám: obdélníkový, vyhnutý přes zadní nápravu
Přední osa: pevná, odpérovaná podélnými listovými péry
Zadní osa: pevná, odpérovaná podélnými listovými péry
Tlumiče pérování: hydraulické Delco-Remy
Řízení: šnekové, volant vpravo
Nožní brzda: mechanická, bubnová, na všechna kola
Ruční brzda: mechanická, lanová, na zadní kola
Mazání podvozku: tlakovými mazničkami

Kola: 18" palcová, disková, upevněná čtyřmi šrouby
Pneumatiky: 4,75 - 18
Poloměr otáčení:

Rozvor: 2.650 mm
Rozchod vpředu: 1.180 mm
Rozchod vzadu: 1.180 mm

Délka vozu: 3.750 mm
Šířka: 1.500 mm
Výška: 1.650 mm

Vlastní váha vozu: 1.230 kg
Užitečné zatížení: 450 kg
Celková přípustná váha: 1.500 kg

Nejvyšší rychlost: 75 km / hod.
Spotřeba na 100 km: 10,5 litrů


Tento čtyřdvířkový faeton Z-9 z roku 1929 se zatím ještě příliš od předchozí generace vozů Z 18 nelišil.
Čtyřdvéřová limuzína Z-9 fotografovaná v květnu 1932 v Terezíně.
Doplňování paliva během závodů - v pozadí tehdy známí závodní jezdci Kahle a Mittermüller.
Vůz byl obut do pneumatik 4,75 - 18 Matador Cord Balloon.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text