![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 500 OHC model 15 - 1953 PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949 DŘEVOPLYN - náhradní paliva TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
27.2.2021 P - PHÄNOMEN Granit 25 H 20.2.2021 Š - ŠKODA 1101 osobní vozy T - TATRA T 600 Tatraplan |
|
JUNIOR typ MF 98 ccm
Motorové kolo s pomocným motorem F&S 98 ccm.
Steirische Fahrradwerke "JUNIOR", Graz-Puntigam ze Steiermarku bylo posledním nabízeným "bonbónkem" firemního katalogu. V prospektu výrobce tvrdil, že: "Kvalita a líbivá forma každého kusu, který naši továrnu opouští, přináší nám nové spokojené zákazníky. Náš stále stoupající odbyt je toho nejpádnějším důkazem. Z nasbíraných zkušeností a prozíravé konstrukce vznikl tento náš nový model, vysoce hodnotný v materiálu a zpracování, ale levný a spolehlivý v provozu". Převodovka: Dvě rychlosti, bohatě dimenzovaná korkem obložená vícelamelová spojka. Převodovka a motor tvoří dohromady utěsněný hliníkový blok, upevněný do rámu bez vibrací ve třech bodech. Karburátor: Automatický jednošoupátkový karburátor F&S s klapkou sytiče Rám: Speciální zesílené ocelové trubky, vnější mufny (rámové spojky), letované ponořením. Nízké těžiště, výška sedla 750 mm. Přední vidlice: měkce pérující, lisovaná z ocelového plechu Přední nába: F&S s bubnovou brzdou pro motorová kola Zadní nába: s protišlapací brzdou Torpedo pro motorová kola, se dvěma pastorky Řidítka: široká motocyklová, s otočnou rukojetí plynu Pneumatiky: 26 x 2,25" Sedlo: velké "Elastik" sedlo Nádrž: obsah 7 litrů, benzínový kohout s rezervou Spotřeba na 100 km: 2 litry směsi benzínu s olejem v poměru 20 : 1 Cena: Stroj připravený k jízdě včetně dokladů RM 335,- (Říšských Marek) Cena zůstávala stejná - 335,- RM (Říšských Marek) Převodovka: Dvě rychlosti, bohatě dimenzovaná korkem obložená vícelamelová spojka. Převodovka a motor tvoří dohromady utěsněný hliníkový blok, upevněný do rámu bez vibrací ve třech bodech. Karburátor: Automatický jednošoupátkový karburátor F&S s klapkou sytiče Rám: Speciální Ia zesílené ocelové trubky, vnější mufny (rámové spojky), letované ponořením. Zadní vidlice s "vypadávacím" zadním kolem, obzvlášt nízké těžiště. Přední vidlice: měkce pérující, seřizovatelná vidlice, lisovaná z ocelového plechu Přední nába: F&S s bubnovou brzdou pro motorová kola, použitelná pro přípojku tachometru Zadní nába: s protišlapací brzdou Torpedo pro motorová kola, se dvěma pastorky a zesíleným dvojitým brzdovým pláštěm Kola: Široké ocelové ráfky s prohloubeným hřbetem a 2,5 mm silnými dráty. Díky "vypadávacímu" uspořádání lehce a rychle vyměnitelná. Pneumatiky: značkové 26 x 2,25" s drátem v okraji, se zesíleným běhounem Řidítka: široká sportovní, nastavitelná, s otočnou rukojetí plynu a účelnými ovládacími páčkami Sedlo: vínově rudé sedlo na tažných pružinách, s velkou sedací plochou, nastavitelné Osvětlení: Bosch-Setrvačníkové zapalování s osvětlením, Bosch reflektor, suché baterie pro parkovací světlo Stojánek:> opevněný pod sedlovou rourou rámu, ovzvláště stabilní, umožňující bezpečné odstavení Nosič: uspořádáný vcelku s rámem, obzvlášť silný, Nosná plocha 18 x 43 cm Příslušenství: Kompletní nářadí, přední a zadní číslová tabulka s koncovým světlem, Reflektor s přepínačem klopeného světla, pouzdro na suché baterie, houkačka a pumúpička, kožená brašna na nářadí Váha: 60 kg, délka 2 080 mm, výška sedla 750 mm
KOMENTÁŘE:
15.5.2015 JUNIOR typ MF 98 ccm:
Hallo, ich besitze ein Junior Motorfahrrad MF 1939. Haben Sie noch mehr Informationsmatterial? Gibt es Ihr Museum noch? Grüße Udo Steinacker
5.5.2016 Petr Hošťálek:
Leider habe ich kein Material mehr...
4.2.2020 Bozidar Fajs:
imam motocikl mf 1939 JUNIOR ako može pomoć zanima me original boja ako može koja fotografija. hvala, Přidat kometář k článku: |