JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
T
U
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Č

ČEZETA - skútr 502

502_Cezeta Dvoumístný skútr se samonosnou karoserií.

Výrobce:
České závody motocyklové, n.p., Strakonice   celý článek

ČEZETA - skútr typ 501 / 01

První typ československého skútru Čezeta
Výrobce:
ČZM České závody motocyklové, n.p., Strakonice

Charakteristika, udávaná výrobcem, zněla:
Čezeta je novým typem jednostopého vozidla, při jehož konstrukci a výrobě bylo využito dlouholetých úspěšných zkušeností závodu. Karosérie je samonosná, provedená z lisovaných ocelových plechů a dokonale vyztužená.
Dodává se v jednobarevném provedení ...   celý článek

ČEZETA - skútr typ 501 / 03

Čezeta 501 / 03 s příplatkovým ochranným štítem z plexiskla. Skútr vývojově pocházející z původního typu Čezeta 501 / 01, avšak již s motorem, opatřeným ventilátorem pro nucené chlazení.

Výrobce:
ČZM České závody motocyklové, n.p., Strakonice

  celý článek

ČTZ - Čeljabinský traktorový závod.

Před továrnou ČTZ stojí dnes kamenný pomník a na něm, zhruba ve výšce hlavy dospělého muže, první „housenkový“ čeljabinský traktor. Čeljabinský traktorový závod zahájil práci 1. června roku 1933. Prvním sériovým typem, který tehdy začal sjíždět z výrobního pásu, konvejneru, jak tomu Rusové říkají, byl „housenkový“ traktor S-60. Měl výkon šedesát koňských sil a jako palivo používal petrolej.   celý článek

ČZ 125 A

ČZ 125 A - titulní Česká zbrojovka, n.p., Strakonice
představila v roce 1946 sloganem
"Motocykl ČZ 125 - stroj, na který jste se těšili!"
svůj historicky první motocykl čtvrtlitrové obsahové třídy.
Jeho motor byl odvozen od předválečného motoru ČZ 100 (model "Holanďan" bez pedálů), který se montoval do motorových kol.
Se zvětšeným obsahem, dvěma výfuky a kompresí 1 : 5,6 dával výkon slušných 6 ...   celý článek

ČZ 125 c - 150 c (neodpérovaná)

18. února byl veřejnosti představen nový motocykl ČZ 150 (zatím ještě s neodpérovaným zadním kolem) na stránkách našeho tehdejšího motoristického časopisu "Motocykl".

Interní tovární označení tohoto typu bylo:
s motorem 125 ccm bylo ČZ 125/3-C 50
s motorem 150 ccm bylo ČZ 150/3-C 50   celý článek

ČZ 125 c - 150 c (odpérovaná)

Technické údaje ČZ 125c (ČZ 150):

Typ: ČZ 125/3-C 51 ZP (ČZ 150/3-C 51 ZP)

Motor: jednoválcový dvoutakt v bloku s třístupňovou převodovkou
Vrtání: Ø 52 mm (Ø 57 mm)
Zdvih: 58 mm (58 mm)
Obsah: 123,2 ccm (148 ccm)
Kompresní poměr: 1 : 7 (1 : 6,9)
Maximální výkon: 5 ks při 4.500 ot./min. (6 ks) při 4.500 ot./min.
Mazání: ...   celý článek

ČZ 125 Export - typ 453/0

Kývačka ČZ 125 typ 453/0 (jednovýfuk) v provedení pro export, prodávaný jako
"Jawa-ČZ 125".

Výrobce na anglicky psaném štítku:
ČZ, Made in Czechoslovakia

Jeden z údajně několika z exportu vrácených kusů, originální nedotčený stav (první majitel).   celý článek

ČZ 125 Sport - typ 476.2

Cestovní motocykl z výrobního programu sezóny 1974

Výrobce: České závody motocyklové, n.p. Strakonice   celý článek

ČZ 125 t

Galerie dobových fotografií:   celý článek

ČZ 125 t - Rikša

Osobní a nákladní užitkové tříkolky na bázi motocyklu ČZ 125 t

Výrobce:
Česká Zbrojovka Strakonice, národní podnik   celý článek

ČZ 150 c - Rikša

Nákladní rikša ČZ 150c s plechovou uzavřenou skříní s víkem. Užitková tříkolka na bázi motocyklu ČZ 150c.

Výrobce:
Česká Zbrojovka Strakonice, národní podnik   celý článek

ČZ 175 Sport - typ 477.2

Cestovní motocykl třídy 175 ccm z výrobního programu sezóny 1974

Výrobce: České závody motocyklové, n.p. Strakonice   celý článek

ČZ 175 Standard / Special

Cestovní motocykl s dvoutaktním monoblokovým motorem.

Výrobce:
Česká Zbrojovka a.s., Strakonice   celý článek

ČZ 250 - závodní speciál Petrák

Silniční závodní motocykl, postavený českobudějovickým závodníkem Zdeňkem Petrákem ve spolupráci se soukromou autodílnou Františka Mareše (Lidická ulice, České Budějovice).
Stroj byl zajímavý tím, že měl vedle sebe montované dva motory ČZ 125, jejichž klikové hřídeele byly propojené Hardy-spojkou.
  celý článek

ČZ 250 Enduro - typ 988.01

Sportovně cestovní motocykl, uvedený na trh v roce 1974.

Výrobce: České závody motocyklové n.p. Strakonice   celý článek

ČZ 250 Tourist

První typ z roku 1936 měl ještě přírubový motor a odlišný kryt setrvačníkového dynama. Cestovní motocykl vyráběný od roku 1936.
Byl uvažován pro možnost připojení sidecaru lehčí konstrukce.

Výrobce:
Česká zbrojovka a.s., Strakonice

Motocykl s označením "Tourist" byl poprvé představen veřejnosti na Pražském jarním veletrhu 1936, přičemž byl předtím, na samém začátku roku, nasazen továrnou v Zimní soutěži 1936.
Měl motor pružně uložený v gumě a bateriové zapalování. ...   celý článek

ČZ 500

Těžký motocykl s dvouválcovým dvoutaktním monoblokovým motorem - nejsilnější stroj z výrobního programu, vhodný i pro náročnou službu se sidecarem.

Výrobce: Česká zbrojovka a.s., Strakonice   celý článek

ČZ sidecary

ČZ 500 s továrnou ddávaným sidecarem typu Stoye. Reklamní obrázek z časopisu Motor Revue č. 364 ze dne 20. června 1939, uveřejněný s textem:

"Půllitr ČZ s elegantním sidecarem je tak lákavý, že mu neodolá žádná hezká dívka. Proto kdo chceš mít hezkou dívku..."
Foto Ing. Fabinger   celý článek