JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Mopedy

JAWETTA - Export

Jawetta v exportním dvoubarevném provedení. Exportní provedení mopedu bezrámové samonosné konstrukce, vyráběného firmou
"Z9K" (Závody 9.května - Praha),
což byla komunistickým režimem přejmenovaná motocyklová továrna Jawa.   celý článek

JAWETTA J-551 Sport

Jawetta Sport zprava T.zv. "lisovaný" moped bezrámové samonosné konstrukce, vyráběný firmou
"Z9K" (Závody 9.května - Praha),
což byla komunistickým režimem přejmenovaná motocyklová továrna Jawa.   celý článek

STADION S 11 - 1958 (cestovatelský)

Knotův cestovatelský zleva Motor: jednoválcový dvoutaktní v bloku s dvoustupňovou převodovkou
Vrtání / Zdvih: Ø 38 mm x 44 mm
Obsah: 49,8 ccm
Výkon / otáčky: 1,5 ks při 4.250 ot.min.
Karburátor: Jikov 2912 M
Elektrická výzbroj: setrvačníkové magneto PAL
Objem nádrže: 5,25 litru

Parametry:
Délka: 1 750 mm
Šířka: 640 mm
Výška: 1 000 mm
Váha: 36 kg
Spotřeba: 1,6 l / 100 km
Max. rychlost: 40 km/hod.   celý článek

STADION S 11 - 1961

Stadion S 11 z roku 1961 Poslední provedení mopedu Stadion S 11 už mělo centrální stojánek a v dolní části rámu zmizela "přenášecí ucha". Nový výfukový tlumič doutníkového tvaru měl vyjímací trubkovou vložku.   celý článek

STADION S 22 - 1962 (exportní)

¨Stadion S 22 v exportním provedení zleva. Exportní moped STADION S 22 pro firmu Erik Orth, Birkeröd, Dänemark měl nádrž bez prolisovaného nápisu Stadion, ale s chromovanými boky a vodovým obtiskem Jawa.   celý článek

STADION S 22 - 1964

S 22 zleva Motor: jednoválcový dvoutaktní v bloku s dvoustupňovou převodovkou
Vrtání / Zdvih: Ø 38 mm x 44 mm
Obsah: 49,8 ccm
Výkon / otáčky: 1,6 ks při 5.400 ot.min.
Karburátor: Jikov 2912 PS
Elektrická výzbroj: setrvačníkové magneto PAL
Objem nádrže: 5,6 l

Parametry:
Délka: 1 820 mm
Šířka: 640 mm
Výška: 1 025 mm
Váha: 47 kg
Spotřeba: 1,8 l / 100 km
Max. rychlost: 45 km/hod.   celý článek

STADION S 23 - 1962 (export Belgie)

Stadion S 23 v provedení pro export do Belgie. Stadion S 23 v provedení pro export do Belgie měl nádrž s chromovanými boky, lemovanými tenkou zlatou linkou a s prolisovaným nápisem "Stadion". Dlouhé sedlo mělo pouze navozovat "sportovní posaz", pro jízdu ve dvou tento moped nebyl nikdy schválen.   celý článek

STADION S 23 - 1962 (export Holandsko)

Mopedy Stadion S 23 pro export do Holandska. Mopedy Stadion S 23 pro export do Holandska měly na přání tamního dovozce nádrž s obtiskem Jawa a byly lakovány v tmavě červeném odstínu vypalovací barvy 8850, aby co nejvíce připomínaly výrobky motocyklové továrny Jawa.   celý článek

STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961

Stadion S 27 - třírychlostní prototyp s motorem typu J-577 Dochovaný prototyp v originálním nerenovaném stavu s motorem číslo M-3-003, se kterým jezdil zkušební technik František Procházka ze Srubce u Č. Budějovic. Po rozhodnutí o zastavení dalšího vývoje byl tento i ostatní dva prototypy předány do tovární organizace Svazarmu, dostaly číslové tabulky a jezdily za továrnu terénní soutěže.   celý článek

STADION závodní silniční - 1960

Silniční závodní moped v exposici musea Tovární závodní speciál Stadion, který v šedesátých letech sedlal firemní jezdec Josef Sejk, v exposici Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích. Na fotografii za mopedem je vlevo Josef Sejk, vpravo další tovární jezdec, František Knot. Žlutá přilba, položená na sedle stroje, je autentická, skutečně ta, ve které Sejk jezdil. Moped je dodnes v naprosto původním stavu, nerenovovaný, pouze ...   celý článek