JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ČZ 125 Export - typ 453/0


Kývačka ČZ 125 typ 453/0 (jednovýfuk) v provedení pro export, prodávaný jako
"Jawa-ČZ 125".

Výrobce na anglicky psaném štítku:
ČZ, Made in Czechoslovakia

Jeden z údajně několika z exportu vrácených kusů, originální nedotčený stav (první majitel).
Technické údaje ČZ 125 typ 453.03. (značené jako „Jawa-ČZ 125“)
Typový štítek: 453/0 v angličtině, bez vyražení roku výroby

Motor: jednoválcový dvoutaktní, v bloku s převodovkou
Píst: z lehké slitiny
Vrtání: ø 52 mm (ø 58 mm)
Zdvih: 58 mm (65 mm)
Obsah: 123,2 ccm (171,7 ccm)
Kompresní poměr: 1 : 7,0 (1 : 7)
Výkon: 5,6 ks při 4.500 ot./min. (8 ks při 4.500 ot./min.)
Mazání: směsí 1 : 25
Ojniční ložisko: válečkové
Karburátor: Jikov 2920 Tř (Jikov 2924 Tř)
Elektrická výzbroj: bateriové zapalování PAL 6V/45W
Baterie: 6V/7 Ah
Svíčka: PAL 14/175
Reflektor: ø 150 mm s vestavěným tachometrem ø 80 mm

Primární převod: řetězem (50 článků) v olejové lázni
Spojka: lamelová s ferodovým obložením, v olejové lázni

Převodovka: čtyřstupňová, v bloku s motorem

Celkové převody: 1.rychlost – 19,3 : 1 (1.rychlost – 16,8 : 1)
2.rychlost – 11,2 : 1 (2.rychlost – 9,62 : 1)
3.rychlost – 8,15 : 1 (3.rychlost – 7,0 : 1)
4.rychlost – 6,4 : 1 (4.rychlost – 5,59 : 1)
Řazení: nožní pákou na levé straně motoru

Přenos síly na zadní kolo: řetězem ½“ x 5/16“ (114 článků)
Kryt řetězu: dvoudílný plechový, uzavřený

Rám: jednoduchý z obdélníkového profilu, svařovaný, dole uzavřený
Přední vidlice: teleskopická s hydraulickým tlumením
Zadní pérování: kyvná vidlice, podepřená hydraulicky tlumenými pružícími jednotkami

Sedlo: koženkové (resp. kožené) dvojsedlo s pěnovou výplní a přidržovacím páskem
Kola: 16” drátová
Pneumatika vpředu: 3,00 – 16“
Pneumatika vzadu: 3,25 – 16“
Brzdy: čelisťové, celonábojové, ø 140 mm (šířka obložení 35 mm)

Parametry:
Rozvor: 1 310 mm
Délka: 1 960 mm
Šířka: 680 mm
Výška: 1 000 mm
Výška sedla: 730 mm
Světlost: mm
Pohotovostní váha: 122 kg (125 kg)
Užitečné zatížení: 150 kg
Objem nádrže: 13 litrů
Spotřeba: 3,1litru / 100 km (3,0 litry / 100 km) obojí při rychlosti 60 km/hod.
Max. rychlost v sedě: 75 km/hod. (90 km/hod.)

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text