JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
6.8.2020
C - COMMER QX
13.7.2020
B - BMW - motocykl typ R 47
B - BMW - motocykl typ R 42

STADION S 26 - plochodrážní - 1960


Plochodrážní verze mopedu Stadion, tovární označení S 26

Výrobce:
tovární sportovní oddělení - ZO Svazarmu Motor Jikov n.p.
České Budějovice
Pro první závody mopedů na českobudějovickém plochodrážním stadionu (na Dlouhé louce) bylo úpravou ze sériových mopedů Stadion S 11 vyrobeno asi třicet těchto speciálních strojů s vyztuženým rámem, zvýšeným výkonem motoru a bez brzd, které dostaly efektní stříbrné lakování s blatníky a nádrží v metalízových odstínech červené, modré, zlaté a černé.

Toto je stroj, s nímž jezdil "juniorskou" plochou dráhu tovární jezdec Josef Sejk. Moped je nově nastříkán, obnoveno chromování řidítek a ráfků kol, jinak vše původní, včetně potahu sedla. nepůvodní jsou návleky rukojetí (hefty), které měl Sejk vždy červené...
Dobová fotografie z nástupu jezdců - Josef Sejk je na snímku vpravo, se startovním číslem 10.
Malý a štíhlý Sejk měl, podobně jako žokejové, výhodu v nízké váze, což v závodech 50-kubíkových mopedů bylo obrovskou předností...
První plochá dráha mopedů se v Českých Budějovicích jela v roce 1960 - barevné fotky v té době byly stále ještě poměrně vzácné. Na výřezu z nástupu jezdců se stroji je, navzdory špatné kvalitě, v detailu vidět červené rukojeti (hefty) Sejkova stroje - Sejk měl startovní číslo 10 a stroj s červenou metalízou stříkanou nádrží a blatníky.
Detail metalízového lakování Sejkovy nádrže:
Nádrže byly dělány z upravených výlisků nádrží pro v budějovickém Motor-Jikov n.p. vyráběné centrály ZB-6.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text