JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
T
U
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


BMW - motocykl typ R 42


Dvouválcový cestovní motocykl o obsahu 500 ccm, vyráběný v období let 1926-28.

Výrobce:
Bayerische Motoren-Werke A.G., München
Technické údaje motocyklu BMW R 42

Motor: typ M 43a
Vrtání a zdvih: Ø 68 x 68 mm
Obsah: 494 ccm
Kompresní poměr: 1 : 4,9
Výkon: 12 ks při 3.400 ot./min.
Ventilový rozvod: SV (spodové ventily)
Hlavy válců: snímací, z hliníkové slitiny
Ložiska klikového hřídele: dvě, kuličkové jednoduché a kuličkové dvouřadé
Ojniční ložiska: kluzná
Karburátor: BMW, dvoušoupátkový
Mazání: oběžné (s olejovou náplní 2 litry v karteru)
Olejové čerpadlo: zubové
Elektrická výzbroj základní: zapalovací magnet Bosch FF2 levotočivý
Elektrická výzbroj na přání: dynamomagnet Bosch C2
Elektrická výzbroj na přání: dynamomagnet Bosch D2L (6V/30W)
Baterie: 6V Bosch RS 175
Baterie od č.rámu 11401: 6V Bosch 3M5
Svíčky: Bosch W 175
Obsah nádrže: 14 litrů

Spojka: suchá, jednolamelová, uložená v setrvačníku motoru

Převodovka
Typ: G 44a
Počet rychlostí: 3
Převodové poměry:
1.stupeň - 1 : 11
2.stupeň - 1 : 6,6
3.stupeň - 1 : 4,7
Řazení: ruční, přímé, dlouhou pákou v kulise po pravé straně nádrže
Mazání převodovky: tukem

Přenos síly na zadní kolo: pevným hřídelem s dvěma pružnými pouzdry
Převod v rozvodovce zadního kola: sólo 1 : 4,5 (sidecar 1 : 6,3)
Mazání rozvodovky: tukem

Převod v rozvodovce od č. rámu 11401: sólo 1 : 3,8 (sidecar 1 : 5,7)
Mazání rozvodovky od č. rámu 11401: olejem

Rám
Typ: F 42a
Provedení: trubkový dvojitý, vzadu pevný
Přední vidlice: trubková, s vlečenými raménky, odružená listovým pérem
Kola: 19" drátová
Ráfky: 27 x 3½ falcové CC 1 (obvod 1.596 mm)
Pneumatiky: falcové 26x3 Hochdruck (vysokotlaké) nebo27 x 3½ Ballon-Cord

Ráfky na přání: 19 x 3 prohloubené
Pneumatiky na přání: 3,50 - 26 SS (s drátem v patce)

Brzda přední: bubnová s vnitřními čelistmi
Brzda zadní: kardanová s vnějšími čelistmi

Délka: 2100 mm
Šířka: 800 mm
Výška: 950 mm
Rozvor: 1 mm
Váha: 126 kg
Max. rychlost: 95 km/hod.
Spotřeba: 3 litry / 100 km
R42_zprava
Motocykl BMW R 42, který míval Stanislav Tabery z Dobré Vody u Českých Budějovic.
Motocykl BMW R 42 strakonického motocyklového závodníka Jiřího Plánka už měl oproti originálu celou řadu amatérských vylepšení a úprav:
sedlovou nádrž, překrývající horní část rámu, hluboké blatníky s nastavenými bočnicemi, novější reflektor s nepůvodními držáky, jiné sedlo řidiče, vzadu koženou nafukovací "kanadu" místo původního nosiče, gumové stupačky místo hliníkových podlážek a tlumiče výfuků, pocházející z Jawy 500 OHC.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text