![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 JAWA 350 ccm typ 361 2010 - Renovace motoru A.K.D. PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953
Poslední aktualizace:
27.2.2021 P - PHÄNOMEN Granit 25 H 20.2.2021 Š - ŠKODA 1101 osobní vozy T - TATRA T 600 Tatraplan |
|
HURIKAN Special 250 výr. číslo 005
Vysoce sportovní motocykl, zkonstruovaný závodníkem Vladislavem Vlkem.
Poslední vyrobený motocykl Hurikan měl výrobní číslo 005 a přihlášen do evidence byl v roce 1949.
Jeho konstruktérem byl závodník Vladislav Vlk, v té době zaměstnaný jako vedoucí vývojové dílny firmy MOTOR UNION n.p. České Budějovice, která byla později přejmenovaná na n.p. Motor - Jikov České Budějovice. Číslo motoru vyražené DI při přihlášení do evidence: 4566 vlevo v přední části karteru Číslo rámu vyražené DI při přihlášení do evidence: DI 11 1954 1662 na hlavě rámu
Technické údaje
(z výkresu N-250 A datovaného 16.10.1948) Motor: čtyřtaktní jednoválec sešroubovaný do bloku s převodovkou (semiblok) Vrtání: Ø 63 mm Zdvih: 80 mm Obsah: 249,7 ccm Výkon: 15 ks / 6.000 ot.min. Ventilový rozvod: OHC, vačka v hlavě poháněná řetězem s napínákem Hlava válce: snímací, z hliníkové slitiny Válec: s hliníkovými žebry a zalitou litinovou vložkou Mazání: oběžné, se suchým karterem, lamelovým čističem a olejovou nádrží pod sedlem Karburátor: vlastní výroby, z hliníku provedená kopie Amal Zapalování původní: magnetem PAL (kopie Auto-Union), umístěným za motorem Primární převod: řetězem v olejové lázni 17 : 42 zubů = 2,47 Spojka: vícelamelová, vlastní výroby, podle vzoru Burman Převodovka: čtyřstupňová, sešroubovaná s motorem (semiblok), dle systému Burman Řazení: nožní, na pravé straně Převody: I. stupeň – 1 : 2,67 II. stupeň – 1 : 1,78 III. stupeň – 1 : 1,28 IV. stupeň – 1 : 1 Sekundární převod: řetězem 19:48 zubů = 2,52 Celkový převod od motoru na zadní kolo: 6,2 Rám: trubkový, šroubovaný, pod motorem a vzadu dvojitý Přední vidlice: teleskopická, s hliníkovými kluzáky, s hydraulickým tlumením Přední pérování: vinutými pružinami Přední brzda: čelisťová, plnonábojový duralový buben se zalitou litinovou vložkou Zadní vidlice: kyvná Zadní pérování: zavěšením kyvné vidlice na přímočarých kluzácích Zadní brzda: čelisťová, plnonábojový duralový buben se zalitou litinovou vložkou Ovládání zadní brzdy: nožním pedálem na levé straně, prostřednictvím bowdenu Kola: 19" drátová Pneumatika vpředu: 3,00 - 19 Pneumatika vzadu: 3,25 - 19 Délka: 2.190 mm Rozvor: 1455 mm Šířka: 600 mm Výška dle výkresu: 1.110 mm Výška skutečná: 1.025 mm
KOMENTÁŘE:
23.1.2014 Josef Hebík:
Na tomto stroji jsem se jednou projel a mohu říci, že mě inspiroval k tomu, že jsem si nakonec pořídil \"péráka 250\", který měl stejnou konstrukci podvozku. Ale škoda, že se Hurikán nevyráběl! Tehdy ještě pan Honda dělal rikšy pro kuli! Haha.
30.7.2014 Vít Alt:
Škoda,pane Hebíku,že si více nevšímáte konstrukce motocyklu.Pérák má totiž podvozek - rám - úplně jiný,motor je dvoutakt,přední vidlice nejsou klasické teleskopy....zkrátka s Hurikánem má společné jen to,že jsou to oba dva motocykly
22.10.2014 Josef Hebík:
Pane Alt,já jsem se konstrukce a rozdílů velmi dobře všimnul, ale pro mne, který jsem zprvu skákal na Jawě 100- Robotu byl sen, mít 250ku a Pérák -to bylo ono.Taky jsem se najezdil jako \"doprovoďák\", když se kluci z AMK Motor trápili na soutěžích! Třeba Pepa Sejk,Franta Knot,Míra Štrunc a dal. Mnoho pozdravů Pepa. Přidat kometář k článku: |