![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích JIKOV - karburátory motocyklové ZETOR 25 - traktor JAWA 500 OHC model 02 - 1957 |
|
ČČEZETA - skútr 502Výrobce: České závody motocyklové, n.p., Strakonice celý článek ČEZETA - skútr typ 501 / 01Výrobce: ČZM České závody motocyklové, n.p., Strakonice Charakteristika, udávaná výrobcem, zněla: Čezeta je novým typem jednostopého vozidla, při jehož konstrukci a výrobě bylo využito dlouholetých úspěšných zkušeností závodu. Karosérie je samonosná, provedená z lisovaných ocelových plechů a dokonale vyztužená. Dodává se v jednobarevném provedení ... celý článek ČEZETA - skútr typ 501 / 03Výrobce: ČZM České závody motocyklové, n.p., Strakonice celý článek ČTZ - Čeljabinský traktorový závod.ČZ 125 Apředstavila v roce 1946 sloganem "Motocykl ČZ 125 - stroj, na který jste se těšili!" svůj historicky první motocykl čtvrtlitrové obsahové třídy. Jeho motor byl odvozen od předválečného motoru ČZ 100 (model "Holanďan" bez pedálů), který se montoval do motorových kol. Se zvětšeným obsahem, dvěma výfuky a kompresí 1 : 5,6 dával výkon slušných 6 ... celý článek ČZ 125 bVýrobce: ČESKÁ ZBROJOVKA STRAKONICE Národní podnik celý článek ČZ 125 c - 150 c (neodpérovaná)Interní tovární označení tohoto typu bylo: s motorem 125 ccm bylo ČZ 125/3-C 50 s motorem 150 ccm bylo ČZ 150/3-C 50 celý článek ČZ 125 c - 150 c (odpérovaná)Typ: ČZ 125/3-C 51 ZP (ČZ 150/3-C 51 ZP) Motor: jednoválcový dvoutakt v bloku s třístupňovou převodovkou Vrtání: Ø 52 mm (Ø 57 mm) Zdvih: 58 mm (58 mm) Obsah: 123,2 ccm (148 ccm) Kompresní poměr: 1 : 7 (1 : 6,9) Maximální výkon: 5 ks při 4.500 ot./min. (6 ks) při 4.500 ot./min. Mazání: ... celý článek ČZ 125 Export - typ 453/0"Jawa-ČZ 125". Výrobce na anglicky psaném štítku: ČZ, Made in Czechoslovakia Jeden z údajně několika z exportu vrácených kusů, originální nedotčený stav (první majitel). celý článek ČZ 125 Sport - typ 476.2Výrobce: České závody motocyklové, n.p. Strakonice celý článek ČZ 125 t - RikšaVýrobce: Česká Zbrojovka Strakonice, národní podnik celý článek ČZ 150 c - RikšaVýrobce: Česká Zbrojovka Strakonice, národní podnik celý článek ČZ 175 Sport - typ 477.2Výrobce: České závody motocyklové, n.p. Strakonice celý článek ČZ 175 Standard / SpecialVýrobce: Česká Zbrojovka a.s., Strakonice celý článek ČZ 250 - závodní speciál PetrákStroj byl zajímavý tím, že měl vedle sebe montované dva motory ČZ 125, jejichž klikové hřídeele byly propojené Hardy-spojkou. celý článek ČZ 250 Enduro - typ 988.01Výrobce: České závody motocyklové n.p. Strakonice celý článek ČZ 250 TouristByl uvažován pro možnost připojení sidecaru lehčí konstrukce. Výrobce: Česká zbrojovka a.s., Strakonice Motocykl s označením "Tourist" byl poprvé představen veřejnosti na Pražském jarním veletrhu 1936, přičemž byl předtím, na samém začátku roku, nasazen továrnou v Zimní soutěži 1936. Měl motor pružně uložený v gumě a bateriové zapalování. ... celý článek ČZ 500Výrobce: Česká zbrojovka a.s., Strakonice celý článek ČZ sidecary"Půllitr ČZ s elegantním sidecarem je tak lákavý, že mu neodolá žádná hezká dívka. Proto kdo chceš mít hezkou dívku..." Foto Ing. Fabinger celý článek |