|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 AERO - MINOR ZETOR 25 - traktor 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" DŘEVOPLYN - náhradní paliva
Poslední aktualizace:
29.10.2024 P - PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 P - PRAGA - nákladní typ RND (poválečný) 25.10.2024 Ostatní - HARLEY-CLUB DRESDEN |
|
AERO 30 - dvousedadlový roadster
Galerie fotografií.
Módě třicátých let odpovídal obrovský tachometr, montovaný doprostřed palubní desky. Ten byl koncipován jako sdružený přístroj, ve kterém kromě celkového počítadla kilometrů bylo i počítadlo denní, v horní části pak ampérmetr a zcela dole osmidenní mechanické hodiny. Ty se natahovaly zespod palubní desky.
Pod volantem je vidět cylindrický zámek řízení, vpravo od volantu páčkový přepínač ukazatelů směru a pod ním kulatý otočný vypínač osvětlení tachometru. V prohlubni nad středem palubní desky bylo kulaté chromované zpětné zrcátko, upevněné na krátkém sloupku s kulovým zakončením, takže bylo snadno rukou nastavitelné. Volant byl tříramenný, lisovaný z černé hmoty, uprostřed měl tlačítko houkačky.
V roce 1936 byl v centrálním prostoru Veletržního paláce v Praze na stánku firmy Aero představen tento luxusní, v jediném kuse postavený, vůz Aero 30 v karoserii typu roadster-cabriolet s čalouněnou stahovací střechou. Vůz byl vybaven francouzskými reflektory Marchal, sdruženými koncovými lampami Scintilla a disky kol s chromovanými kraji ráfků.
V roce 1936 se v našem tisku objevila zpráva o sportovním výkonu Míly Poláka se spolujezdkyní slečnou Ondrovou poté, co s dvousedadlovým roadsterem Aero 30 projeli v pouhých 9 dnech jedenáct států!
Jejich Aerovka byla vybavena velkými chromovanými reflektory Bosch o průměru 200 mm, které nebyly standardní výstrojí a měla balonové pneumatiky rozměru 130 x 40. |