JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
T
U
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


N

NACKE - nákladní typ z roku 1917

NACKE - titulní Výrobce: E. NACKE, Coswig Sa.

Třítunový nákladní vůz, subvencovaný státem. To znamenalo, že při jeho nákupu stát zaplatil majiteli část kupní ceny, za což byl majitel povinen v případě vyžádání dát vůz k disposici vojenským silám.
Kromě tohoto subvencovaného typu firma nabízela i autobusy a dodávkové vozy.   celý článek

NERACAR nebo NER-A-CAR

Neracar - titulní Původní Neracar byl výrobek americké továrny
Neracar Corporation, 204 South Geddes Str.,Syracuse, N Y.
Byl to mimořádně progresivně konstruovaný předchůdce skútrové filosofie, stroj, který měl velmi uspokojivě zakrytý motor a jezdci skýtal nejen velmi pohodlný posaz, ale v té době i nezvykle dobrou ochranu před povětrností.
  celý článek

NIMBUS - sidecary

nákladní sidecar Nimbus Výrobce:
NIMBUS
BRDR. FRIIS/HANSEN, Omøgade 5, Vognmagergade 2 @


Sidecary s patentovaným podvozkem, se čtyřbodovým uchycením pomocí kulových kloubů, držených kleštinami.   celý článek

NIMBUS 1919 - 1928

Nimbus model A z roku 1923 - na snímku celkově restaurovaný exponát z motocyklového musea na německém hradě Augustusburg. NIMBUS
dánský motocykl, na jehož čtyři válce svět zapomněl dřív, než čtyřválce objevili Japonci.


Fisker & Nielsen a/s, Petr Bangswej 30, Kobenhavn F., Dänemark
byla jediná dánská továrna, vyrábějící motocykly.
Již od prvního typu v roce 1919 to byly výhradně řadové vzduchem chlazené čtyřválce o obsahu 750 ccm, jejichž zadní kolo bylo poháněné kardanovým hřídelem.


  celý článek

NIMBUS 1934 - 1945

Nimbus model 1934. Podruhé vstoupil Peder Anders Fisker na motocyklovou scénu v roce 1934. Jeho nový Nimbus, označený jako model C, měl opět čtyřválcový motor a opět byl velmi neorthodoxní. Jeho konstrukce byla směsicí nápadů avantgardních, primitivních i bizarních.   celý článek

NIMBUS 1950 ->

Nimbus 1952 Fisker & Nielsen a/s, Petr Bangswej 30, Kobenhavn F., Dänemark
dánský výrobce, který vyráběl vzduchem chlazené čtyřválcové motocykly o obsahu 750 ccm, jejichž zadní kolo bylo poháněné kardanovým hřídelem.
Závěrečnou kapitolou výroby motocyklů bylo období od skončení druhé světové války do roku 1958.
Od roku 1956 byly poslední exempláře těchto poměrně kuriózních a v té době již značně zastaralých ...   celý článek

NORTON 500 OHV - typ ES 2

foto David Kocina Klasický britský cestovní motocykl s mimořádně stabilním a tuhým rámem, vhodným i pro připojení sidecaru (postranního vozíku).

Výrobce:
Norton Motor Limited, Bracebridge Street, Birmingham, England   celý článek

NSU - nabídka motocyklů pro rok 1956

Holandský prospekt NSU 1956 Tento prospekt byl součástí materiálů, přivezených v rámci "studijní špionáže konkurenčních výrobků" z pařížské výstavy v době, kdy se připravovala výroba československých mopedů Stadion - viz razítko technické knihovny n.p. Motorpal - vývoj.
Byl zachráněn ze sběru v době, kdy se po privatizaci likvidoval archiv n.p. Motor-Jikov, České Budějovice.   celý článek

NSU 100 typ Fox

Fox měl páteřový lisovaný rám s podvěšeným motorem. Přední kolo bylo odpérované dvojicí krátkých tlačených ramen se spirálovými péry, zadní kolo nesla lisovaná kyvná vidlice s centrální tlačnou pružinou, ukrytou v podsedlové části rámu. Jednoválcový čtyřtaktní motocykl s obsahem motoru 100 ccm, vyráběný od roku 1948 tradiční německou firmou

NSU Motorenwerke A.G., Neckarsulm/Würtemberg, BRD   celý článek

NSU 200 typ Super Lux - 1956

NSU Super Lux 1956 Jednoválcový dvoutaktní motocykl s obsahem motoru 200 ccm, vyráběný tradiční německou firmou

NSU Motorenwerke A.G., Neckarsulm/Würtemberg, BRD   celý článek

NSU 251 OSL

NSU 251 OSL - model 1936 měl stále ještě hlavu válce s odkrytými ventily. Sportovně-cestovní čtyřtaktní dvěstěpadesátka, nejúspěšnější typ předválečné produkce firmy NSU.

Výrobce:
NSU - D-RAD Vereinegte Fahrzeugwerke A.-G., Neckarsulm, Německo   celý článek

NSU 4 PS - 1923

Je-li nesporné, že základem prvních motocyklů bylo jízdní kolo s přidaným motorem, pak se k umístění do jeho rámu jevil dvouválcový V motor jako nejideálnější. Není proto divu, že stroje s vidlicovým dvouválcem zkoušela stavět skoro každá významnější firma. Neckarsulmer Fahrzeugwerke A.-G., Neckarsulm nevyjímaje.   celý článek

NSU Pony

Martin Kordina se svým NSU Pony v závodu do vrchu Albrechtice nad Vltavou 1978.   celý článek

NW TL 2 - nákladní vůz z Kopřivnice

Dvoutunový nákladní automobil.

Výrobce:
Nesselsdorfer Wagenbau-Fabrik, Nesselsdorf (Kopřivnice)   celý článek