JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
T
U
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


F

F.J.S. sidecary

Sidecary značky F.J.S. byly vyráběla česká firma Sviták, Praha-Nusle

Podvozek těchto sidecarů byl trubkový, trojúhelníkového tvaru, opatřený dvěma podélnými listovými péry. Vpředu špičatá karoserie pantoflíčkového tvaru měla na rozdíl od většiny konkurenčních sidecarů zaoblenou zadní část.
  celý článek

F.N. sidecary

Cestovní sidecar pro model M67. Levostranný cestovní sidecar s nástupními dvířky, nabízený v roce 1929 k motocyklu F.N. model M 67 (500 ccm OHV).
Vyobrazení je z reklamy gen. zastoupení K. Vichr, Brno, Kobližná ul. 29, uveřejněné v časopisu Motor Revue č. 10 (30. V. 1928).   celý článek

FARGO Trucks padesátých let

Fargo FK8 v provedení dlouhý valník s nástavbou s vysokými postranicemi pro přepravu hospodářských zvířat. Fargo byla značka, kterou pro své užitkové vozy používal koncern Chrysler. Nejprve jí označoval lehké jednotunové farmářské náklaďáčky z vlastní produkce, které se, tehdy ještě na dřevěných loukoťových kolech, u nás objevily již kolem roku 1928.
Po sloučení s firmou Dodge (po smrti jejích zakladatelů bratří Johna F. Dodge a Horace Dodge v roce 1920) pak byla značka Fargo používána i pro nákladní ...   celý článek

FAUN nákladní typ L 600

Faun L 600 titul Počátky firmy Faun spadají až do roku 1913, kdy norimberský mechanik a vyučený stavitel vozů, Karl Schmidt, nechal do živnostenského registru zapsat Nürnberger Feuerlöschgeräte & Fahrzeugfabrik Karl Schmidt – tedy továrnu na hasicí přístroje a vozidla. Když se dal koncem první světové války dohromady s továrnou v Ansbachu, nová společná firma dostala název Fahrzeugfabriken Ansbach Und ...   celý článek

FAVORIT - sidecary

side Tuma Tůmovo obloukové sidecarové chassis
sloužící současně jako reservní zásobník benzinu.

Patentováno ve všech kulturních státech.   celý článek

FIAT 501

Fiat 501 z roku 1922 v zakázkové karoserii.
Vůz na snímku byl původně v majetku rodiny zubního lékaře z Frýdlantu v Čechách. Byl původně dovezen pouze jako podvozek s kapotou a rezervním kolem a byl určen k dostavbě - jeho zakázková, nadčasově elegantní, uzavřená karoserie byla vyrobena u nás.
V padesátých letech, kdy již nebylo možné běžně získat původní rozměr falcových pneumatik (710 x ...   celý článek

FIAT 509

509_rakousky_1966_VCC_CB FIAT 509 v originální čtyřsedadlové otevřené karoserii z roku 1926.
Na snímku vůz rakouského účastníka při 1. Mezinárodní Veteran Rallye v Českých Budějovicích v roce 1966.

Foto Petr Hošťálek   celý článek

FIAT 520

foto: Petr Hošťálek (Č. Budějovice 1966) FIAT 520 - čtyřdvéřová limousina se shrnovací střechou systému Webasto z roku 1926   celý článek

FIAT nákladní typ 640 N

Nákladní vůz trambusové koncepce o nosnosti 4¼ tuny, vyráběný v období 1949-1953.

Výrobce:
FIAT, Fabrica Italiana Automobili Torino, Itálie   celý článek

FIAT/NSU - Topolino Sport roadster

NSU/FIAT roadster, karosovaný firmou Gläser, Dresden. Mimořádně elegantní dvousedadlový roadster na podvozku v Německu montovaného vozu NSU/Fiat Topolino.
Toto provedení karoserie mateřská továrna FIAT v italském Torinu nevyráběla. Vzniklo na základě objednávky firmy NSU Automobilwerke, Heilbronn. Karoserii realizovala a v omezeném počtu kusů vyrobila proslulá drážďanská karosárna Gläser, Dresden.
  celý článek

FICHTEL & SACHS - motorová kola 98 ccm

Firmu Fichtel & Sachs, Schweinfurt, založili Ernst Sachs a Karl Fichtel v roce 1895.
Výrobní náplní byla nejdříve přesná kuličková ložiska, následně pak náby s konusovými ložisky pro jízdní kola, nejvíce se ale firma proslavila svou legendární zadní protišlapací brzdou "Torpedo".
V roce 1930 vznikl ve Schweinfurtu první pomocný motor 74 ccm pro jízdní kola, o dva roky později přibyl i silnější typ ...   celý článek

FIS - polský plochodrážní motocykl

FIS Plochodrážní motocykl, s polskou kopií původně anglického motoru JAP, jehož vznik inspirovali v padesátých letech Tadeusz Fedki a Romuald Izewski.
  celý článek

FORD Capri

Ford Capri při Rallye Vltava 1971.
Snímek je z rychlostní vložky "Kuklov" a zachycuje posádku Chlup-Hrádek z AMK Chomutov, která se v celkovém pořadí umístila na 26. místě.   celý článek

FORD model A

1928 Ford model A Výrobce:
Ford Motor Company, Detroit, Michigan, U.S.A.   celý článek

FORD model T

Dvousedadlový roadster Ford T Václava Kafky z VCC Praha, na tomto snímku jako účastník první mezinárodní Veteran Rallye v Českých Budějovicích v roce 1966.
V tu dobu to byl jediný jezdící exemplář tohoto typu u nás, o kterém se vědělo. Byl nápadný zejména svým obutím - kvůli nemožnosti sehnat v té době originální rozměr pneumatik byla jediná možnost jezdit na motokrosových gumách...   celý článek

FORD nákladní model T

Nákladní automobil na bázi legendárního vozu Ford T.   celý článek

FORD nákladní německý 3 tuny

Katalog Ford Předválečné nákladní vozy, vyráběné začátkem třicátých let německou automobilkou Ford v Kolíně nad Rýnem, se staly téměř dokonalým ztělesněním známého pořekadla, že „méně je někdy více“. Třítuny s legendárními čtyřválcovými motory typu BB, které vyjížděly z továrních bran ve třicátých letech, se těšily nejlepší pověsti. Pak přišly nové motory V8...   celý článek

FORD nákladní německý G 987 T a FORD G 917 T

Pérová kresba z obálky katalogu náhradních dílů pro čtyř- a osmiválcové nákladní vozy Ford, vyráběné v německých závodech Ford-Werke Aktiengesellschaft, Köln-Niehl. Inovované nákladní vozy FORD, které se vyráběly v období 1939-41, se na první pohled vyznačovaly především zcela novou oválnou maskou. Dodávaly se jednak s osmiválcovými motory 3,6 litru pod označením G 917 T, jednak s motory čtyřválcovými pod označením G 987 T.
Po roce 1941 se pak vozy s osmiválcovými motory, převrtanými na 3.9 litru, vyráběly jako typ G 997 T.
Všechny verze měly shodnou čtyřstupňovou ...   celý článek

FORD nákladní německý typ V 3000 S / V 3000 A

Reklamní kresba, uveřejněná v roce 1942 v německém motoristickém časopisu Od roku 1941 se v Kolíně začal vyrábět Ford V 3000 S (Standard s uspořádáním náprav 4x2) a v roce 1943 k němu přibyl Ford V 3000 A (Allrad, tedy pohon všech kol, tedy 4x4). Na první pohled tyto vozy charakterizoval nový předek, jehož tuponosá mírně šípovitá kapota vycházela z designu amerických nákladních Fordů. Německé vozy se ale od amerických lišily neděleným předním oknem.
  celý článek

FORD nákladní typ Canada

Ford Canada titul Nákladní automobil se zvýšenou průchodností v terénu, stavěný za druhé světové války pro armádní použití.
Výrobcem byla firma Ford Motor Company of Canada Limited Windsor-Ontario, kanadská pobočka Fordových závodů.

  celý článek

FORD Taunus - Model G 73 A

Taunus 1939 Motor: řadový čtyřválec SV

Vrtání: Ø 63,5 mm
Zdvih: 92,5 mm
Obsah: 1.172 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 6,6
Výkon: 34 koní při 4.000 ot./min.

Písty: z lehké slitiny
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná
Pohon vačkového hřídele: čelními koly se šikmým ozubeím

Karburátor: spádový Solex 26 FJ
Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou
Chlazení: vodní, termosyfonové
Objem ...   celý článek

FRAMO Stromer 200

Tříkolové lidové vozidlo s jednoválcovým dvoutaktním motorem vpředu a předním náhonem, vyráběné v roce 1933 firmou
Framo-Werke GmbH., Hainichen/Sachsen,
což byla sesterská firma továrny DKW, patřící J. S. Rasmussenovi.   celý článek