JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
14.11.2019
B - BMW 319
B - BMW 315
Š - ŠKODA 450

INDIAN Police Scout 45 - 1929


Indian Police Scout 45 - typ 101 Rychlý dvouválcový motocykl, nejzdařilejší typ firmy Indian, s oblibou používaný americkou policií.

Výrobce:
Indian Motorcycle Company, Springfield, Massachussets, U.S.A.
Motor:

čtyřtaktní vidlicový dvouválec SV, sešroubovaný do jednoho bloku s převodovkou
Vrtání / Zdvih: Ø 73,2 mm x 89 mm
Obsah: 745 ccm
Výkon / otáčky: 7/ 18 ks
Karburátor: Schebler de Luxe
Elektrická výzbroj: Zapalovací magnet Splitdorf a dynamo Splitdorf 6V
Objem benzínové nádrže: 12,9 litru
Objem olejové nádrže: 2,26 litru

Parametry:

Délka: 2220 mm
Šířka: 850 mm
Výška: 1020
Rozvor: 1 500 mm
Váha stroje: 168 kg
Užitečné zatížení: 150 kg
Spotřeba: 4 - 4,5 l / 100 km
Max. rychlost: 125 km/hod.
Pohled do exposice musea. Indian 750 ccm model 101, označovaný jako „POLICE-SCOUT“ byl nejzdařilejším typem z celé řady populárních „Scoutů“, které americká továrna Indian ve Springfieldu vyráběla. Normální Scouty měly motory s obsahem 600 ccm. Zato u POLICE-SCOUTA byl obsah zvětšen na 750 a byly použity lehké hliníkové písty, takže tento motocykl byl schopen už v roce 1929 dosahovat rychlosti 125 km za hodinu. Tudíž to byl nejrychlejší ze všech tehdy vyráběných Indianů a tak byl s oblibou používán americkou policií. Odtud jeho jméno.
Firma Indian byla kolem roku 1929 největší motocyklovou továrnou na světě a odjakživa byla pro značku Harley Davidson největší konkurencí. Zanikla však počátkem šedesátých let a dnes jsou tradičně rudé stroje s nápisem Indian jedinými motocykly, které jsou na harleyských klubových srazech vítány.
POLICE-SCOUT typu 101 je nízký, dlouhý, s dobře odpérovaným sedlem a mimořádně příjemnými jízdními vlastnostmi i na tak nekvalitních silnicích, jaké u nás v roce 1930 byly. Přesto si zkuste představit stopětadvacetikilometrové tempo v době, kdy neexistoval ani metr asfaltové vozovky a kromě hůř či líp dlážděných městských ulic byla většina silniční sítě jen s prašným povrchem!
Takto stroj vypadal, když jej jeho současný majitel Petr Hošťálek v roce 1961 v Liberci koupil. Tehdy za něj zaplatil celých 300,- Kčs a to byl v ceně zahrnut ještě jeden kompletní odhlášený stroj stejného typu, tak zvaně "na součástky", neboť již neměl platnou poznávací značku.
Snímek je z téhož roku, kdy s ním Petr Hošťálek vyrazil spolu s kamarádem Skanderou (na snímku) na návštěvu do Litoměřic.
Tentýž stroj na propagační pohlednici. Pokud se vám rudý policejní Indian líbí, můžete si jej v Jihočeském motocyklovém museu zakoupit na této pohlednici.
KOMENTÁŘE:

24.12.2014 marcel veleba:
Ahoj,možná jsem ve svém archivu objevil něco o tvém Indianu. S pozdravem Marcel Veleba 737813181
 

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text