JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


RENAULT 4CV


Francouzský "lidový" osobní vůz s motorem vzadu, vyráběný v letech 1946 - 1961, v Československu prodávaný sítí Mototechna n.p. od roku 1956.

Výrobce:
Régie Nationale, Billancourt (France)
Technické údaje Renault 4CV typ R 1062:

Motor: řadový čtyřválec OHV umístěný vzadu
Vrtání: Ø 54,5 mm
Zdvih: 80 mm
Obsah: 748 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 7,25
Výkon: 20 koní (14,71kW) při 4.500 ot./min.

Blok válců: litinový, vcelku s vrchní částí klikové skříně
Vložky válců: mokré, vyjímatelné, ze speciální šedé litiny
Hlava válců: snímací, z lehké hliníkové slitiny
Písty: z lehké hliníkové slitiny
Klikový hřídel: z jednoho kusu, kovaný
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná, s dělenými pánvemi
Pohon vačkového hřídele: čelními koly
Časování rozvodu:
SO-13°32" před HÚ
SZ-53°51" po DÚ

VO- 56°57" před DÚ
VZ- 16°47" po HÚ
Ventilová vůle (za studena): sací ventil 0,15 mm, vyfukový ventil 0,20 mm

Karburátor: spádový Solex 22 s automatickým sytičem
Hlavní tryska:
Hlavní vzdušník:
Volnoběžná tryska:
Volnoběžný vzdušník:
Difuzér: Ø 22 mm
Doprava paliva: mechanickým membránovým čerpadlem
Vzduchový filtr: s olejovou lázní

Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované ventilátorem
Regulace chlazení: dečkou za chladičem, ovládanou lankem z místa řidiče
Objem chadící vody:
Mazání: tlakové, oběžné,
Olejové čerpadlo: zubové
Obsah oleje v motoru: cca 2 litry

Zapalování: bateriové 6V, s cívkou a rozdělovačem
Řízení předstihu: odstředivé
Pořadí zapalování: 1-3-4-2
Svíčky: M 14 x 1,25 (Champion L 10, PAL 14/175)
Baterie: 6V / 75 Ah (vzadu, vpravo vedle motoru)
Dynamo: Ducellier 6V / 130 W
Spouštěč: 0,4 ks

Spojka: jednolamelová, suchá
Převodovka: 3-rychlostní se zpátečkou, 2. a 3. rychlost synchronizovány
Převody:
1 - 1 : 3,7
2 - 1 : 1,85
3 - 1 : 1,07
Z - 1 : 3,7
Řazení: nepřímé, pákou uprostřed vozu
Hnací náprava: zadní - kyvadlová
Soukolí zadního převodu: kuželové s obloukovým ozubením Gleason
Převod zadní nápravy:

Podvozek: samonosná 4-dvéřová karoserie
Přední osa: dělená, lichoběžníková se spirálovými péry
Přední stabilizátor: zkrutný
Zadní osa: dělená, kyvadlová, odpružená spirálovými péry
Tlumiče pérování vpředu i vzadu: hydraulické teleskopické
Řízení: hřebenové s vratnými pružinami, volant vlevo
Průměr volantu: Ø 400 mm
Počet otáček volantu zleva doprava: 4

Nožní brzda: jednookruhová hydraulická Lockheed na všechna kola,
Ruční brzda: mechanická, bubnová, na zadní kola

Kola: 15" hvězdicová se snímacími ráfky
Ráfky: prohloubené 3,00 D x 15", upevněné 5 maticemi
Pneumatiky: 5,0 – 15" (diagonální nízkoprofilové s duší)
Pneu alternativní: 135 x 380; 135 x 400; 4,50 - 15"
Huštění vpředu: 0,9 atm
Huštění vzadu: 1,6 atm
Rezervní kolo: vpředu pod kapotou

Rozvor: 2.100 mm
Rozchod vpředu: 1 220 mm
Rozchod vzadu: 1 220 mm

Délka vozu: 3.640 mm
Šířka: 1.430 mm
Výška: 1.470 mm
Světlost: 180 mm
Průměr otáčení: 8,9 m

Počet míst k sezení: 4
Pohotovostní váha vozu: 610 kg
Nejvyšší přípustná váha: 915 kg
Užitečné zatížení: 305 kg

Nejvyšší rychlost: 95 km/hod.
Spotřeba na 100 km: cca 7 litrů
Objem nádrže: 27,5 litrů (pod zadním sedadlem, plnicí hrdlo pod zadní kapotou)
Akční radius: cca 390 km