![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 350 ccm typ 361 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
15.1.2021 D - DKW typ ZM 14.1.2021 Š - ŠKODA nákladní typ 150 11.1.2021 Č - ČEZETA - skútr typ 501 / 03 |
|
BMW - motocykl typ R 17Bayerische Motoren- Werke A.G. München Těžký sportovní motocykl, nejluxusnější typ firmy v letech 1935-1937, vyrobený v pouze cca 400 kusech. Podvozek včetně převodovky a rozvodovky byl shodný s cestovním typem R 12, ale byl osazen neuvěřitelně krátkozdvihovým vysoce sportovním OHV motorem. byl typ R 16 s téměř identickým motorem, který ale měl ještě přední vidlici odpruženou listovým perem, brzdu zadního kola na kardan a pouze třírychlostní převodovku. Ten se vyráběl v období 1929 - 1934. byl v podstatě shodný se spodovým typem R 12, lišil se jen klikovým hřídelem s menším zdvihem, válci s vrtáním Ø 83 mm a obrovskými OHV hlavami s půlkulatým spalovacím prostorem a šikmo umístěnými ventily. Koncepce nezvykle krátkého zdvihu a velkého průměru válců umožňovala vysoké provozní otáčkky motoru, který točil až 5.000 ot./min. - tedy o 1.600 otáček víc, než spodová verze R 12. Toho si všímali motorističtí žurnalisté celého světa - vyobrazený řez motoru s rychlostní skříní, doplněný českým komentářem, je z předválečného časopisu Motor Revue.
Technické údaje BMW R17:
MOTOR Typ: M 60 S4 Počet válců: 2 Uspořádání: plochý dvouválec – boxer Vrtání: Ø 83 mm Zdvih: 68 mm Objem válců: 736 ccm Trvalý výkon: 33 ks (24,6 kW) při 5.000 ot./min. Kompresní poměr: 6,5 : 1 Počet ložisek klikového hřídele: 2, standardní kuličková Ventilový rozvod: OHV Zapalování: dynamomagnetové Bosch B 245 RS 108 Dynamo: 6V-45/70 Watt Předstih: stavitelný ruční páčkou na řidítkách (nebo levou otočnou rukojetí) Originální svíčky: Bosch W 175 T1 Mazání: nízkotlaké, oběžné, s náplní v olejové vaně motoru Olejová pumpa: zubové čerpadlo poháněné svislou hřídelkou od vačky Karburátory: dva, AMAL 46/424 r. und l. (pravý a levý) Spojka: suchá, dvoulamelová, uspořádaná v setrvačníku motoru PŘEVODOVKA Typ: G 212/1 Počet rychlostí: 4 Převody: 1.rychlost – 1 : 3,18 2.rychlost – 1 : 2,06 3.rychlost – 1 : 1,42 4.rychlost - 1 : 1,09 Řazení: ruční, přímé, dlouhou pákou v H-kulise na pravé straně rámu Přenos síly na zadní kolo: hřídelem s gumovým unašečem Stálý zadní převod: spirálově ozubená kuželová hruška a talířové kolo Převodový poměr: Sólo 1 : 4,07 Sidecar 1 : 4,75 RÁM Typ: 212/1 Provedení: lisovaný z ocelového plechu, dvojitý, vzadu pevný Přední vidlice: teleskopická, s hydraulickým tlumením Kola: 19" drátěná, vzájemně vyměnitelná (včetně rezervy, pokud měl stroj sidecar) Ráfky: 3x19" prohloubené s příčnými záseky Pneumatiky: 3,50 - 19 nízkotlaké (sólo motocykl) 4,00 - 19 (motocykl se sidecarem) Brzdy: čelisťové bubnové, Ø bubnů 200 mm Parametry sólo: Délka 2100 mm Šířka 900 mm Výška: 940 mm Rozvor: 1380 mm Váha: 183 kg Max. rychlost: 140 km/hod. Spotřeba: 5,0 l / 100 km Objem nádrže: 14 litrů Parametry se sidecarem: Délka: 2520 mm šířka: 1615 mm výška: 1000 mm rozvor: 1380 mm rozchod: 1070 mm váha: 295 kg Max. rychlost: 120 km/hod. Spotřeba: 5,5 l / 100 km továrna montovala aerodynamicky protažené elegantní blatníky (t.zv. "barokní"), které motocyklu dodávaly elegantní a mimořádně luxusní vzhled. |