JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ŠKODA 1100 OHC - závodní (typ 968)


Tovární závodní speciál, postavený původně pouze ve dvou exemplářích.

Motor: 2 x OHC
Podvozek: trubkový příhradový
Karoserie: ze skelného laminátu
Na snímku je vůz v autentickém stavu, jak skončil svou závodní kariéru. Takto byl vystavován a fotografován na výstavě historických vozidel Škoda v prostorách mladoboleslavské kaple na jaře roku 1968.
V průběhu roku pak byl nejprve nabídnut k odprodeji autorovi těchto stránek, ale po odmítnutí s tím, že jde o poslední dochovaný kus, který musí přijít do musea, bylo rozhodnuto o jeho předání ze závodního oddělení (v Česaně) do inventáře připravovaného továrního musea.
V historii boleslavské automobilky šlo o zcela nezvyklý projekt.
Závodní či soutěžní vozy byly vždy odvozeniny sériových automobilů, zatímco tohle byl ryze závodní speciál, nemající se sériovou produkcí naprosto nic společného.
Podvozek typu "transaxle" (dvouvačkový motor vpředu - pětistupňová převodovka vcelku s rozvodovkou vzadu) měl za základ složitý příhradový rám z chrom-molybdenových trubek.
Dalšími detaily byly obří brzdové bubny s výrazným šikmým žebrováním, vzadu upevněné přímo na rozvodovce. Kola byla drátěná 15-palcová, nakoupená od italské firmy Borrani, s drážkovanými středy a upevněním na centrální křídlové matice, do jejichž středů byly vsazeny škodovácké znaky.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text