JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
23.5.2019
T - TATRA 57
G - GAZ nákladní GAZ-63
18.5.2019
G - GAZ nákladní AA

BMW 303


BMW 303 Limousine - tovární foto (1933) Šestiválcový vůz nižší střední třídy.

Výrobce:
Bayerische Motoren- Werke A.G. München, Werk Eisenach

BMW 303 byl první šestiválcový automobil v historii firmy - a zároveň obsahově nejmenší. Celkový objem jeho válců byl pouhých 1.173 ccm. Vyráběl se pouhé dva roky 1933 - 1934 a stal se prvním typem úspěšné stavebnicové řady vozů BMW 309, 303, 315 a 319, stavěných na společném podvozku.
V Eisenachu zkonstruovaný vůz byl veřejnosti představen na únorovém Berlínském autosalonu 1933, zatím ještě opatřený poněkud archaickou karoserií smíšené stavby, realizovanou karosárnou Sindelfingen, která pro BMW smluvně karosovala předchozí typy AM1 až AM 4.
Následná sériová výroba byla spuštěna v dubnu téhož roku, ale už s líbivějšími karoseriemi od specializované lisařské firmy Ambi-Budd, čímž firma BMW zahájila následnou dlouholetou spolupráci s touto pokrokovou karosářskou firmou.
Technické údaje BMW 303:

Motor: řadový šestiválec OHV

Vrtání: Ø 56 mm
Zdvih: 80 mm
Obsah: 1.173 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 5,6
Výkon: 30 koní při 4.000 ot./min.

Písty: z lehké slitiny
Blok válců: ze šedé litiny
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 4, kluzná
Pohon vačkového hřídele: dvojitým „Duplex“ řetězem

Karburátory: dva, vertikální Solex 26 BFLV
Doprava paliva: samospádem
Chlazení: vodní, nucené pumpou a podporované dvoulistým ventilátorem
Obsah chladiče: 7,5 litrů
Mazání: tlakové, oběžné
Olejová náplň: 4 litry
Olejové čerpadlo: zubové
Uložení motory: čtyřbodové, v gumových silentblocích, se záchytem reakce
Zapalování: bateriové s rozdělovačem s odstředivou regulací předstihu
Baterie: 6 V / 75 Ah (pod zadním sedadlem)
Dynamo: Bosch 6 V/60 W

Spojka: F&S typ K 10, jednolamelová, suchá
Převodovka: 4-rychlostní se synchronizací 3. a 4. stupně
Řazení: přímé, pákou uprostřed vozu
Převody:
1 – 4,42
2 - 2,54
3 - 1,65
4 - 1
Hnací náprava: zadní, pevná typu "banjo"
Rozvodovka: s ozubením Gleason a kuželovým diferenciálem
Převod zadní nápravy: 1 : 5,15 (na přání 1 : 7,36)

Rám: trubkový dvojitý se skříňovými nosníky
Karoserie:
Přední osa: dole ramena tlumičů pérování, nahoře příčné listové péro
Zadní osa: pevná, odpérovaná podélnými listovými péry
Řízení: hřebenové, volant vlevo
Nožní brzda: mechanická lanová, na všechna kola
Ruční brzda: mechanická, lanová, na zadní kola
Mazání podvozku: WV centrální, pedálem z místa řidiče

Kola: 16-palcová, upevněná 4 maticemi (rozteč 100 mm)
Disky: plné, ocelové, s prohloubeným ráfkem 3,25 D x 16"
Pneumatiky: 5,25 – 16 nízkotlaké, balonové

Rozvor: 2.400 mm
Rozchod vpředu: 1.153 mm
Rozchod vzadu: 1.220 mm

Délka vozu: 3.900 mm
Šířka: 1.440 mm
Výška: 1.550 mm
Poloměr otáčení: 10 m

Váha podvozku: 550 kg
Vlastní váha zavřeného vozu: 820 kg
Nejvyšší přípustná celková váha: 1.270 kg

Nejvyšší rychlost: 90 km / hod.
Spotřeba na 100 km: 10 litrů
Objem nádrže: 35 litrů (pod kapotou za motorem)

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text