![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1962 (exportní) ZETOR 15 - traktor FAVORIT - sidecary JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek) JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
16.1.2021 Š - ŠKODA 1100 OHC - závodní (typ 968) Č - ČEZETA - skútr typ 501 Č - ČEZETA - skútr typ 501 / 03 |
|
STADION S 11 - 1958 (cestovatelský)
Legendární moped továrního jezdce Zdeňka Knota, jeden ze tří, které jely v roce 1958 propagační cestu do Bulharska.
Motor: jednoválcový dvoutaktní v bloku s dvoustupňovou převodovkou
Vrtání / Zdvih: Ø 38 mm x 44 mm Obsah: 49,8 ccm Výkon / otáčky: 1,5 ks při 4.250 ot.min. Karburátor: Jikov 2912 M Elektrická výzbroj: setrvačníkové magneto PAL Objem nádrže: 5,25 litru Parametry: Délka: 1 750 mm Šířka: 640 mm Výška: 1 000 mm Váha: 36 kg Spotřeba: 1,6 l / 100 km Max. rychlost: 40 km/hod. nastoupil do Motoru Jikov v roce 1957 jako vedoucí montáže mopedových motorů, protože v té době ještě nebyla hotová linka, první motory montoval osobně, na plachtě, rozprostřené v nové hale na podlaze. Spolu se svým bratrem, konstruktérem Františkem Knotem, se stal jedním z továrních jezdců, sdružených v závodní organizaci Svazarmu Motor Jikov.Absolvoval nejen celou řadu soutěží, ale v roce 1958 byl jedním ze čtyř účastníků (ing.Milan Jozíf, Vladislav Zikán, Zdeněk Knot a Hanuš Holzer), kteří jeli na mopedech Stadion S 11 velkou propagační cestu do Bulharska - viz výše popsaný moped. V roce 1959 byl vyslán do Rigy, aby se tam zúčastnil zkušební cesty sovětských mopedů Riga 1 s československými motory Jawa 552. V roce 1960 spolu se svým bratrem zkonstruoval vylepšenou verzi mopedu S11 s pérováním zadního kola. Následně přešel do oddělení OTS, kde v rámci své práce jezdil po zemích, kam se mopedy Stadion exportovaly a odstraňoval tam jejich závady. Byl i u definitivního ukončení výroby mopedů Stadion, včetně prodeje neprodaných zásob do Turecka a tam jejich kompletování. Zatím, co kolem Vládi Zikána se ještě pořád motají hezká děvčata ve slovenských krojích a s květinami v rukou, Zdeněk Knot už zapíná bundu a přemýšlí o tom, že teď už se tedy neodvolatelně startuje! Na cestu jezdci vyrážejí s doprovodným Spartakem za zády, přejíždějí Dunaj a míří vstříc příštím 4.000 kilometrů. Jejich úkolem je projet Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko, v bulharském městě Loveč předat továrně na jízdní kola a motocykly Balkan oficiální pozdravný dopis z rakovnické Stadionky a pak dojet až k Černému moři. Po cestě mají být k disposici doprovázejícímu televiznímu redaktorovi J. Bouzovi a kameramanovi J. Sekerkovi kvůli natáčení propagačního filmu a kromě toho mají ve všech hlavních městech pořádat besedy se zástupci tamního tisku.
Více se dočtete v knize Petra Hošťálka "Československé mopedy 1, Stadion S-11", vydané jihočeským Nakladatelstvím Růže.
www.nakladatelstviruze.cz
KOMENTÁŘE:
2.12.2012 jožka:
dobre věci se už nedělaji nebo že by nebyli odbornici a podpora lidu a statu
14.2.2014 PROFESIONÁL:
VŽDY MĚ UDIVUJE VETERÁN VYOBRAZENÝ K NĚJAKÉMU ČLÁNKU A JE NEODBORNĚ AMATÉRSKY ZRENOVOVANÝ , NEBO MÁ RŮZNÉ NEDOSTATKY A NIKOMU TO NEVADÍ.....TAK JAKO STADION NA HORNÍM OBRÁZKU MÁ KRÁTKÉ KOLENO VÝFUKU CO PATŘÍ NA S 22 A POTOM TO VYPADÁ ŽE TO RENOVOVAL NĚJAKÝ MIGRIFIČ......
18.2.2014 Petr Hošťálek:
K Vaší poznámce o neodborně renovovaném veteránu: vyobrazený stroj je originál, ten, se kterým jel Zdeněk Knot popisovanou propagační cestu do Bulharska. V této podobě jej pro cestu připravila továrna (ve třech exemplářích, stejných, jen jinak zbarvených), takže tady není nic k polemizování. Jediné, co už není původní, je potah sedla, originál se před cca třemi lety definitivně rozpadl...
7.3.2014 PROFESIONÁL:
ORIGO GUMOVÉ SEDLO UŽ SE DELŠÍ DOBU VYRÁBÍ , JDE KOUPIT NA NETU NEBO VETERÁNSKÝCH BURZÁCH , CENA JE OD 950,- PO 1,200,- kč , MÁM HO ASI 3,5 ROKU A VYPADÁ TO NA KVALITNÍ VÝROBEK . TA KOŽENKOVÁ NÁHRADA TO JE HRŮZA , VYPADÁ TO JAK ŠPATNĚ OFAČOVANÁ BOLAVÁ NOHA.........UŽ I PEDÁLY ORIGO NA S1 SE DĚLAJÍ , VYPADAJÍ DOBŘE ALE CENA JE 1,800,- POKUD CHCETE MÍT STADIONA JAK BYL ORIGO TAK TO MUSÍTE KOUPIT , JINAK TO VYPADÁ ŽE TO RENOVOVAL NĚJAKÝ MIGRIFIČ................
14.2.2014 ŠÉFSEXU:
p.HOŠTˇÁLEK MÁM DOTAZ - V KTERÉM ROCE JSTE SLOUŽIL V POČAPLECH A NA KTERÉ ROTĚ A JMÉNO VEL. ÚTVARU...JEN TAK PRO ZAJÍMAVOST..........
18.2.2014 Petr Hošťálek:
Dobrý den, v Počáplech jsem sloužil asi někdy v roce 1963, možná 1964? Už nevím, vojenskou knížku už dávno nemám. Sloužil jsem ve velitelské rotě se zařazením nejprve řidič a následně obsluha pojízdného rozhlasového a propagačního vozu (skříňová V3S s rozhlasovými tlampači, viz fotka ve článku o vozech V3S). Kdo tehdy byl velitel útvaru dnes ani netuším. Jediné jméno, které si pamatuji, byl kapitán Ingala, velitel autoparku...
7.3.2014 ŠÉFSEXU:
ZDRAVÍM , JÁ JSEM NARUKOVAL V DUBNU 73 VÚ 3952 A BYL NA BARÁKU U CESTY VEDLE PLOTU AUTOPARKU , BUZERÁK BYL JEŠTĚ ŠKVÁRA , PO PŘÍMAČI V3S PONTONY , PO MĚSÍCI T 111 ŽELEZNÉ HALABURDÍ K PONTONŮM A JAK ŠLI MAZÁCI DOM TAK 138 AUTOJEŘÁB , TÍM SE TY PONTONY NAKLÁDALY , NAPROTI KASÁRNÁM BYL STŘEŽENÝ NÁŠ OBJEKT A TAM SE STAVĚLY PONTONOVÉ MOSTY PŘES LABE , JINAK TAM MÁM V BASE ODSEZENÝCH KOLEM 200 PO SLUŽBĚ SKORO VŠECHNO ZA NEUPOSLECHNUTÍ ROZKAZU........POKUD SE UKÁŽETE V BRNĚ V DUBNU NA BURZE TAK SE OZVU..........
9.11.2014 MISTR PŘES STADIONY:
Zdravím p. Hoštˇálek , jsem rád že se o stadiony někdo více zajímá , všechna čest , mám dotaz - v pořadu zašlapané projekty jste řekl o nosičích na s 11 pokud se koupily bez tak fabrika poslala později ale jiné barvy než měl třeba majitel mopeda....já mám mopeda od roku 58 až dodnes , už jsem jich dost zrenovoval a viděl ale s11 měla vždy nosič v barvě blatníku - slonová kost , tak mi není jasné kde jste přišel k těmto informacím , leda že šlo o s22 a ne o s11.....
29.1.2015 ZDRÁHAL:
taky jsem nikdy na S11 neviděl nosič jiné barvy než jakou měl blatník...
29.1.2015 Vichánek:
jak vidím ty blbečky co na mopedech závodí a podobně je ničí je mi z nich špatně.......většinou to mají v bordelu že je strach se na to jenom podívat , absolutně žádný vztah ani znalosti jen vykuchat výfuk pořádně to podrátovat a všelijak možně zbastlit a hurá....nevím co si tím chtějí dokazovat......a další všelijací rádoby učitelé GO to je taky ukázka ubohosti a ještě to dají na internet.......
16.8.2016 vasek:
Barvu slonovou kost s 11 neměli to je blbost ,šedá světlá jiná ne.
17.11.2016 Hana Kloučková:
Dobrý den, existuje spojení na pana Zdeňka Knota? Jsem bývalá spolužačka jeho dcery Ivany a nemám kontakt ani na ní. Děkuji Vám
11.5.2018 Judi:
b5Pqvx https://www.genericpharmacydrug.com Přidat kometář k článku: |