JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
T
U
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


I

IFA nákladní typ H 3

Jedním z vozů, které se na československých silnicích nikdy neobjevily, byl třiapůltunový náklaďák IFA H 3, vyráběný v Zwickau v NDR. Byl to dělník, ale aristokratického původu. Písmeno „H“ v typovém označení H 3 totiž znamenalo Horch. A Horch, to byla značka, která v předválečném Německu platila za nejlepší. I Mercedes byl o třídu níž…   celý článek

IFA nákladní typ W 50

IFA W 50 L - celokovová třístranná sklápěčka IFA W 50 - Ulbrichtův zázrak

V roce 1965 naběhnul v Německé demokratické republice (DDR) do výroby nový pětitunový nákladní automobil IFA W 50. S konstrukcí se začalo už v roce 1958, první čtyřapůltunový prototyp spatřil světlo světa v roce 1961 a jakž takž konečnou podobu vůz dostal až v roce 1963. Jenže pak se změilo zadání, přišlo vládní rozhodnutí zvýšit nosnost na pět tun a překonstruování ...   celý článek

INDIAN 8

indian 8 Žertovná pohlednice, na které je z původního čtyřválcového Indianu Four počítačově upravený stroj, jevící se jako řadový osmiválec. A aby iluze byla dokonalá, je na rubové straně uvedeno, že se jedná o "Prototyp z roku 1941 s řadovým osmiválcovým motorem s rozvodem IOE, o obsahu 2 530 ccm a výkonu 83 HP".
Je to samozřejmě mystifikace, připravená pro kamarády a přátele z okruhu sběratelů, specializovaných ...   celý článek

INDIAN model 3 Chief - 1946

titul V roce 1946 Indian Motocycle Company nabízí ve svém prospektu nový Indian model 3 Chief (model 346) a to ve dvou základních verzích: s bateriovým zapalováním (346B) a se zapalováním magnetem (346M).
V prospektu se výrobce mimo jiné chlubí i kluzákovým odpružením zadního kola dvojčinnými vinutými pružinami s integrovanými olejovými tlumiči. A nakonec – nabízí stroj ve třech základních barvách: DeLuxe ...   celý článek

INDIAN Police Scout 45 - typ 101

Indian Police Scout - typ 101 z roku 1929. V letech 1929 - 1931 jednoznačně nejzdařilejší motocykl amerického výrobce
Indian Motorcycle Company, Springfield, Massachussets, U.S.A.

Velmi rychlý a oblíbený stroj tehdejších amerických policistů - jel až 125 km/hod.!   celý článek

INDIAN Scout 37 - 1922

Indian Scout 1922 titulní Vyobrazený Indian Scout je jedním z prvních motocyklů Indian u nás.
Teprve v roce 1922 totiž ing. František Mařík otevřel v Praze generální zastoupení firmy Indian Motocycles Company, Springfield, Mass., U.S.A. pro Československo. Téměř okamžitě se tyto rudé stroje staly nejprodávanější značkou na našem trhu.
  celý článek

INDIAN, modelová řada 1938

titul Vlajkovou lodí byl v roce 1938 řadový čtyřválec označený jako Indian model 438.
  celý článek

ITAR 350

Itar 350 Výrobce:
ITAR, čsl. továrna motocyklů, HOLUBOVSKÝ a spol., Praha-Radlice   celý článek

ITAR 750

Motocykl Itar v předmnichovské československé armádě. Na zádi sidecaru je vidět reservní kolo (včetně kónického ráfku špalíkové brzdy). Vzadu stojí otevřený důstojnický automobil Tatra typ U. Výrobce:
J. Janatka, Praha-Smíchov, Štefánikova 30   celý článek

IZH (IŽ) Jupiter-2

Cestovní motocykl s dvouválcovým dvoutaktním motorem.

Výrobce:
Iževskij mašinostrojitělnyj zavod, Iževsk, SSSR   celý článek