JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
16.12.2017
A - AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP
15.12.2017
Š - ŠKODA 430
14.12.2017
P - PRAGA - nákladní typ AN

INDIAN model 3 Chief - 1946


titul Doslova
V roce 1946 Indian Motocycle Company nabízí ve svém prospektu nový Indian model 3 Chief (model 346) a to ve dvou základních verzích: s bateriovým zapalováním (346B) a se zapalováním magnetem (346M).
V prospektu se výrobce mimo jiné chlubí i kluzákovým odpružením zadního kola dvojčinnými vinutými pružinami s integrovanými olejovými tlumiči. A nakonec – nabízí stroj ve třech základních barvách: DeLuxe černá, Indian červená a Police stříbrná.
Indian Chief s impozantním sidecarem, s příplatkovými šestnáctipalcovými koly a balonovými pneumatikami 5,00 - 16. Indian Sidecar
"Nádherná proudnicová aerodynamická karosérie a bezpečnostní konstrukce s čalouněným sedadlem a opěradlem. Prostorný trup s objemným zavazadlovým prostorem tvoří z tohoto sidecaru ideální komfortní vybavení pro spolucestující a zavazadla jak ve městě, tak na těch nejdelších cestách" ... praví prospekt.

Výrobce nabízel i Indian Sidevan, což byla nákladní verze sidecaru pro „efektivní obchodní dopravu s nízkými náklady“.
Základní data sidevanu:
Uzavřená skříňová nebo otevřená valníková karosérie, tvořená dřevěným rámem potaženým vlnitým plechem, s uzamykatelnými dvířky, vnitřní rozměry 1346 x 654 x 406 mm, to celé odpruženo dvěma půleliptickými podélně montovanými pery. Brzděné sidecarové kolo, nosnost 226 kg.
Indian Chief 1946. Chief z roku 1946 měl paralelogramovou přední vidlici, s rameny svářenými z výlisků z ocelového plechu a extrémně hluboké elegantní blatníky, ze kterých se stala image, přetrvávající existenci značky a dnes napodobovaná výrobci moderních chopperů a silničních cruiserů...
Technické údaje:
Motor: dvouválcový vidlicový čtyřtakt s ventilovým rozvodem SV, vzduchem chlazený
Vrtání: Ø 82,5 mm
Zdvih: 113 mm
Obsah: 1.206 ccm
Mazání: cirkulační tlakové, s chladičem oleje
Zapalování: šestivoltové, bateriové s rozdělovačem(model 346B) nebo magneto (model 346M)
Elektrická výzbroj: baterie 6 V/29 Ah, dynamo Auto–Lite s tříkartáčovou regulací, el. houkačka
Osvětlení: reflektor s dvouvláknovou žárovkou, nebo zatavenou parabolou "sealed beam"
Koncová lampa: kombinovaná s brzdovým "stop" světlem
Objem benzínové nádrže: 15,8 litrů
Objem olejové nádrže: 2,82 litru

Převodovka: třírychlostní s ručním řazením (čtyřrychlostní na přání)
Primární převod: dvojitým řetězem s napínačem, uzavřeným v olejové lázni
Sekundární převod: válečkovým řetězem

Spojka: vícelamelová, v olejové lázni, ovládaná nožním kolébkovým pedálem

Rám: dvojitý trubkový, natvrdo letovaný do rámových spojek (mufen)

Kola: 18" palcová drátěná, vzájemně vyměnitelná (alternativně 16"palcová)
Pneu: 4,00 - 18 (kola a pneu 5,00 - 16 na přání)

Parametry:
Délka:
Šířka:
Výška:
Rozvor: 1550 mm
Spotřeba: l / 100 km
Max. rychlost:
Podle prospektu z archivu Jihočeského motocyklového musea zpracoval Jenyk Kostohryz.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text