JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ŠKODA 1100 OHC - závodní (typ 968)


Tovární závodní speciál, postavený původně pouze ve dvou exemplářích.

Motor: 2 x OHC
Podvozek: trubkový příhradový
Karoserie: ze skelného laminátu
Na snímku je vůz v autentickém stavu, jak skončil svou závodní kariéru. Takto byl vystavován a fotografován na výstavě historických vozidel Škoda v prostorách mladoboleslavské kaple.
Následně pak byl převzat ze závodního oddělení (v Česaně) do inventáře připravovaného továrního musea někdy v roce 1968.
V historii boleslavské automobilky šlo o zcela nezvyklý projekt.
Závodní či soutěžní vozy byly vždy odvozeniny sériových automobilů, zatímco tohle byl ryze závodní speciál, nemající se sériovou produkcí nic společného.
Podvozek typu "transaxle" (motor vpředu - převodovka vcelku s rozvodovkou vzadu) měl za základ složitý příhradový rám z chrom-molybdenových trubek, obří brzdové bubny s výrazným žebrováním, vzadu upevněné přímo na rozvodovce a speciálně nakoupená 15-palcová italská drátěná kola Borrani s drážkovanými středy a upevněním na centrální křídlové matice.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text