JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


D

DEJL - ARDIE dopravní tříkolka (1928)

Dejl - Ardie dopravní tříkolka. Výrobce:
DEJL A SPOL. kom. spol.
Praha - Smíchov, tř. Svornosti 37.
Telegramy: AUTODEJL Telefon 418-39   celý článek

DELAHAYE typ 135 - Figoni et Falaschi

Delahaye V časopisu TIP pro Oldtimer z března 2005 vyšel článek s názvem "Český Delahaye zachráněn" v jeho záhlaví byla uveřejněna tato fotografie s komentářem, že "Tento Delahaye 135 se po českých silnicích pohyboval naposledy v šedesátých letech..."
Stačilo, abych mi na tuto fotografii padl pohled a bylo jasno! Semilská espézetka to jen potvrzovala.
Tenhle vůz jsem znal z Liberce, z doby, kdy jsem tam studoval ...   celý článek

DEMM - italské motocykly

DEMM
Giacomo Daldi e Luigi Matteucci, Milano


Říká Vám to něco? Mně tedy vůbec nic, a přesto v polovině 60. let byla firma uváděna jako čtvrtý největší italský výrobce motocyklů!
text i foto: Miloň Dvořák
  celý článek

DKW automobil - typ F 89 L dodávkový

Lehký dodávkový automobil o nosnosti ¾ tuny (750 kg) vyráběný od roku 1949.

Výrobce:
AUTO UNION GmbH, Ingolstadt   celý článek

DKW automobil - typ Front Luxus Sport - F 5 K 700

Dvousedadlový sportovní roadster DKW Front Luxus Sport typu F 5 K s dvouválcovým dvoutaktním motorem 700 ccm byl svižný a hlavně po karosářské stránce velmi sportovně střižený vůz s předním náhonem.
Peter Kirchberg ve své publikaci Bildatlas Auto Union uvádí, že karoserie měla původ u firmy Hornig v Meerane, takže se od té doby traduje, že byla navržena Italy, což ale není doloženo.   celý článek

DKW automobil - typ P 15 PS

Osobní automobil s dvouválcovým dvoutaktním motorem a pohonem zadní osy,
vyráběný v období let 1928-1929.

Výrobce:
Zschopauer Motorenwerke, J. S. Rasmussen A.G., Werk Berlin-Spandau, Deutschland   celý článek

DKW automobil - typ Reichsklasse

DKW Reichsklasse z roku 1937 v provedení Cabrio-Limousine.   celý článek

DKW sidecary

DKW typ E 200 s lehkým sidecarem z ZSCHOPAUER MOTORENWERKE J.S.RASMUSSEN, Zschopau (Erzgebirge)

Německá továrna, vyrábějící od roku 1922 motocykly pod značkou DKW. Od roku 1928 se stala největším výrobcem motocyklů na světě. Její program tvořil širokou paletu dvoutaktních strojů, od malých jednoválcových motokol 100 ccm až po těžké dvouválce 600 ccm.

Mnoho typů motocyklů DKW bylo schopno provozu se sidecarem. Kupříkladu ...   celý článek

DKW typ NZ 250

Výrobce:
AUTO-UNION, Werk DKW Zschopau, Deutschland

Dvoutaktní motocykl s jednoválcovým motorem 250 ccm v bloku se čtyřrychlostní převodovkou.
Vyráběl se v období 1938-1941.
Celkem bylo vyrobeno cca 26.700 těchto dvěstěpadesátek.   celý článek

DKW typ NZ 350

Výrobce:
AUTO-UNION, Werk DKW Zschopau, Deutschland

Dvoutaktní motocykl s jednoválcovým motorem 350 ccm v bloku se čtyřrychlostní převodovkou.
Vyráběl se v období 1938-1943, nejprve jako civilní, později jako typ NZ 350-1 WH pro potřeby Wehrmachtu.
Celkem bylo vyrobeno úctyhodných 45.300 exemplářů.   celý článek

DKW typ NZ 500

Výrobce:
AUTO-UNION, Werk DKW Zschopau, Deutschland

Těžký motocykl s dvouválcovým dvoutaktním motorem 500 ccm v bloku se čtyřrychlostní převodovkou.
Vyráběl se v období 1939-1941, celkem v počtu 4.600 ks, zčásti se sidecarem.

  celý článek

DKW typ RT 125

Výrobce:
AUTO-UNION, Werk DKW Zschopau, Deutschland

Lehký dvoutaktní motocykl s jednoválcovým motorem 350 ccm v bloku s třírychlostní převodovkou.
Vyráběl se v období 1940-1941, nejprve jako civilní, později jako typ RT 125-1 WH pro potřeby Wehrmachtu.
  celý článek

DKW typ SB 350

SB_350_1935 Výrobce:
AUTO-UNION, Werk DKW Zschopau, Deutschland

Jednoválcový dvoutaktní motocykl o obsahu 350 ccm, vyráběný v období 1934 - 1936 (cca 12.000 ks) a v inovovaném provedení v období 1936 - 1938 (cca 16.700 ks).   celý článek

DKW typ ZM

DKW - typ ZM z roku 1925 Výrobce:
Zschopauer Motorenwerke, J. S. Rasmussen A.G., Zschopau, Sachsen, Deutschland

První skutečně použitelný motocykl světoznámé motocyklové firmy. Byl vybaven jednoduchým dvoutaktním motorem, v jehož skříni byla dvoustupňová převodovka.   celý článek

DODGE WC - Weapon Carrier

Základní provedení nové třičtvrtětuny Dodge WC-51 z roku 1942. Na snímku jsou patrné zvednuté laťové opěrky lavic – jediné, co na voze bylo ze dřeva… Třičtvrtě-tunový "velký džíp" Dodge WC (Weapon Carrier – přepravník, neboli nosič zbraní) řady G502 byl jedním z nejlepších lehkých užitkových vozů americké armády. Návrh, vývoj i následná produkce byly záležitostí závodů Dodge Division v Mound Park Michigan, spadajících pod společnost Chrysler Corporation.
  celý článek

DOUGLAS Mk III. a sportovní verze MK III. S

Anglické dvouválcové cestovní a cestovně-sportovní motocykly 350 ccm, vyráběné v roce 1948.

Výrobce:
Douglas (Sales & Service) Ltd., Kingswood, Bristol, England   celý článek

DOUGLAS Mk IV. a sportovní verze Mk IV. S

foto: Hošťálek 2015 Anglické cestovní a sportovně-cestovní motocykly, vyráběné v roce 1950.

Výrobce:
Douglas (Sales & Service) Ltd., Kingswood, Bristol, England   celý článek

DRUZETA - sidecar

druzeta Postranní vozík - sidecar - konstrukce J. F. Kocha, určený výhradně ke skútrům Čezeta 501 a Čezeta 502.   celý článek

DŘEVOPLYN - náhradní paliva

Dřevoplyn titulní Co to bylo, když se řeklo:
… "auto na dřevoplyn"
  celý článek

DÜRKOPP 98 ccm

Motorové kolo Dürkopp s motorem F&S 98 ccm, patřící renomovanému německému sběrateli ze Saalfeldu. Je opatřeno pouzdrem na suché baterie (monočlánky), aby bylo možné rozsvítit parkovací světlo i tehdy, pokud motor neběžel. Tachometr nebyl součástí standardní výbavy, montoval se pouze za příplatek. Foto Petr Hošťálek Výrobce:
Dürkopp-Werke A.G., Bielefeld, Deutschland   celý článek