![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP JAWA 350 ccm typ 361 PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2
Poslední aktualizace:
22.2.2021 P - PHÄNOMEN Granit 25 H 20.2.2021 Š - ŠKODA 1101 osobní vozy T - TATRA T 600 Tatraplan |
|
DKW typ NZ 350AUTO-UNION, Werk DKW Zschopau, Deutschland Dvoutaktní motocykl s jednoválcovým motorem 350 ccm v bloku se čtyřrychlostní převodovkou. Vyráběl se v období 1938-1943, nejprve jako civilní, později jako typ NZ 350-1 WH pro potřeby Wehrmachtu. Celkem bylo vyrobeno úctyhodných 45.300 exemplářů. Zvenku byl blok motoru hladký, elegantního oválného tvaru. Primární převod byl válečkovým řetězem v olejové lázni, za primárním převodem, částečně krytý košem spojky, byl startovací segment. V textu je ovšem chyba: vrtání motoru má být 68 mm, nikoliv 86 mm. A na vyobrazení není dvěstěpadesátka, nýbrž podle opticky mnohem mohutnějšího válce zcela vyplňujícího prostor pod nádrží třistapadesátka.
Technické údaje:
Motor: Jednoválcový dvoutakt v bloku se čtyřstupňovou převodovkou Vrtání: Ø 72 mm Zdvih: 85 mm Obsah: 343ccm Kompresní poměr: Maximální výkon: 11,5 ks Mazání: směsí benzínu s olejem Karburátor: Amal M 76/426, nebo Bing AJ 2/24, nebo Graetzin H 24/24 Zapalování: 6 V, dynamobateriové s odstředivým regulátorem předstihu Dynamo: 6V - 45/70W na pravém konci klikového hřídele Baterie: 6V / 14 Ah, ukostřen minus pól Předstih: Svíčka: Spojka: vícelamelová v olejové lázni (4 korkem obložené lamely) Tloušťka korkového obložení: 7 mm Náplň: motorový olej Primární převod: válečkovým řetězem 3/8 x 3/8“ v olejové lázni Počet článků: 64 Převodovka: čtyřrychlostní, s nožním a spřaženým ručním řazením 1. rychlost - 2. rychlost - 3. rychlost - 4. rychlost - Sekundární převod: válečkovým řetězem 5/8 x ¼“ Počet článků: 104 Rám: schválený pro provoz se sidecarem! Přední část: jednoduchý uzavřený svařenec z lisovaných profilů Zadní část: trojúhelníkové svařence z profilů, přišroubované Přední vidlice: paralelogramová, s lisovanými plechovými šavlemi a tlumičem řízení Přední pérování: centrální spirálovou pružinou, doplněné třecím tlumičem Sedlo: výkyvné seřiditelné, nejdřív kožené Framo, později gumové Pagusa Kola: 19“ drátová Pneumatiky: 3,25 – 19 Brzdy: mechanické čelisťové Brzdové bubny: úzké, Ø 150 mm Ovládání přední brzdy: páčkou a bowdenem Ovládání zadní brzdy: nožním pedálem a táhlem na pravé straně Parametry: Největší délka: 2.100 mm Šířka (přes řidítka): 770 mm Výška: 920 mm Rozvor: 1.350 mm Světlost: Výška sedla nad zemí: Vlastní váha (bez paliva): 135 kg Pohotovostní (natankovaná) váha: 145 kg udávaná na štítku Dovolené zatížení: Celková přípustná váha: 310 kg Objem nádrže: 14 l Spotřeba: 3,8 l / 100 km Max. rychlost: 105 km/hod. (dle prospektu) Trojúhelníkovitě se sbíhající zadní šavle byly rovněž výlisky ze silného plechu, k rámu se přitahovaly dlouhými šrouby přes ocelolitinové distanční mezikusy.
Ve sportovní úpravě se za příplatek dělala dékávka NZ se zvednutými výfuky jako provedení NZ 35O GS (Gelände-Sport). Mezi doplňky patřila masivní ochranná mříž před dynamem a boční pohotovostní stojánek.
Stroj na snímku je exponát Jihočeského motocyklového musea, patřící Petru Hošťálkovi. Byl pro potřeby natáčení válečného filmu renovován do podoby rekvírovaného motocyklu Wehrmachtu, přetřeného do pískově okrové barvy - tady ještě bez obtisků DKW na nádrži a bez trojúhelníkové nářaďové schránky před zadním kolem. |