JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
T
U
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


O

OGAR 350 (Jawa) - 1948

Ogar 350 titulní - foto Hošťálek. Výrobce:
Zbrojovka Brno n.p., závod Praha-Strašnice   celý článek

OGAR 350 OHC

Prototyp čtyřtaktního motocyklu 350 ccm, vyrobeného v těsně poválečných letech ve Zbrojovce Brno ing. Vincencem Sklenářem.   celý článek

OGAR 4 - 1936

Ogar 4 s ručním řazením na vyobrazení z prospektu, kde byl uváděn jako novinka sezony 1936. Dvoutaktní jednoválcový motocykl 250 ccm s čtyřrychlostní převodovkou, vyráběný od roku 1936.

Výrobce: Autfit, Průmyslová akciová společnost v Praze, Strašnice 972

Text z prospektu
"OGAR 4 * NOVINKA SEZONY 1936"
Čtyřrychlostní dvěstěpadesátka - toť dosažení vrcholného ideálu. Pro vzorné provedení si tento stroj zasloužil v kruzích sportovců přezdívky "anglický stroj vyráběný ...   celý článek

OGAR 4 - model 1946

Ogar 4 - 1947 Výrobce:
OGAR akciová spol., Praha XII., Římská ul.20
později:
ZBROJOVKA BRNO, národní podnik

Poslední model motocyklu Ogar-4, již vybaveného předními teleskopy. Ten přišel v nevelkém množství na trh nedlouho po druhé světové válce, těsně před tím, než byla strašnická továrna zestátněna a převedena pod n.p. Jawa, později "Závody 9. května".   celý článek

OGAR Standard 1934 - 1937

Ogar Standard, model 1935 z levé strany - vyobrazení je z příručky pro majitele stroje. Dvoutaktní jednoválcový motocykl 250 ccm s dvourychlostní převodovkou, vyráběný od roku 1934.

Výrobce: Autfit, Průmyslová akciová společnost v Praze, Strašnice 972   celý článek

OPEL 10 PS

Tovární vyobrazení valníku s plachtou je z 18. vydání přehledu německých motorových vozidel roku 1930, vydaného nakladatelstvímDr. Ernst Valentin Verlag v Berlíně – Friedenau. Svůj široký program osobních vozů, vyráběných před rokem 1930, doplňovala německá firma ADAM OPEL A. – G. Rüsselsheim a. M., Deutschland, rychlým a ekonomickým jedenapůltunovým nákladním vozem Opel 10 PS. Byl to poslední náklaďák její vlastní konstrukce, protože se firma v té době stala součástí koncernu General Motors. Všechny pozdější nákladní vozy Opel tudíž už potom vycházely k konstrukce ...   celý článek

OPEL 6

Čtyřdvéřový Opel 6 - model 1936. Osobní automobil vyšší střední třídy, vyráběný v letech 1934 - 1937.

Výrobce:
ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main   celý článek

OPEL BLITZ - nákladní 1½-tunový typ 2,5 - 32

Jedenapůltunový nákladní vůz, vyráběný firmou Adam Opel A.G.
v letech 1938-42 v počtu 16.410 vozů a
v letech 1946-51 v počtu více než 35.000 vozů.

Vyráběl se v základním závodě v Rüsseslheimu.   celý článek

OPEL BLITZ - nákladní 3-tunový typ 3,6 - 36 S

Třítunový nákladní vůz, vyráběný v období 1937 - 1944.
Výrobce:
ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main, Werk Brandenburg an der Havel   celý článek

OPEL BLITZ - nákladní 3-tunový typ 3,6 - 6700 A (4x4)

Tovární snímek valníku Opel-Blitz 3,6-6700 A (Allrad) s vysokými nesklápěcími bočnicemi pro dopravu mužstva. Vůz byl vybaven ručně ovladatelným „hledacím“ reflektorem na sloupku kabiny u řidiče, krumpáč na pravé a rýč na levé straně kapoty patřily, spolu se sekyrkou na předním blatníku, ke standardní předepsané výbavě. Třítunový vojenský nákladní vůz s pohonem obou náprav, zařazený do výzbroje Wehrmachtu.

Výrobce: ADAM OPEL AG., Werk Brandenburg an der Havel, Deutschland   celý článek

OPEL Kadett Normal typ KJ 38

Kadett KJ 38 - provedení 1937. Inovace levného malého osobního vozu, vycházející z typu Opel Kadett 1937.
Období výroby: 1938 - 1940.

Výrobce:
ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main, Deutschland (Německo)   celý článek

OPEL Kadett Spezial typ K 38

Malý osobní vůz se samonosnou karoserií.
Období výroby: 1938 - 1940.

Výrobce:
ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main, Deutschland (Německo)   celý článek

OPEL Kapitän

Opel Kapitän 4-dvéřová limousina 1939. Výrobce:
Adam Opel AG., Rüsselsheim, Deustchland

Opel Kapitän byl poprvé představen v roce 1939 na Berlínském autosalonu jako nový pětisedadlový vůz vyšší střední třídy, s celokovovou samonosnou karoserií. Stal se nástupcem předchozího typu Opel Super 6, se kterým měl shodný motor, jinak se ale zcela lišil.   celý článek

OPEL Olympia 1,3 litru - model 1935;

Opel Olympia v provedení Cabrio-Limousine 1935. Lehký střední vůz, představený v únoru roku 1935, který se stal doslova milníkem v automobilové historii. Byl totiž prvním sériově vyráběným osobním vozem Opel s celokovovou samonosnou karoserií.

Výrobce:
Adam Opel AG., Rüsselsheim, Deustchland
  celý článek

OPEL Olympia 1,3 litru - model 1936

Opel Olympia v provedení Cabrio-Limousine 1936. Lehký střední vůz se samonosnou karoserií.

Výrobce:
Adam Opel AG., Rüsselsheim, Deustchland
  celý článek

OPEL Olympia 1,3 litru - model 1937

Opel Olympia 1,3 model 1937. Motor: řadový čtyřválec SV

Vrtání: Ø 87,5 mm
Zdvih: 90 mm
Obsah: 1.288 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 6
Výkon: 26 koní při 3.300 ot./min.

Písty: z lehké slitiny
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná
Pohon vačkového hřídele: čelními ozubenými koly

Karburátor: spádový, Opel (licence Carter)
Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou
Chlazení: vodní, nucené s vodní ...   celý článek

OPEL Super 6 1937-8

Osobní automobil vyšší střední třídy.

Výrobce:
ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main   celý článek