JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


MATCHLESS G80


Matchless_G80_Major_1962 Cestovní motocykl s jednoválcovým čtyřtaktním motorem 500 ccm,
vhodný i pro připojení sidecaru (postranního vozíku).

Výrobce:
MATCHLESS MOTOR CYCLES
Plumstead road, London S.E.18, England
Matchless_M
Technické údaje:

Motor: stojatý jednoválcový čtyřtakt OHV
Vrtání: Ø 82,5 mm
Zdvih: 93 mm
Obsah: 498 ccm
Kompresní poměr: 1 : 7,3
Výkon: 26 ks při 5.800 ot.min. (17,6 kW)
Ložiska klikového hřídele: vlevo dvojité kuličkové, vpravo bronzové pouzdro
Ojniční ložisko: třířadé válečková, v duralové kleci
Mazání: tlakové oběžné se suchým karterem s olejem v nádrži pod sedlem
Olejové čerpadlo: dvojité pístové
Olejová nádrž: 2,25 litru (4 pt)
Karburátor: AMAL Monobloc 389/1 (Ø 1 5/32")
Elektrická výzbroj: bateriové zapalování 6 V
Baterie: Lucas PUZ 7E/11 amp/hr
Alternátor: Lucas R.M.15
Svíčka: KLG FE.80 L.R.

Spojka: vícelamelová, s gumovým tlumičem záběru
Primární převod: řetězem 5" x .305"in v olejové lázni

Převodovka: čtyřstupňová, Matchless, sešroubovaná dohromady s motorem
Převody:
1.stupeň - 1 : 2,56
2.stupeň - 1 : 1,70
3.stupeň - 1 : 1,22
4.stupeň - 1 : 1

Řazení: nožní, na pravé straně

Sekundární převod: částečně krytým řetězem .625" x .380"

Rám: dvojitý trubkový, letovaný do mufen, s oky pro připojení sidecaru
Přední vidlice: Teledraulic, teleskopická s olejovým tlumením
Zadní vidlice: kyvná, odpérovaná dvojicí pružících jednotek s olejovým tlumením

Dvojsedlo: s dvouvrstvou pěnovou vložkou, potažené černou koženkou

Kola: 19” drátová, vzájemně zaměnitelná
Ráfky: prohloubené ocelové
Pneu přední: 3,25 – 19
Pneu zadní: 3,50 - 19
Brzdy: čelisťové, plnonábojové hliníkové bubny

Parametry:
Rozvor: 1.404 mm (55,25"palce)
Světlost: 140 mm (5,5" palce)
Výška sedla: 787 mm (31" palců)
Váha suchá: 179 kg (394 lb)
Dovolené zatížení:

Objem nádrže: 19,3 litru (4,25 gallonu)
Spotřeba na 100 km: 5,6 litru
Max. rychlost: 80 mph (130 km/hod.)

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text