JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


H

HANOMAG - osobní 1,3 litru typ 13 - 1939

Hanomag 1,3  litru - titulní Výroba aerodynamického osobního automobilu Hanomag 1,3 litru typ 13 byla zahájena těsně před koncem roku 1938, oficielně byl nový vůz představen v lednu 1939. Jeho zaoblená karoserie byla inspirovaná aerodynamickými studiemi prof. Jaraye ze začátku třicátých let.   celý článek

HANOMAG - tahač 55 Diesel-Schnell-Transporter

Silniční traktor Hanomag 55 v prvním (nejstarším) provedení z roku 1933 měl dvojitý nárazník a stínící stříšku čelního skla. Rychlý dieselový transportér HANOMAG - Diesel o výkonu 55 koní

Výrobce:
HANOMAG/HANNOVER, Automobil- und Schlepperbau

U nás silniční vlaky, složené ze speciálního traktoru ( tahače) a soupravy dvou, někdy až tří vlečných vozů, bývaly vídět jen opravdu velmi zřídka a naši výrobci užitkových vozidel se jejich výrobou vůbec nezabývali. Ale v rozlehlém a především rovinatém Německu to byl, ...   celý článek

HANOMAG - tahač SS 100 Gigant

Hanomag SS 100 Gigant

Německá firma Hanomag – Hannoversche Maschinenbau A.G. se sídlem v Hannoveru se zabývala výrobou vozidel už v letech před první světovou válkou a dá se říci, že její záběr byl pořádně široký. Od lokomotiv až po parní traktory, určené převážně pro zemědělské použití. První automobil s benzínovým motorem vyjel z továrny v roce 1924 – byl to legendární dvousedadlový vozík ...   celý článek

HANOMAG - traktor RL 20 - malý zemědělský diesel

Malý zemědělský traktor Hanomag RL 20 je vybaven čtyřválcovým čtyřtaktním Diesel-motorem, pracujícím na principu osvědčených předkomůrek.
Motor má odnímatelnou hlavu válců a výměnné válcové vložky ze speciálního materiálu.   celý článek

HANOMAG - traktor typ R 40

titulní Víc vydělávat hospodárnějším provozem!   celý článek

HANOMAG 2/10 Ps - Kommißbrot

Dvousedadlový lidový automobil revoluční konstrukce s jednoválcovým 500 ccm motorem vzadu.

Výrobce:
Hannowersche Maschinenbau AG vorm. Georg Egestorff, Automobilabteilung, Hannover - Linden
(Hannoverská strojírna akc.spol. předtím Georg Egestorff, Automobilní oddělení, Hannover - Linden)   celý článek

HANOMAG Sturm

Hanomag Sturm 55 PS v provedení Cabriolet od firmy Hebmüller 1939. Největší typ z výrobního programu osobních vozů firmy HANOMAG - Hannoversche Maschinenbau A.G., se šestiválcovým motorem o obsahu 2,25 litru.   celý článek

HANSA - LLOYD nákladní typ 2½ tuny

2½/tunový nákladní automobil s dieselovým motorem vyráběný v letech 1936-1938.

Výrobce:
Hansa-Lloyd-Goliath-Werke AG., Bremen 11, Německo   celý článek

HARLEY-DAVIDSON 350 typ B - 1926

H-D 350 titul 1926 Harley–Davidson typ B
jednoválec pro malý kluky…

  celý článek

HARLEY-DAVIDSON 350 typy 1928

Harley-Davidson 350 ccm, model 1929 Jednoválcový cestovní motocykl s motorem se spodovými ventily SV.

Výrobce:
Harley-Davidson   celý článek

HARLEY-DAVIDSON sidecary

sidecar H-D titulní Pravostranný sidecar, model 1929, který byl na zadní straně firemního prospektu nabízen k motocyklu Harley-Davidson 1200 ccm.   celý článek

HARLEY-DAVIDSON typ 42 WLA

foto Hošťálek Americký těžký armádní motocykl, vyráběný v sólo i sidecarovém provedení pro americkou armádu.

Výrobce:
Harley-Davidson Motor Company, Milwaukee, Wisconsin, U.S.A.   celý článek

HARLEY-DAVIDSON typ 42 WLC

Harley-Davidson 42 WLC v kanadském provedení. Americký těžký armádní motocykl, vyráběný v sólo i sidecarovém provedení pro kanadskou armádu.

Výrobce:
Harley-Davidson Motor Company, Milwaukee, Wisconsin, U.S.A.   celý článek

HCP - Harley Club Praha

Členská plaketa HCP, určená k upevnění na vozidlo. ARCHIVNÍ FOTOGRAFIE   celý článek

HECKER K 125

Hecker K 125 - reklamní pérovka Hecker - Fahrzeug - Fabrik
Lenaustra3e 7 Nürnberg Telefon 62021

Lehký motocykl s jednoválcovým dvoutaktním motorem značky ILO, který byl uveden na trh až v těsně poválečných letech.   celý článek

HECKER VM-1

Motorové kolo německého výrobce Hecker, typ VM-1 z roku výroby 1938. Použitý motor je dvoutaktní motor pro motorová kola Fichtel & Sachs obsahu 98 ccm v bloku s dvourychlostní ručně řazenou převodovkou. Stroj otypovaný jako historické vozidlo v někdejší DDR patří sběrateli ze Saalfeldu. Foto Petr Hošťálek, archiv jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích. Motorové kolo s pomocným motorem F & S 98 ccm, rok výroby 1939

Výrobce:
Hecker Fahrzeugfabrik, Lenaustra3e 7, Nürnberg, Deutschland   celý článek

HENDERSON

Henderson Super X - titulní Tento česky psaný prospekt zahrnuje nabídku jednak čtyřválcových motocyklů Henderson, jednak vidlicových dvouválců Super X.
Protože je zde uveden pod písmenem "H" a heslem "Henderson", jsou zde zobrazeny pouze ty stránky, které se týkají motocyklů Henderson.

Druhou část prospektu, týkající se motocyklů Super X, najdete v archivu pod písmenem "S" a následným heslem "Super X".
  celý článek

HENSCHEL nákladní typ 30 T 2

Henschel 30 T 2 Henschel 30 T 2 – rychlá dieselová třítunka

Výrobce:
HENSCHEL & SOHN, Kassel, Deutschland   celý článek

HENSCHEL nákladní typ 33 B 1

Henschel typ 33 B 1 Třínápravový nákladní vůz se zvýšenou průchodností v terénu, postavený německou firmou
Henschel & Sohn GmBH, Kassel, Deutschland   celý článek

HENSCHEL nákladní typ 33 G 1

Henschel 33 G 1 - titulní Šestikolový terénní Henschel 33 G 1


Od první světové války uběhlo sotva deset let a Německo už se zase začalo plánovitě vyzbrojovat. Všeobecně panoval názor, že válka se prohrála jen souhrou nešťastných rozhodnutí, ta příští, že už se vyhraje. Hlavní je se na ni dobře připravit!
Po zkušenostech z války první požadovala Říšská branná moc (Reichswehr) vozidla, schopná provozu ve ztížených ...   celý článek

HENSCHEL nákladní typ 38 S 1

obr 1 Původně byla firma Henschel & Sohn GmbH, společnost s ručením omezeným se sídlem v německém Kasselu, výhradně výrobcem lokomotiv. K rozhodnutí, pustit se také do výroby náklaďáků, došlo až v roce 1924. A protože s tím nebyly žádné zkušenosti, bylo logické, že si firma start v této branži usnadnila pro začátek zakoupením licence švýcarské značky FWB.
Tudíž první pětitunový nákladní Henschel z roku ...   celý článek

HENSCHEL nákladní typ 5 G

Henschel typ 5 G

Výrobce:
HENSCHEL & SOHN A.-G., KASSEL, DEUTSCHLAND   celý článek

HORCH nákladní typ H 3

Obr.1 Třítunový nákladní vůz, vyráběný těsně po skončení druhé světové války v závodech Horch Werke ve Zwickau (DDR).   celý článek

HRD - Vincent Rapide (1945)

Vincent-H.R.D. model 1945 Mimořádně rychlý, litrový anglický motocykl, předchůdce všech "superbiků".
Výrobce:
The Vincent-HRD Co., Ltd., The Great North Road, Stevenage   celý článek

HURIKAN "Rychlík" 250 ccm

Tovární závodní Hurikan "rychlík" byl určen pro silniční rychlostní závody. Měl hliníkovou benzínovou i olejovou nádrž, italské závodní ráfky Borrani a přední kolo o průměru 21 palců. Původně byl postaven s motorem o obsahu 250 ccm, ale podle potřeby se v něm střídal i motor 350 ccm.
Závody s ním většinou jezdil tovární jezdec František Irmiš z Lišova.

  celý článek

HURIKAN - první prototyp

Závodní motocykl konstrukce Vladislava "Slávka" Vlka, jednoho z našich nejlepších závodních jezdců předválečných let.
První prototyp vznikl za války, ve spolupráci s Františkem Dvořákem a dalšími kamarády z motocyklové branže, ve Vlkově soukromé garáži v Praze na Pankráci, nacházející se v místech, kde se říkalo "Na Zelené lišce".
Foto hotového stroje před garáží.   celý článek

HURIKAN Special 250 výr. číslo 004

Sportovně-cestovní verze motocyklu Hurikan, která vznikla ve vývojové dílně "u Pártlů" a o níž si její tvůrce Vladislav Vlk dělal představu, že by se mohla v n.p. Motor-Union České Budějovice sériově vyrábět.
To ale bylo, zejména z pohledu podniku, nereálné...   celý článek

HURIKAN Special 250 výr. číslo 005

Poslední vyrobený motocykl Hurikan měl výrobní číslo 005 a přihlášen do evidence byl v roce 1949.
Jeho konstruktérem byl závodník Vladislav Vlk, v té době zaměstnaný jako vedoucí vývojové dílny firmy MOTOR UNION n.p. České Budějovice, která byla později přejmenovaná na n.p. Motor - Jikov České Budějovice.
  celý článek

HURIKAN Special 350 ccm výr. číslo 003

Hurikan číslo 003
čtyřtaktní soutěžní motocykl, postavený v jediném exempláři motocyklovým závodníkem Vladislavem Vlkem v době, kdy byl vedoucím prototypové dílny Motorpalu Jihlava.   celý článek