JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


STANDARD "6" Hundredweight Commercial Vehicles


Užitkový dodávkový a Pick-up vůz, vyráběný v roce 1956
Výrobce:
The STANDARD MOTOR Co. Ltd., Coventry, England
Technické údaje:

Motor: řadový čtyřválec OHV

Vrtání: Ø 63 mm (2,48 in.)
Zdvih: 76 mm (2,992 in.)
Obsah: 948 ccm (57,8 cu.in.)
Kompresní stupeň: 1 : 7
Výkon: 33 koní při 4 500 ot./min.
Max. kroutící moment: 550 lb/in. při 2.500 ot./min.
Písty: z lehké hliníkové slitiny
Vložky válců: ze šedé litiny, výměnné
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná
Ventilový rozvod: OHV, s ventily v hlavě, ovládanými tyčkami přes vahadla
Pohon vačkového hřídele: řetězem

Karburátor: spádový, Solex
Filtr sání: kombinovaný s tlumičem hluku sání
Doprava paliva: mechanicky poháněnou membránovou pumpou
Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované pumpou
Obsah chladiče: litrů
Mazání: tlakové, oběžné
Olejová náplň: 7 pints
Olejové čerpadlo: vysokotlaké Hobourn-Eaton
Olejový filtr: obtokový (By-pass)
Uložení hnacího agregátu: v gumových silentblocích
Zapalování: bateriové s rozdělovačem
Regulace předstihu: odstředivá kombinovaná s podtlakem
Baterie: 12 V / 45 Ah v motorovém prostoru
Dynamo: 12 V / 130 W nebo 150 W

Spojka: jednolamelová, suchá, Borg & Beck, ovládaná kapalinou
Převodovka: čtyřrychlostní se zpátečkou, v bloku s motorem
Řazení: přímé, uprostřed vozu
Synchronizace: 2, 3 a 4 stupně
Celkové převody:
1.stupeň: 1 : 20,820
2.stupeň: 1 : 11,993
3.stupeň: 1 : 7,088
4.stupeň: 1 : 4,875
zpátečka: 1 : 20,820

Přenos síly na zadní nápravu: kardanem s celokovovými jehlovými klouby Hardy-Spicer

Hnací náprava: zadní
Rozvodovka: se spirálovým hypoidním ozubením
Převod zadní nápravy: 1 : 4,875

Karoserie: Samonosná, celoocelová
Přední osa: dělená, odpérovaná spirálovými péry
Zadní osa: pevná, zavěšená na podélných listových pérech
Tlumiče pérování: hydraulické, vpředu teleskopické, vzadu pákové
Řízení: šnekové, volant podle přání vpravo nebo vlevo
Nožní brzda: čelisťová hydraulická Girling, na všechna kola, vpředu dvounáběžná
Ruční brzda: mechanická na zadní kola
Brzdové bubny: hliníkové se zalitou litinovou vložkou
Mazání podvozku: centrální, pedálem

Kola: děrované ocelové disky
Pneumatiky: 5,90 – 13 nízkotlaké, balonové

Rozvor: 2 800 mm
Rozchod vpředu: 1 400 mm
Rozchod vzadu: 1 400 mm

Délka vozu: 4 635 mm
Šířka: 1 740 mm
Výška: 1 650 mm
Poloměr otáčení: 12 m

Vlastní váha zavřeného vozu: 1.310 kg
Váha kabrioletu: 1.400 kg
Váha Sport limousine: 1.250 kg
Užitečné zatížení: 470 kg

Nejvyšší rychlost plně naloženého vozu: 105 km / hod. (65 m.p.h.)
Zrychlení 0 - 100 km/hod.: 34 sek.
Spotřeba na 100 km: 13,5 l
Objem nádrže: 32 litrů (7 gallons) v zádi vozu