JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
T
U
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ŠKODA 450 a ŠKODA Felicia


Tovární náladový snímek definitivního provedení vozu Škoda 450 v zimě, na pozadí hradu Humprecht. Roadster Škoda 450 (2+2) se stahovací střechou měl interní označení typ 984 a vyráběl se od roku 1958 na podvozku sériového osobního vozu Škoda 440. Aby byl podtržen jeho sportovní vzhled, dostal do vínku motor se dvěma karburátory, který měl výkon zvýšený na 50 koní.

Výrobce: AZNP, pobočný závod Kvasiny
Technické údaje:

Motor: řadový čtyřválec OHV
Vrtání: Ø 68 mm
Zdvih: 75 mm
Obsah: 1 089 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 8,4
Výkon: 50 koní (36,8 kW) při 5 500 ot./min.
Max. kroutící moment: 74,5 Kgm při 2 800 ot./min.

Písty: z lehké slitiny
Klikový hřídel: z jednoho kusu, kovaný
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná
Pohon vačkového hřídele: řetězem
Časování rozvodu:
SZ-13°32" před HÚ, SK-53°51" po DÚ; VZ- 56°57" před DÚ; VK- 16°47" po HÚ
Ventilová vůle (za studena): sací ventil 0,15 mm, vyfukový ventil 0,20 mm

Karburátory: dva, spádové, Jikov 32 SOPb
Doprava paliva: mechanickým membránovým čerpadlem PAL
Nádrž: v pravém zadním blatníku s vnějším zamykatelným uzávěrem
Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované ventilátorem
Objem chadící vody: 12 litrů
Mazání: tlakové, oběžné,
Olejové čerpadlo: zubové
Obsah oleje v motoru: cca 4 litry
Olejový filtr: s válcovou plstěnou vložkou
Kontrola mazání: kontrolkou ve sdruženém přístroji

Zapalování: bateriové 12V, s cívkou a rozdělovačem PAL-Magneton
Řízení předstaihu: odstředivé (rozsah 0° při 400 ot./min. - 26° při 2.000 ot./min.)
Pořadí zapalování: 1-3-4-2
Baterie: 12V/45 Ah
Dynamo: PAL-Magneton 12V/200 W

Spojka: jednolamelová, suchá, obložení Ferodo 2x Ø 200/130 síla 3,5 mm
Převodovka: čtyřrychlostní se zpátečkou, 3. a 4. rychlost synchronizovány
Převody:
1 - 4,27
2 - 2,46
3 - 1,59
4 - 1
Z - 5,61
Řazení: nepřímé, pákou pod volantem
Obsah oleje v převodovce: cca 1, 8 litru
Spojovací hřídel: se dvěma jehlovými jkřížovými klouby (Škoda -Whitaker)
Hnací náprava: zadní - kyvadlová
Soukolí zadního převodu: kuželové s obloukovým ozubením Gleason
Převod zadní nápravy: 1 : 4,78
Obsah oleje z rozvodovce: cca 2 litry

Podvozek: páteřová roura, vpředu s rozvidlením pro motor a přední nápravu
Přední osa: dělená, lichoběžníková s příčným listovým pérem (dole), nahoře pákové tlumiče
Zadní osa: dělená, kyvadlová, odpružená příčným listovým pérem (nahoře)
Řízení: šroubem a maticí
Nožní brzda: jednookruhová hydraulická, bubnová, na všechna kola
Ruční brzda: mechanická, bubnová, na zadní kola
Mazání podvozku: centrální, pedálem

Kola: 15" palcové plechové hvězdicové disky
Pneumatiky: 5,50 – 15

Rozvor: 2 400 mm
Rozchod vpředu: 1 210 mm
Rozchod vzadu: 1 250 mm

Délka vozu: 4 065 mm
Šířka: 1 600 mm
Výška: 1 380 mm
Světlost: 190 mm

Počet míst k sezení: 2+2 nouzová
Pohotovostní váha vozu: 900 kg
Celková váha: 1 230 kg

Nejvyšší rychlost: 128 km/hod.
Spotřeba na 100 km: 9 litrů
Objem nádrže: 28 litrů (v pravém zadním blatníku)
Škoda 450 vystavená na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně.
Vůz byl představen s tehdejší novinkou: ozdobnými poklicemi, připomínajícími drátěná kola s křídlovými maticemi, používaná u sportovních vozů.
(amatérský snímek)

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text