![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 OHV model F - 1929 AERO - MINOR AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
17.4.2018 O - OGAR Standard 1934 - 1937 16.4.2018 D - DŘEVOPLYN - náhradní paliva F - FORD nákladní německý typ V 3000 S / V 3000 A |
|
MM 52 "solo" - ruský motocyklM 72 - ruský motocyklByl kopií německého stroje BMW R 71. celý článek M-P-BEIWAGENING. MAX PORGES Wien IX, Augasse 17, telefon + A-16-4-93 nabízel své výrobky jako MP Beiwagen zaručující jízdu bez rázů... celý článek M.A.N nákladní typ D 1Výrobce: MASCHINENFABRIK AUGSBURG/NÜRNBERG A.G. celý článek M.A.N nákladní typ EM.A.N nákladní typ F 4S třináctilitrovým šestiválcovým Diesel-motorem to byl zároveň i náklaďák nejsilnější. V Německu, kde zákonná úprava omezovala dvounápravové nákladní vozy na maximálně šest a půl tuny, se jeho skutečná nosnost nedala, či lépe řečeno nesměla, plně využít. Ve skutečnosti to byl vůz devítitunový... celý článek M.A.N nákladní typ F 8M.A.N nákladní typ KVB/6M.A.N nákladní typ MKM.A.N nákladní typ Z 1Výrobce: MASCHINENFABRIK AUGSBURG-NÜRNBERG A.- G. celý článek M.A.N nákladní typ Z 2Výrobce: MASCHINENFABRIK AUGSBURG/NÜRNBERG A.G. celý článek M.A.N typ DT - sedlový tahač návěsůM.A.N typ FT - sedlový tahač návěsůVýrobce: MASCHINENFABRIK AUGSBURG/NÜRNBERG A.G. celý článek MABECODvouválcový motocykl, který byl téměř stoprocentní kopií amerického motocyklu Indian Scout 37 cu.inch. Původní provedení, poprvé představené v roce 1922 na Berlínském autosalonu, mělo zelené lakování. Když ale výrobce o dva roky později změnil i barvu na originální indianskou červeň, bylo zle. Americký výrobce, ... celý článek MACK - řetězové náklaďákyAmerická firma Mack má ve znaku buldoka. Svalnatého houževnatého psa, jehož stylizovaná figura už léta zdobí chladiče jejích náklaďáků. Firma má opravdu dlouhou tradici. Bratří Mackové založili svou new-yorkskou společnost ještě před rokem 1900. Začali s výrobou vozidel pro hromadnou dopravu osob, kterým se tehdy ještě neříkalo autobusy, nýbrž „charabancs“. ... celý článek MACK nákladní dvounápravové sklápěčkyObrovský průmyslový rozmach, který v Americe nastoupil po roce 1900, znamenal budování nových dolů na těžbu surovin, nových továrních komplexů na jejich zpracování a nových vodních, železničních a silničních staveb. To vše začalo vyžadovat zemní práce v do té doby nepředstavitelném měřítku. celý článek MAGIRUS nákladní typ M 30Výrobce: MAGIRUS WERKE . ULM-DONAU celý článek MAGIRUS nákladní typ M 30aVýrobce: MAGIRUS WERKE . ULM-DONAU celý článek MAN nákladní typ 735 L1Výrobce: MASCHINENFABRIK AUGSBURG/NÜRNBERG A.G., Werk München celý článek MANET typ 90Považské strojárne n.p., Považská Bystrica, Slovensko Lehký lidový motocykl vyvinutý Zbrojovkou Brno a předaný v rámci programu industrializace na Slovensko, kde byl vyráběn Považskými strojárnami v Považské Bystrici. Měl úsporný dvoupístový dvoutaktní motor zajímavé konstrukce o výkonu 3,5 koně a dosahoval rychlosti až 65 km/hod. celý článek MATFORD V-8vidlicový osmiválec SV v jediném bloku, úhel válců 90° Vrtání: Ø 66 mm Zdvih: 81,2 mm Obsah: 2.200 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6 Výkon na brzdě: 65 koní Písty: ze speciální lehké slitiny Karburátor: jeden, spádový dvojitý Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované pumpou Objem chadící vody: 9 litrů Mazání: ... celý článek MATCHLESS G80vhodný i pro připojení sidecaru (postranního vozíku). Výrobce: MATCHLESS MOTOR CYCLES Plumstead road, London S.E.18, England celý článek MB Mareš - vozítkoMEGOLA - motocykly s hvězdicovým motorem.Deutsche Megola Werke G.m.b.H., München, Grünewaldstrasse 154 později pak Megola Motoren A.G., München 9, Grünewaldstrasse 154 celý článek MEILLER - KipperMERCEDES - BENZ 170 VZa volantem autor článku, Petr Hošťálek. V pozadí nákladní vůz Škoda 256 ... celý článek MERCEDES - BENZ nákladní typ G 3Výrobce: Daimler-Benz A.-G., Gaggenau i.B. celý článek MERCEDES - BENZ nákladní typ L 3250Daimler-Benz Ačkoliv většina továren firmy Daimler-Benz byla na konci války téměř srovnána se zemí, pobočný závod v Mannheimu měl to štěstí, že agónii Německa přestál bez větších škod. celý článek MERCEDES - BENZ nákladní typ L 4500MERCEDES - BENZ nákladní typ L 6500Výrobce: Daimler-Benz A.-G., Gaggenau i.B. Mercedes L 6500 byl nejtěžší (a největší) dvounápravový náklaďák, který firma Daimler-Benz před druhou světovou válkou vyráběla. Dělal se v továrně v Gaggenau a oficiálně byla jeho nosnost uváděna šest až šest a půl tuny, To se na opravdu těžký náklaďák zas až tak moc nezdá, ale to ... celý článek MILLER - BALSAMOErnesto Balsamo, Viale Pasubio 1, Milano, Italy celý článek MINORcelý článek MOSKVIČ - první typ 400Zařízení ale nebylo v důsledku poškození rüsselsheimského závodu nálety spojenců kompletní. Sovětský realizační tým, vedený šéfkonstruktérem Olegem Dybovem, ... celý článek MOSKVIČ 401To nejdůležitější bylo zvýšení kompresního poměru, čímž motor získal asi tři koně navíc a maximální rychlost stoupla z původních 90 na 95 km/hod. V tomto provedení se vůz vyráběl až do roku 1956, kdy byl nahrazen Moskvičem 402 se zcela novou karoserií pontonového tvaru. celý článek MOSKVIČ 403Výrobce: MZMA - Moskevský Závod Malolitrážních Automobilů, Moskva, SSSR celý článek MOSKVIČ 410 - terénní verze 4 x 4MZMA Moskva (Moskevský závod malolitrážních automobilů) V roce 1957 vznikl Moskvič 410 s pohonem všech čtyř kol, jako terénní varianta standardního Moskviče 402. Byl to vůz, u kterého byla jen s minimálními změnami použita čtyřdvéřová karoserie modelu 402, ale byla posazena značně výš nad zemí. Vůz dostal hnanou přední nápravu, zavěšenou na podélných listových perech. Motor ... celý článek MOSKVIČ 423 - CombiMZMA Moskva (Moskevský závod malolitrážních automobilů) Kombi varianta (nebo také STW) základního typu Moskvič 402 byla uvedena na trh počátkem roku 1957. Jednalo se o čtyřdvéřovou karoserii s pátými, do strany otevíranými, dveřmi v zádi vozu. Po sklopení zadního sedadla měla ložná plocha rozměry 1.473 mm x 1.220 mm a dovolený náklad takto upraveného vozu směl být, slovy výrobce, ... celý článek MOTEX - sidecaryMotex, výrobní družstvo, Řečkova 6, Praha 11 Výrobní družstvo, které převzalo výrobu komunistickým režimem sebrané a znárodněné firmy Tůma Žižkov. V padesátých letech vyrábělo nejdřív stejný a posléze poněkud upravený původní Tůmův sidecar, určený pro motocykly Jawa 250, 350 a 500 ccm. celý článek MOTOR BD 1S 38 A-52celý článek MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949Vývoj se ubíral ve třech různých liniích – motorek BD 1S 38 AV pro pohon předního kola, motorek BD 1S 38 AVZ – 1 pro montáž pod šlapací střed a konečně motorek BD 1S 38 AVZ-2 pro montáž vedle zadního kola bicyklu. celý článek MU - Velomotorky z Českých Budějovic |