JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


JAWA 350 OHV - model 1939


Jawa 350 OHV model 1939 Čtyřtaktní motocykl sportovního charakteru, jehož OHV motor dostal novou, hlavu válce se zcela zapouzdřeným ventilovým rozvodem a většími chladícími žebry.

Výrobce: Zbrojovka Ing. F. Janeček, Praha-Nusle II
ZÁVODY - LABORATOŘ RYCHLOSTI

Zdařilá konstrukce nejrychlejšího československého motocyklu mohla dozráti jedině v závodech, jež jsou skutečnou praktickou laboratoří rychlosti a spolehlivosti. Jednotlivý závod nepřináší samozřejmě revoluční konstrukční poznatky, nýbrž zlepšení různých detailů. Jen soustavným a všestranným závoděním po několik let nabývá se nejen mnoha cenných zkušeností, ale dospěje se s naprostou jistotou k tomu, že se drobná zdokonalení sčítají, aby nakonec dala veliký výsledek, dokonalý motocykl.
V typu JAWA 350 OHV, v nejvýkonnějším a nejrychlejším seriovém stroji Jawa, je uplatněno vše, co poskytuje bohatá zkušenost továrny i její technické vybavení, aby tato rychlá JAWA representovala československou práci u nás i za hranicemi.
Technické údaje:

Motor: jednoválcový, čtyřtaktní, vzduchem chlazený
Vrtání: Ø 70
Zdvih: 90 mm
Obsah: 348 ccm
Výkon: 15 ks
Ventilový rozvod: s ventily v hlavě, OHV
Karburátor: AMAL, dvoušoupátkový
Ovládání plynu: pravou otočnou rukojetí
Mazání: automatickou olejovou pumpou, se seřizovatelným výkonem
Elektrická výzbroj: Bosch, 6V
Zapalování: bateriové s cívkou
Řízení předstihu: levou otočnou rukojetí
Baterie: 6V / 7 Ah
Dynamo: Bosch 6 Volt/30 Watt (u modelu 1939 silnější 6 Volt/45 Watt)

Spojka: vícelamelová, v olejové lázni
Primární převod: řetězem, s tlumičem záběru

Převodovka
Počet rychlostí: 4
Převodové poměry:
1.stupeň - 1: 14
2.stupeň - 1: 9,0
3.stupeň - 1: 6,6
4.stupeň - 1: 5,32
Řazení u modelu Standard: ruční, přímé, dlouhou pákou po pravé straně
Řazení u modelu Special: nožní, s poloautomatem, na pravé straně
Přenos síly na zadní kolo: válečkovým řetězem

Rám
Provedení: Lisovaný z ocelového plechu, sešroubovaný
Přední vidlice: paralelogramová, lisovaná plechová s centrálním pérem
Kola: 19" drátěná
Ráfky: 3x19" prohloubené
Pneumatiky: 26 x 3,25 balonové, nebo 3,25 - 19 nízkotlaké
Přední brzda: čelisťová, bubnová, ovládaná páčkou na pravé straně řidítek
Zadní brzda: čelisťová, bubnová, ovládaná nožním pedálem pro pravé straně

Parametry:
Délka: 2.050 mm
Šířka: 740 mm
Výška: 990 mm
Rozvor: 1.320 mm
Váha: 130 kg
Max. rychlost: 115 km/hod.

Benzinová nádrž: 10,5 litrů, z toto rezerva cca 1,5 litru (pravý kohout)
Olejová nádrž uprostřed benzínové: 1,3 litru
Spotřeba benzínu: 3 l / 100 km
Spotřeba oleje: 0,2 l / 100 km
Jawa 350 ccm OHV motocykl pro přátele rychlosti

Titulní stránka prospektu na vrchovou třistapadesátku, který v roce 1939 pro Janečka vytiskla tiskárna Milton.
Tento exemplář, uchovávaný v archivu Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích nese razítko zástupce značky ve Velešíně, pana Josefa Douchy.
Nový, veliký reflektor s tachometrem, jímž je vybaven stroj Jawa 350 ccm OHV Special.

Reflektor byl Bosch o světelném průměru 150 mm a s mechanickým přepínačem dálkového a klopeného světla uvnitř, s ovládáním bowdenovým lankem od páčky na řidítkách.
Bohatě žebrovaný válec a hlava, krásná nádržka, uzavření předního řetězu v olejové lázni.
Přední i zadní brzda o velikém průměru má působivost, jaké vyžaduje tento velmi rychlý stroj.
Brzdy jsou expansní. Dají se snadno seřizovati.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text