![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích 2010 - Renovace motoru A.K.D. PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
16.1.2021 Š - ŠKODA 1100 OHC - závodní (typ 968) Č - ČEZETA - skútr typ 501 Č - ČEZETA - skútr typ 501 / 03 |
|
HURIKAN výrobní číslo 005 - 1949Vladislav Vlk, vedoucí vývojové dílny n.p. Motor-Union, České Budějovice Poslední vyrobený Hurikan konstrukce Vladislava Vlka, který měl představovat prodejní verzi československého čtyřtaktního motocyklu, určeného pro velmi náročné sportovce.
Motor: jednoválcový čtyřtakt OHC sešroubovaný do bloku s převodovkou
Vrtání / Zdvih: Ø 63 mm x 80 mm Obsah: 249,7 ccm Výkon / otáčky: 15 ks při 6.000 ot.min. Karburátor: vlastní (hliníková kopie závodního karburátoru Amal) Elektrická výzbroj: upravené dynamo s přerušovačem PAL 6 V (z Jawy 500 OHC) Objem nádrže: 15 l Parametry: Délka: Šířka: Výška: Váha: Spotřeba: 4 l / 100 km Max. rychlost: nebyla udávána Měly ventilový rozvod OHC s vačkovým hřídelem v hlavě, poháněným řetízkem s hydraulicky aretovaným napínákem a vlásenkovými ventilovými pružinami. Mazání bylo se suchou skříní, což znamenalo, že olej byl v separátní nádrži pod sedlem. Odtud stékal do dvojité olejové pumpy, jejíž první sekce tlačila olej k mazaným místům (do kliky a do hlavy) a po jeho skapání do karteru jej druhá sekce odsávala a vracela zpět do nádrže pod sedlem. V přední části karteru byl vestavěný lamelový čistič oleje. Čtyřrychlostní převodová skříň anglického typu (ale vlastní výroby) byla samostatná, ale sešroubovaná do jednoho celku s motorem (semiblok). Renovaci provedli společně Jiří Musil a Petr Hošťálek. |