![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 JIKOV - karburátory motocyklové FAVORIT - sidecary MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949 Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c
Poslední aktualizace:
19.1.2021 Š - ŠKODA 1100 OHC - závodní (typ 968) Š - ŠKODA Sport - typ 966 16.1.2021 Č - ČEZETA - skútr typ 501 |
|
NIMBUS 750 OHC - 1952
Technické údaje:
Motor: řadový čtyřválec OHC v bloku s třístupňovou převodovkou Vrtání / Zdvih: Ø mm x mm Obsah: 746 ccm Výkon / otáčky: 16 kW (22 ks) při 5.400 ot.min. Mazání: tlakové oběžné, s olejovou náplní v karteru motoru Chlazení: náporem vzduchu za jízdy Karburátor: vlastní Elektrická výzbroj: Svislé dynamo 6 V Přepínání světel: v levé otočné rukojeti řidítek Objem nádrže: 9,5 l Převodovka: třírychlostní, sešroubovaná s motorem do jednoho celku Řazení: nožní, řadicí pákou s poloautomatem po levé straně Přenos síly na zadní kolo: kardanem po pravé straně motocyklu Rám: dvojitý, dole uzavřený, nýtovaný z ocelové pásoviny Uložení předního kola: jednoduchá teleskopická vidlice Uložení zadního kola: pevné, bez pérování Kola: 19" drátová Pneumatiky: 3,50 - 19 Přední brzda: čelisťová, se širokým bubnem, ovládaná bowdenem od páčky na řidítkách Zadní brzda: čelisťová, s úzkým bubnem, ovládaná táhlem od nožního pedálu Parametry: Délka: Šířka: Výška: Celková váha: 350 kg Spotřeba: 4,0 l / 100 km Max. rychlost: 105 km/hod. Sedlo řidiče i sedlo spolujezdce je uloženo výkyvně, obě jsou odpružena gumovými prstenci, které bylo možné koupit ve třech tvrdostech, podle váhy jezdce. Plexi s plachtičkou z koženky nebylo standartní výbavou, dodávalo se za příplatek. Vyobrazený stroj byl vyroben v roce 1952 a je v původním dochovaném stavu. Je pojízdný, ve velmi dobrém technickém stavu a nebyl nikdy restaurován. Montáž byla provedena v dílně budějovického mechanika a restaurátora Jiřího Musila. Na snímku Nimbus se sidecarem již v exposici Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích - foto Hošťálek |