JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


PREMIER sidecary


Výrobce:
PREMIER Fahrrad- und Maschinenfabriks-Aktiengesellschaft EGER, Čechoslovakei.

PREMIER, akc. spol. pro výrobu jízdních kol a strojů, Praha - Cheb


byla sesterská firma anglické továrny, sídlící v Chebu již od roku 1891.
Konstrukce motocyklů "Premier" tak logicky vycházela z anglické školy.
Kromě nejmenšího dvoutaktního typu "Liliput" byly všechny silnější typy možné používat v kombinaci s nabízenými sidecary vlastní tovární výroby.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Premier 6-14 PS (750 ccm SV) s originálním továrním sidecarem - model 1926 Z německy psaného prospektu (1926):

Postranní vozík (Sidecar)

Elegantního a stylového provedení, jemně lakovaný, měkce odpérovaný vpředu dvěma silnými spirálovými péry a vzadu vybavený dvojicí tzv. kočárových per. Rám sidecaru sestává ze silnostěnných Ia. ocelových bezešvých švédských rour, které jsou za studena ohýbané a tím pádem tak vyztužené, že odolávají všem vyskytujícím se namáháním na tah či tlak. Připojení k rámu motocyklu sestává ze čtyř vzpěr, z nichž dvě jsou na tah. Toto upevnění je nejsolidnější a nejosvědčenější, i na nejhorších cestách poskytující nejvyšší myslitelnou bezpečnost. Sidecarové kolo s pneumatikou 26 x 3" je jedním hmatem k povolení a je s ostatními koly motocyklu bez dalšího zaměnitelné. Tedy stačí mít s sebou jediné rezervní kolo k okamžitému a snadnému (bez námahy) odstranění každého defektu pneumatiky. Držák k upevnění rezervního kola je možné dodat na přání.
Váha sidecaru je cca 65 kg.
Cena sidecaru (bez ochranného štítu a bez rezervního kola) Kč 3.850,-

Na přání se dodávají také obchodní sidecary účelných tvarů, nejjemnějšího provedení a s jakýmkoliv nápisem.

Ostatní vybavení, jako světlo, nosič zavazadel, ochranný štít, atd., jsou na přání proti příplatku.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Originální tovární sidecar - model 1929

Na prospektovém vyobrazení v kombinaci s těžkým dvouválcovým strojem Premier 750 ccm SV.