JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


NIMBUS 750 OHC - 1952


Dánský čtyřválcový motocykl
výrobce: Fisker & Nielsen, Kobenhaven, Dänemark
(dnes Nilfisk)
Technické údaje:

Motor: řadový čtyřválec OHC v bloku s třístupňovou převodovkou
Vrtání / Zdvih: Ø mm x mm
Obsah: 746 ccm
Výkon / otáčky: 16 kW (22 ks) při 5.400 ot.min.
Mazání: tlakové oběžné, s olejovou náplní v karteru motoru
Chlazení: náporem vzduchu za jízdy
Karburátor: vlastní
Elektrická výzbroj: Svislé dynamo 6 V
Přepínání světel: v levé otočné rukojeti řidítek
Objem nádrže: 9,5 l

Převodovka: třírychlostní, sešroubovaná s motorem do jednoho celku
Řazení: nožní, řadicí pákou s poloautomatem po levé straně
Přenos síly na zadní kolo: kardanem po pravé straně motocyklu

Rám: dvojitý, dole uzavřený, nýtovaný z ocelové pásoviny
Uložení předního kola: jednoduchá teleskopická vidlice
Uložení zadního kola: pevné, bez pérování
Kola: 19" drátová
Pneumatiky: 3,50 - 19
Přední brzda: čelisťová, se širokým bubnem, ovládaná bowdenem od páčky na řidítkách
Zadní brzda: čelisťová, s úzkým bubnem, ovládaná táhlem od nožního pedálu

Parametry:
Délka:
Šířka:
Výška:
Celková váha: 350 kg
Spotřeba: 4,0 l / 100 km
Max. rychlost: 105 km/hod.
Výfuk nemá tlumič, pouze rybinovitou koncovku. Před motorem je mezi dvojitým rámem vidět svisle postavené dynamo, jehož průchozí hřídel současně zastává funkci "královského hřídele" pro pohon vačky, uložené nad hlavou válců (rozvod OHC).
Sedlo řidiče i sedlo spolujezdce je uloženo výkyvně, obě jsou odpružena gumovými prstenci, které bylo možné koupit ve třech tvrdostech, podle váhy jezdce.
Plexi s plachtičkou z koženky nebylo standartní výbavou, dodávalo se za příplatek.
Vyobrazený stroj byl vyroben v roce 1952 a je v původním dochovaném stavu. Je pojízdný, ve velmi dobrém technickém stavu a nebyl nikdy restaurován.
Snímek popisovaného motocyklu Nimbus s Petrem Hošťálkem za řidítky je z klubové akce "Poslední kolo 2005", kterou pořádá vždy na závěr motoristické sezóny Veteran Car Club České Budějovice.
V roce 2013 byl motocykl dokompletován pravostranným sidecarem Inder, což je volná indická kopie sidecaru Steib z padesátých let, takže stylově odpovídající době výroby motocyklu.
Montáž byla provedena v dílně budějovického mechanika a restaurátora Jiřího Musila.

Na snímku Nimbus se sidecarem již v exposici Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích - foto Hošťálek

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text