JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
16.12.2017
A - AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP
15.12.2017
Š - ŠKODA 430
14.12.2017
P - PRAGA - nákladní typ AN

OPEL 6


Čtyřdvéřový Opel 6 - model 1936.
Osobní automobil vyšší střední třídy, vyráběný v letech 1934 - 1937.

Výrobce:
ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main
Motor: řadový šestiválec SV

Vrtání: Ø 67,5 mm
Zdvih: 90 mm
Obsah: 1.932 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 6,75
Výkon: 36 koní při 3.300 ot./min.
Blok motoru: ze šedé litiny, vcelku se svrškem klikové skříně
Písty: z lehké slitiny
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná
Pohon vačkového hřídele: čelními ozubenými koly
Ventily: stojaté, v bloku válců, SV

Karburátor: spádový, Opel (licence Carter)
Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou
Chlazení: vodní, nucené s vodní pumpou a thermostatem, podporované ventilátorem
Obsah chladiče: 8,8 litrů vody
Mazání: tlakové, oběžné tlakové
Olejová náplň: 5 litrů, ve vaně motoru
Zapalování: 6V, bateriové s rozdělovačem s odstředivou regulací předstihu
Baterie: 6 V / 72 Ah (v motorovém prostoru)
Dynamo: Boch 6 V/90 W s regulací třetím uhlíkem

Spojka: jednolamelová, suchá
Převodovka: 4 rychlostní, v bloku s motorem
Řazení: přímé, pákou uprostřed vozu
Převody: 1 - 3,91
2 - 2,47
3 - 1,49
4 - 1,0
Z - 3,78
Hnací náprava: zadní
Převod zadní nápravy: 1 : 4,3 nebo horský na přání 1 : 4,78
Převod zadní nápravy u šestisedadlové verze: standartně 1 : 4,78

Rám: skříňové nosníky s křížovou výztuhou
Karoserie: z ocelového plechu
Přední osa: Dubonnet "Synchrofederung" se spirálovými péry a hydraulickým tlumením
Zadní osa: pevná, zavěšená ma podélných listových pérech se stabilizátorem
Řízení: šnekem a segmentem, volant vlevo
Nožní brzda: systém Opel, hydraulická, na všechna kola
Ruční brzda: mechanická, bowdeny na zadní kola
Mazání podvozku: mazničky

Kola: plné ocelové disky s ráfkem 3,25 D x 16" (od r.1937 disky děrované)
Pneumatiky: 5,50 – 16

Rozvor: 2.642 mm (šestisedadlová verze 3.050 mm)
Rozchod vpředu: 1.257 mm
Rozchod vzadu: 1.260 mm

Délka vozu: 4.390 mm (šestisedadlový 4.800 mm)
Šířka: 1.565 mm
Výška: 1.600 mm
Poloměr otáčení: vlevo 11,4 m - vpravo 11,8 m

Váha podvozku: 760 kg (šestisedadlový 800 kg)
Váha zavřeného vozu: 1.060 kg (šestisedadlový 1.200 kg)
Celková přípustná váha: 1.500 kg (šestisedadlový 1.800 kg)

Nejvyšší rychlost: 100 km/hod.
Spotřeba na 100 km: 12 litrů (ěestisedadlový 13 litrů)
Objem nádrže: 39 litrů (v zádi vozu)
ctyrdverovy_zprava
Dvoudvéřový polokabriolet modelové řady 1936, nesl označení Cabrio-Limousine. Tato retušovaná fotografie byla dílem tiskového oddělení továrny (Opel-Presseabteilung) a na zadní straně bylo uvedeno:
Das OPEL-PROGRAM 1936
Opel 2 Liter Sechszylinder, Cabriolet=Limousine

Opel-Synchronfederung, Vierganggetriebe.
Modell 1936
Preis 3 350 Mark

A dole bylo upozornění pro každého, kdo si tuto fotografii chtěl objednat, aby se obrátil na:
Opel-Presseabteilung "Foto Opel"
a uvedl k´d fotografie PW-N 10/36.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text