JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
T
U
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


L

LANZ - BULLDOG

Lanz Bulldog titulní Traktory tradičního německého výrobce
Heinrich Lanz AG., Mannheim   celý článek

LANZ - BULLDOG silniční traktory

Dvacetikoňový univerzální Lanz-Bulldog měl jednoválcový motor obsahu 4,7 litru a šestirychlostní převodovku. V úpravě jako silniční tahač utáhl na první (nejpomalejší) rychlost až dvacetitunovou zátěž. Silniční traktory a tahače - dnes už zapomenutá kapitola nákladní dopravy.   celý článek

LAURIN & KLEMENT - motocykl B-Z-N

Stroj na snímku z továrního prospektu je v zakázkovém bílém lakování a s příplatkovým pérováním přední vidlice. Cestovní stroj v nejlepším provedení s motorem o 3 k.s.

Výrobce:
LAURIN & KLEMENT, továrna motorových kol a vozů
MLADÁ BOLESLAV (KRÁL. ČESKÉ)
  celý článek

LAURIN & KLEMENT - motocykl L

L_foto_zleva Cestovní stroj luxusní výpravy s motorem o 3 a 1/2 k.s., kterého při nevelké změně rámu a převodu i jako polozávodního stroje použíti lze. Vhodný pro zvláště těžké jezdce a zcela hornaté krajiny.

Výrobce:
LAURIN & KLEMENT, továrna motorových kol a vozů
MLADÁ BOLESLAV (KRÁL. ČESKÉ)
  celý článek

LAURIN & KLEMENT - motocykl T. B.

Tovární snímek jednoho z prvních motocyklů Laurin & Klement T.B. zleva. První prodejní typ s motorem o 1 a 1/4 k.s.

Výrobce:
LAURIN & KLEMENT, továrna velocipedů "Slavia", motorových kol a vozů
MLADÁ BOLESLAV (KRÁL. ČESKÉ)
  celý článek

LAURIN & KLEMENT - typ Kb

Laurin & Klement typ Kb (faeton) - americkou retuší upravený tovární snímek z roku 1913.
Archiv Jihočeského motocyklového musea.   celý článek

LAURIN & KLEMENT - Voiturette

Voituretta byla první, nedá se ještě přímo říci sériový, ale už přeci jen "oficielně nabízený, vyráběný a prodávaný", automobil firmy Laurin & Klement.
Byl to lehký otevřený vozík, poháněný dvouválcovým vidlicovým motorem.

Tovární snímek.   celý článek

LAURIN & KLEMENT nákladní typ 505

Valník prvního provedení z roku 1923 měl zakulacený chladič se smaltovaným znakem L&K, oblou kapotu motoru a kabinu bez uzavřených boků. Nákladní automobil o nosnosti 2½ tuny.

Výrobce:
Laurin & Klement a.s. Mladá Boleslav,
od r. 1925 Automobilní oddělení Škoda a.s. Praha - Plzeň
  celý článek

LAURIN & KLEMENT nákladní typ MS

Vojenský valník modelu 1915 z levé strany. Na této fotografii je dobře vidět hluboce prohnutý tvar přední kované nápravy a také obrysové petrolejové lampy, umístěné vysoko na bocích otevřené kabiny. V roce 1911 vypsalo rakousko uherské ministerstvo války soutěž na vojenský nákladní automobil, subvencovaný vládou. Subvence znamenala, že každému, kdo si uvedený nákladní automobil koupil, byla vyplacena prémie ve výši téměř čtvrtiny z nákupní ceny. Navíc, po dobu pěti let, dostával značný každoroční příspěvek na jeho udržování s tím, že v případě války bude muset tento automobil předat armádě. ...   celý článek

LEONETTE 3-rychlostní malé motocykly

Brazilské malé motocykly firmy
L.Herzog Industries,CA
vyráběné s československými třírychlostními motory
Jawa 50/05
z dvousedadlových Pionýrů 05.   celý článek

LEONETTE 50 ccm - první typ 1960

Tovární fotografie prvního typu brazilského mopedu Leonette s československým motorem Jawa 552. Moped dostal jméno podle křestního jména majitele firmy, pana Leona Herzoga a jeho typové označení bylo Leonette MKB 410. Leonette MKB 410

Výrobce:
L. Herzog Industries LTDA, Rio de Janeiro, Brasil.

Moped vlastní brazilské konstrukce, pro který firma dovážela prostřednictvím PZO Motokov československé motory Jawa 50 typ – 552 (shodné s motory mopedů Stadion S 11).   celý článek

LEONETTE Mustang M 20

Leonette Mustang M 20 byla brazilská obdoba našeho Pionýra-Mustanga. Dlužno ovšem říct, že designérsky podstatně zdařilejší. Prospekt ukazuje provedení z roku 1969, kdy firma ještě montovala štíhlý doutníkový tlumič z mopedu Stadion S 22 na pravé straně. Koncem padesátých let šéf a majitel firmy, pan Leon Herzog, původem polský emigrant, navázal obchodní styky se socialistickým Československem. Výsledkem bylo nejprve doplnění prodejního programu firmy o dovážené malé motocykly Jawa 50 - Pionýr, posléze i výroba vlastních malých motocyklů, do kterých pan Herzog montoval české motory.
Vrcholem celé řady se stala sportovní verze, inspirovaná italským ...   celý článek

LEONETTE typ MKB 440 Turismo

Moped MKB 440 Turismo byl brazilskou obdobou československého mopedu Stadionu S 22. Firma L.Herzog Industries při jeho výrobě používala nejen kompletní motor Jawa 552 (tady ještě se starší verzí Zpracováno s použitím podkladů, poskytnutých pány Leonem a Alexem Herzogem z firmy L.Herzog Industries, Brasil a za pomoci Jiřího Bartuše (www.motomagazin.cz).   celý článek