JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


INDIAN Police Scout 45 - typ 101

Dvouválcový motocykl 750 ccm (45 cu.inch.) určený i pro připojení sidecaru.

Indian Police Scout - typ 101 z roku 1929. V letech 1929 - 1931 jednoznačně nejzdařilejší motocykl amerického výrobce
Indian Motorcycle Company, Springfield, Massachussets, U.S.A.

Velmi rychlý a oblíbený stroj tehdejších amerických policistů - jel až 125 km/hod.!
Technické údaje Scout 45 - model 101:

Motor: dvouválcový vidlicový čtyřtakt SV
Vrtání: Ø 73,2 mm
Zdvih: 89 mm
Obsah: 45 cu.in. (745 ccm)
Výkon: 16 ks při 3.800 ot.min.
Výkon daňový: 7 ks
Karburátor: Schebler De Luxe
Elektrická výzbroj: Zapalovací magneto Splitdorf, dynamo WICO 6 V
Primární převod: čelními koly se šikmým ozubením s vloženým mezikolem
Převodovka: třístupňová, s přímým řazením ruční pákou (vpravo)
Sekundární převod: řetězem
Objem nádrže: 12 l benzin, 2,5 l olej

Rám: dvojitý trubkový, letovaný do mufen
Přední vidlice: Indian (s listovým perem, namáhaným tahem dolů)
Přední brzda: bubnová, ovládaná páčkou na pravé straně řidítek
Zadní brzda: vnější pásová, ovládaná nožním pedálem vpravo

Ráfky: 18" prohloubené
Pneumatiky: 4,00 - 18" SS (s drátem v patce) balonové

Parametry:
Délka: 2220 mm
Šířka: 850 mm
Výška: 1020
Rozvor: 1 500 mm
Váha: 168 kg
Užitečné zatížení: 150 kg

Spotřeba: 5,0 l / 100 km
Max. rychlost: 125 km/hod. (65 mph)

Cena v roce 1930:
15.270,- Kč (bez světla)
16.650,- Kč (s elektrickým osvětlením)
Indian Police-Scout 101 z roku 1930 - na pohlednici Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Titulní stránka krásného barevného prospektu motocyklů Indian Scout - modelů 101, tady v českojazyčné verzi pražského zástupce ing. Františka Maříka.
1928 Indian Police Scout 45 cu. inch 750 ccm
Indian Scout model 101 německého sběratele, tady na akci Headbanning 2008, pořádané na opuštěném letišti ve Finsterwalde (v bývalé DDR).
1930 Indian Scout model 101 na fotografii z českobudějovické Veteran rallye Křivonoska 2009.
Indian Police Scout typ 101 z roku 1931 při Veteran Rallye Křivonoska,  řízený Ivanem Sakalem z Týna nad Vltavou.
1930 Indian Scout model 101 - pravidelný účastník Veteran rallye Křivonoska. Foto Miloň Dvořák (2011)
Ze srazu historických vozidel ve Svatém Jánu 2006.
Ve Svatém Jánu vždycky prší. Ani sraz v roce 2006 nebyl výjimkou...
Scout 101 Petra Hošťálka v roce 1961
Indian Police-Scout model 101, se kterým v roce 1961 jezdil Petr Hošťálek. Stroj měl v té době pár drobných změn vůči originálu: jiný reflektor, skříňku na nářadí vedle zadního kola z Jawy péráka, tandemové sedlo, rovněž z péráka a koncovou lampičku z Jawy kývačky. Snímek je z výletu s kamarádem Jirkou Skanderou k jeho otci do Litoměřic.
Tento Indian, viz barevný snímek, stojí dnes ve zrenovované podobě v exposici Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text