![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Info pro novináře, presskit.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 AERO - MINOR AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP AERO - sidecary TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
23.1.2021 Š - ŠKODA 1100 OHC - závodní (typ 968) 22.1.2021 Š - ŠKODA Sport - typ 966 Le Mans 1950 19.1.2021 Š - ŠKODA Sport - typ 966 |
|
Napsali jsme"Křivonoska 2019"Veteran Rallye Křivonoska se letos jela už po devětačtyřicáté. To je opravdu hodně. Petr Hošťálek, každoroční účastník (letos na nejstarším řemenovém motocyklu startovního pole, Douglasu 1914), se s diktafonem v ruce pokusil zjistit, co je důvodem oblíbenosti této soutěže: celý článekHurikan 003 - ze všech jediný do bláta...24 hodinový závod "Le Kytín" 2016Čtyřiadvacetihodinovka padesátikubíkovek? Normálně bych vůbec nezareagoval. Padesátky a ještě k tomu dvoutaktní, prostě nemusím. Jenže v pozvánce od Veteránistů z Kytína a Chouzavé mě praštilo do očí: „V kategorii Standard neupravených strojů lze přihlásit motorová kola do roku 1948 s obsahem motoru 100 ccm!“ celý článek MURIEL - Old school narubyMATCHLESS G 80 - druhý a navždy poslední anglický bonbónek, který se dostal na náš chudý dvoutaktní socialistický jídelníčekNejednalo se ale o dlouhodobý dovozní záměr, šlo o příležitostnou, jednorázově domluvenou, barterovou ... celý článek Zavři oči a leť...Ale ta rakev! Z masivního tvrdého dřeva, tu by nikdy neschválil. Tak nesmyslná váha! Spodek by přece mohl být z milimetrové překližky a vršek? A víko? Stačilo by pár prohnutých spír a přes ně vyšponovaný potah z leteckého plátna… celý článek Po cestě hedvábí - 8.dílPo cestě hedvábí - 9.(poslední) dílPo cestě hedvábí - 7.dílJízda za císaře pána v rakouském Bad IschluMASTODONTIStačilo udělat o kousek delší rám a přidat jednu zadní nápravu navíc. V Číně to tak některé vesnické kutilské dílny dělají dodnes, jen s tím rozdílem, že přidanou nápravu, primitivně upevněnou k rámu další dvojicí listových per, nechávají ... celý článek Loukotě a řemeny 2011HARLEY versus BMWV druhé světové válce se pak s armádními motocykly počítalo už jako se samozřejmou součástí každé motorizované jednotky a tyto stroje měly své nezastupitelné úlohy zejména v průzkumné, ... celý článek HURIKAN Special 250 - Rychlík z jižních ČechJeho tvůrcem (i tvůrcem všech ostatních asi šesti Hurikanů) byl Vladislav Vlk, jeden z našich nejúspěšnějších a nejpopulárnějších závodních jezdců před druhou světovou válkou, který kraloval třídě do 250 ccm. Původně závodil na Ogarech a byl tak dobrý, že v roce 1937 byl za své mimořádné jezdecké výkony vyhodnocen jako ... celý článek Těžký kalibr - HENSCHEL 5GTovárna uváděla, že nejen jeho motor, ale i celý vůz se vyznačují abnormální životností a to i přes nejvyšší požadavky na něj kladené. celý článek Legenda "Pérák"Ogar 350 - Praotec legendárních "třipadin"Většina historických pramenů uvádí, že název Ogar byl pro nový dvouválec použit údajně jen proto, aby v době, kdy strašnická továrna Ogar-Autfit, patřící firmě Machek a spol. byla v poválečných letech ... celý článek Drsné NEPÁLSKÉ SILNICE - díl druhýcelý článek Ježíšmarjáá..! Jauwajs..! Jauwa..! Jawa..!Drsné NEPÁLSKÉ SILNICE - díl první.Po pravdě řečeno, kilometry to byly nejen krásné, ... celý článek Jak chutná řemen...Zetka slavila devadesátiny...Auta a motorky našich prapředků...V Suhlu bylo otevřeno nové dopravní museum.Ano. To souhlasí. Sice už Simsony z našich silnic téměř zmizely, ale odkud pocházely, to si pořád ještě pamatuje skoro každý... Suhl je město, které má podobnou tradici a historii jako Strakonice. Pod značkou Simson se zde vyráběly nejdřív zbraně, pak jízdní kola, kočárky, ve dvacátých letech dokonce chvíli i kvalitní automobily ... celý článek Po cestě hedvábí - 6.dílAle náš mechanik měl nejspíš stejný nápad. Dokonce už je na dvoře chvíli přede mnou, a odněkud vytahuje hadici s vodou. Dáváme se do toho a za chvíli přichází postupně celý zbytek ... celý článek Po cestě hedvábí - 5.dílDneska je v plánu dojet z města Ji Yuan do Shen Men Xia. celý článek Po cestě hedvábí - 4.dílZa celou mou loňskou expedici Peking-Paříž jsem zmokl jen párkrát. Na téhle, letošní, zatím ještě den bez deště nebyl. Nejhorší je, že si musím denně pár věcí přepírat. Kalhoty ... celý článek Po cestě hedvábí - 3.dílStartujeme z Lianyungangu, od pobřeží čínského Žlutého moře. Je to s velkou slávou, továrna Qingqi tím zahajuje svou reklamní kampaň, která by měla skončit někde v půlce Číny. Expedice pak má pokračovat dál, do cíle, který je až na druhém konci kontinentu, v Holandsku. Je jím pobřeží Atlantiku. Vpředu jede bíločervený mikrobus Jinbei s vedoucím výpravy, novináři a televizními reportéry. Pak ... celý článek Po cestě hedvábí - 2.dílPrvní, na co jsem v Číně zvědavý, je továrna, která motocykly Qingqi (Yuki) vyrábí. Na jinanském letišti mě vítá sympatická ... celý článek Po cestě hedvábí - 1.dílPo stopách slavného závodu - I.Můžeš mít svůj sen. A říkat si, že ho jednou splníš. Můžeš o tom vypravovat i kamarádům. Celá léta tvrdit, že to dokážeš. Pak najednou přijde chvíle, kdy zjistíš, že už je čas. Ne, že by se to právě hodilo. Nebo že by ti, samy od sebe, spadly najednou do klína prostředky k jeho uskutečnění. A dokonc se ani nedá říct, že by právě tohle byl ten ideální, pravý okamžik. ... celý článek MOBIL SALON 2005Letos požádali o realizaci pavilonu historie trio pánů sběratelů - Petra Hošťálka, Emila Roděje a Josefa Mrázka. Takže ... celý článek |