![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 OHV model F - 1929 STADION S 11 - 1961 SIDECARY - přehled výrobců PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
4.3.2021 P - PHÄNOMEN Granit 25 H 20.2.2021 Š - ŠKODA 1101 osobní vozy T - TATRA T 600 Tatraplan |
|
GOULDING - sidecar typ LsTento model, určený hlavně pro motocykly o obsahu 750 ccm, měl označení Litecar Ls. Jeho sidecarové kolo bylo pružně zavěšené na příčném výkyvném ramenu, uloženém na zadní rámové trubce motocyklu v kulovém, v gumě uloženém, kloubu. Bylo odpérované podélným, speciálně ohnutým, listovým pérem. Celoplechová karoserie sidecaru, opatřená nástupními dvířky, seděla svou zadní částí na příčném poloeliptickém péru, přední část karoserie byla nesena dvojicí "kočárkových" spirálových per. Tyto sidecary se vyráběly v pravo- i levostranném provedení a používaly se nejen pro vojenské, ale hlavně pro civilní stroje. Majitelem obou renovovaných strojů je rakouský sběratel Robert Resnitzek z Vídně. |